جهاددانشگاهی از موفق‌ترین دستگاه‌های نظام اسلامی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای است
کد خبر: 3520055
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

جهاددانشگاهی از موفق‌ترین دستگاه‌های نظام اسلامی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای است

گروه اجتماعی: رئیس حوزه هنری استان سمنان جهاددانشگاهی را یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های نظام اسلامی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برشمرد.

داود یاراحمدی،رئیس حوزه هنری استان سمنان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، در آستانه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی  با بیان اینکه جهاددانشگاهی با تاسیس نخستین خبرگزاری ایران در دوران پس از انقلاب از آغازگران درک این ضرورت دنیای امروز است، گفت: جهاددانشگاهی از جمله دستگاه‌های همزاد انقلاب در ایران اسلامی است که تاکنون منشاء خدمات بی‌بدیلی هم در حوزه‌های رسانه‌ای و فرهنگی و هم در حوزه‌های علمی-پژوهشی بوده است.
وی ضمن برشمردن برخی خدمات جهاددانشگاهی در حوزه علم و فناوری، متذکر شد: جهاددانشگاهی که کارنامه بسیار درخشانی در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دارد باید علاوه بر حوزه‌های فرهنگی که تاکنون به آن ورود می‌کرده در حوزه هنر نیز وارد شود تا به بالندگی و معرفی هنر ناب اسلامی نیز کمک کند.
این فیلمساز و کاریکاتور برجسته، با اذعان به اینکه معرفی و ترویج آموزه‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های والای امام راحل بدون بهره‌گیری از زبان دو رکن اساسی"هنر" و"رسانه" میسر نیست، افزود: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی چندین رسانه و خبرگزاری که برجسته‌ترین و موثرترین آنها خبرگزاری ایسنا است توانست آغازگر یک جریان رسانه‌ای پویا در کشورمان شود که جای تقدیر و شادباش دارد و خبرگزاری قرانی ایکنا توانسته با انعکاس اخبار قرانی و دینی فرهنگ قرآنی را در جامع بسط و گسترش دهد.
رئیس حوزه هنری استان سمنان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی به هر حوزه‌ای که وارد شده عملکرد مناسبی داشته یاداور شد: دستاوردهای ماندگار این نهاد انقلابی در پژوهشگاه رویان که مقام معظم رهبری اخیرا از مؤسس فقید آن به عنوان "شهید" راه علم و فناوری یاد فرمودند و یا خدمات شایان توجه این دستگاه علمی-فرهنگی در حوزه فناوری‌های نوین و سلول‌های بنیادی و همچنین خدمات فرهنگی رسانه‌ای آن و... از جمله خدماتی است که جهادگران این نهاد انقلابی و همه مردم ایران اسلامی می‌توانند سربلندانه به آن افتخار کنند.
یار احمدی با اشاره به اینکه باید پژوهش‌های جدی و عمیقی در حوزه هنر انقلاب اسلامی انجام گیرد، افزود: انتظار می‌رود جهاددانشگاهی که از توان و ظرفیت‌های خوبی در این بخش برخوردار است در زمینه پژوهش هنر نیز ورود کرده و به بالندگی هنر اسلامی بیش از پیش کمک کند.
یاراحمدی با تقدیر از عملکرد جهاددانشگاهی در استان سمنان اذعان کرد: جهاددانشگاهی از موثرترین دستگاه‌های فرهنگی-دانشگاهی در سطح استان سمنان است.
وی، با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند به توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان کمک کند، افزود: باتوجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع دانشگاهی و ژرفای فرهنگی و تمدنی در استان سمنان، بهره‌گیری از جهاددانشگاهی این استان در طرح‌ها و پروژه‌های استانی می‌تواند به کیفیت‌بخشی به طرح‌ها و پروژه‌ها کمک کند.
captcha