فصل شیدایی تلفیق هنر با دین است
کد خبر: 3522617
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

فصل شیدایی تلفیق هنر با دین است

گروه هنر: فعال فرهنگی با بیان اینکه هنرمندان در فصل شیدایی توانستند با تلفیق هنری جذاب و در کنار آن محتوایی کارآمد و دینی درکنار صحنه‌هایی تأثیرگذار اثری را خلق کنند که بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: این اثر تلفیق هنر با دین است.

محسن حق‌شناس فعال فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: هنر قابلیت‌هایی دارد و دارای زبان عامه‌پسند است که اگر هنرمند بتواند این زبان کارا و مهم  را در خدمت دین قرار دهد برنامه‌ای همانند فصل شیدایی تولید می‌شود چراکه این برنامه مباحث دینی را بالطافت هنر تا عمق جان بیننده رسوخ می‌دهد.
 وی افزود: زمانی که هنر در خدمت مکتب قرار گیرد می‌تواند عمق نفوذ مطلب را افزایش دهد و این خدمت گیری را در فصل شیدایی شاهد بودیم و حضور جوانان مختلف با طرز تفکرها و ظاهرهای متفاوت این مسئله را اثبات می‌کند.
فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب تلطیف جامعه می‌شود و باعث می‌شود تا وجدان خفته‌ی بسیاری را تلنگر زند و آن‌ها را بیدار کند چراکه مطابق با روایات ثمره‌ی موعظه ، بیداری است و این برنامه نیز خود به‌عنوان موعظه عمل می‌کند و بر روی مردم اثرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هزینه کردن برای چنین برنامه‌هایی به‌هیچ‌عنوان هزینه محسوب نمی‌شود بلکه هر شب بیش از 5هزار نفر در این برنامه حضور پیدا می‌کنند که اگر سرانه را بر تعداد افراد تقسیم کنیم شاهد هزینه بسیار ناچیزی خواهیم بود که در مقابل آن این فضا می‌تواند آگاهی هنرمندان استان را به‌روز کند و جوانان را باهنر آشنا سازد.
حق‌شناس ادامه داد: فضای نورپردازی به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وهمگن وجود دارد و به غیر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی حدود 20تا 30هیئت مذهبی در این کار نقش دارند.
وی اعلام کرد: زمانی که عملیاتی صورت می‌گیرد پس‌ازآن ساماندهی عملیات اتفاق می‌افتد که تحقق این ساماندهی وحدت افزاست عمق نفوذ، انس و ارتباط دل‌ها را بیشتر می‌کند و ما در فصل شیدایی شاهد آن بودیم.
فعال فرهنگی گفت: مطابق با تأکیدات مقام معظم رهبری به هنرمندان مبنی بر تولید آثار هنری ناب و دینی در فصل شیدایی ما شاهد همین امر هستیم و بنابراین می‌توان گفت این اثر جلوه‌ای از آثار ناب و دینی است .
وی با اشاره به اینکه رایگان بودن این برنامه سبب استقبال زیاد مردم نشده است گفت: بهتر بود تا این اثر به‌صورت رایگان پخش نمی‌شد که البته در آن صورت نیز باز شاهد استقبال بی‌نظیر مردم بودیم.
حق‌شناس اضافه کرد: ما در برگزاری بسیاری از برنامه‌ها شاهد آن هستیم تبلیغات از چند ماه قبل صورت می‌گیرد ولی بازهم شاهد استقبال به این اندازه مخاطب نیستیم و حتی درنهایت نیز خروجی مشخص نیست که در فصل شیدایی علی رغم این امر شاهد استقبال چندین هزار نفره در هر شب هستیم.
وی یادآور شد: فصل شیدایی برنامه‌ای اسلامی و ورودی و خروجی آن مرتبط با اسلام است و این اثر به جهت اینکه باهنر ترکیب‌شده توانسته مخاطبان زیادی داشته باشد و اثرگذار نیز باشد.
فعال فرهنگی در پایان گفت: در برگزاری این برنامه بسیاری از هنرمندان، مسئولان اجرایی و جبهه‌ی فرهنگی تلاش کردند و تمام توان خود را برای اجرای این پروژه گذاشتند که در این راستا هدایت و رهبری آیت‌الله عابدینی نماینده‌ی ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان بسیار ارزشمند بود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۰:۵۰
0
0
احسنت به این نظرو احسنت به همه کسانی که در فصل شیدایی شیدایی خود برای آرمان های انقلاب را به نمایش گذاشتند
captcha