برپایی نمایشگاه تولیدات مددجویان خودکفاشده کمیته امداد در تبریز
کد خبر: 3519470
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

برپایی نمایشگاه تولیدات مددجویان خودکفاشده کمیته امداد در تبریز

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه تولیدات مددجویان خودکفا شده این نهاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان، حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: این نمایشگاه در ۴۰ غرفه از ۱۳ تا ۱۷ مرداد در سالن آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر می‌شود و ۶۷ طرح اشتغال در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: مددجویان توانمند شده این نهاد محصولات تولیدی را در زمینه‌های فرش، لوستر، خشکبار، حوله بافی، منبت کاری، ظروف مسی، رنگ سازی، کتیبه سفالی، لوازم ورزشی، پوشاک، تولید کیف و عرقیات گیاهی به معرض فروش خواهند گذاشت.

دشتی خاطر نشان شد: در پنج سال گذشته ۲۰ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد آذربایجانشرقی خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدهاند که سال گذشته نیز پنج هزار و ۷۶۹ خانوار از طریق دریافت تسهیلات اشتغال و حرفه آموزی توانمند شده و به درآمد پایدار دست یافتهاند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۶ هزار طرح تحت نظارت این نهاد در دست اجراست، تاکید کرد: برای مددجویان خودکفا شده در ۱۳۶ نوع رشته شغلی اشتغالزایی صورت گرفته و در همین راستا طی سه ماهه نخست سال جاری ۷۶۱ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال توسط این نهاد اجرا شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجانشرقی همچنین گفت: از این تعداد ۱۳۱ طرح از محل اعتبارات امدادی، ۶۳۰ طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و ۱۵۰ طرح نیز به صورت تلفیقی(امدادی و بانکی) بوده است.

دشتی اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را تنها راه برون رفت مددجویان از چرخه فقر عنوان کرد و یادآور شد: کمک به تولید و اقتصاد ملی در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، عدم نیاز به سرمایه و امکانات زیاد و از همه مهمتر زود بازده بودن از مهمترین ویژگی های اجرای طرح های اشتغالزایی کمیته امداد است.

captcha