تربیت 220 حافظ قرآن در مجمع قاریان هلال(ع) آران و بیدگل
کد خبر: 3521969
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

تربیت 220 حافظ قرآن در مجمع قاریان هلال(ع) آران و بیدگل

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس مجمع قاریان هلال(ع) آران و بیدگل از تربیت و آموزش 220 حافظ کل قرآن در این مجمع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محسن عباسیان، رییس مجمع قاریان هلال(ع) آران و بیدگل امروز پنجشنبه21مرداد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد:این حافظان در مدت 23 سال که از زمان تاسیس مجمع می‌گذرد،  توسط اساتید بزرگ کشوری آموزش‌های حفظ کامل قرآن را دیده‌اند.
وی افزود: تربیت 100قاری ممتاز کشوری در کنار این حافظان موجب شده که شهرستان آران وبیدگل همواره به عنوان شهری قرآنی در کشور شناخته شود.
عباسیان خاطر نشان کرد: مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل، در بیست و سومین سال تأسیس خود بالغ بر 500 قرآن آموز این شهر نمونه قرآنی را زیر پوشش دارد و علاقمندان به این کتاب الهی در سه بخش حفظ ، قرائت و تفسیر با شور وعلاقه وصف ناپذیری به کسب مهارت‌های قرآنی می پردازند.
وی تصریح کرد: این مجمع در حال حاضر با داشتن 18 کلاس حفظ قرآن در سطوح مختلف ، 10 کلاس آموزش قرائت دو کلاس تفسیر و مفاهیم و دو کلاس ویژه  آموزش‌های پیش دبستانی و در مجموع با کادر آموزشی و اداری 40 نفره در دو  شعبه در خدمت عموم علاقه‌مندان است و اساتید برجسته ای  همچون مجتبی بیابان پور (ا ستاد درجه 1 کشوری) و حسن احمدی زاده ( دارنده رتبه اول مسابقات کشوری) به ترتیب هدایت قرآن آموزان در دو بخش حفظ و قرائت را بر عهده دارند.
عباسیان گفت: این آموزش‌ها موجب شده که سالانه ده‌ها حافظ کل قرآن کریم و قاری برجسته پس از فراگیری مهارت‌های مختلف قرآنی به شهرهای دیگر هجرت کرده و یا خود به عنوان مدرس و گرداننده کلاس‌ها و محافل قرآنی در جای دیگری خدمت رسانی می‌کنند .
مجمع قاریان و حافظان هلال ، فروردین سال 1372 به مقتضای نیاز و درخواست سیل مشتاقان به فراگیری علم قرائت و حفظ قرآن کریم و توصیه استاد محمود لطفی نیا ( از اساتید کشوری) و به همت جمعی از مشتاقان قرآن و اهل بیت .ع ، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی .ع  تأسیس گردید و از آن زمان تاکنون علاوه بر تشکیل کلاس های تخصصی ، اقدامات گسترده ای در راستای ارتقای فرهنگ و مهارت های قرآنی انجام داده است.
captcha