دیدگاه آینده‌های قرآنی ایران اسلامی نسبت به حفظ کلام وحی
کد خبر: 3522835
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

دیدگاه آینده‌های قرآنی ایران اسلامی نسبت به حفظ کلام وحی

گروه فعالیت‎های قرآنی: با حضور در جلسه قرآنی مسجد سیدتقی رهلی بازار تبریز پای گفت‌وگو با کودکان 6 و 7 ساله نشستیم و دیدگاه‌شان را نسبت به حفظ قرآن کریم جویا شدیم.

دیدگاه آینده‌های قرآن ایران اسلامی نسبت به حفظ قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، افرادی که در وادی قرآن مشغول به فعالیت‌های قرآنی باشند و به هنگام بروز مشکل در روند کار به سراغ مسئولی بروند، بعد از عدم دریافت نتیجه مطلوب با جمله معروف «قرآن از ابتدا مهجور بوده و هست» مواجه خواهند شد ولی با حضور در جلسه قرآنی مسجد سیدتقی تبریز که به همت استاد یحیی راثی برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه خبری از مهجوریت قرآن نبود بلکه حال و هوای داغ قرآنی بین کودکان، نوجوان و جوانان حاکم بود.

در این راستا، خبرگزاری ایکنای آذربایجان‌شرقی، بنا بر رسالت قرآنی خویش، تلاش دارد با «معرفی چهره‌های شاخص اما گمنام قرآنی» قدمی جهت احیاء و مهجوریت‌زدایی از چهره‌ پرفروغ این عزیزان برداشته و آنان را به عنوان الگوی برتر در جامعه اسلامی ـ شیعی به همگان معرفی کند.

سیدعلی حسینی، 7 ساله که پس از سه ماه از شروع حفظ قرآن گذشته توانسته یک و نیم جزء از آن را حفظ نماید در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: یکی از دوستان مادرم کلاس‌های استاد راثی را معرفی کردند و از آن روز به بعد به صورت مرتب در کلاس‌های ایشان شرکت می‌کنم.

وی افزود: تنها آرزویم تثبیت حفظ تمامی آیات قرآنی است که با توکل بر خدا و راهنمایی‌های استادم به این آرزویم خواهم رسید.

از دور کودکی 6،7 ساله با جثه بسیار ظریف دیدم و به طرفش رفتم، نامش امیرحسین راغب، 7 ساله بود که بعد از 6 ماه توانسته 5 جزء از آیان قرآن کریم را حفظ کند.

امیرحسین راغب با سن کمی که داشت از علایق خود به قرآن با زبان کودکانه خود چنین گفت: قرآن خواندن هیچ‌گاه من را خسته نکرده و حتی بیشتر علاقه‌مند نیز می‌شوم.

وی ادامه داد: به قرآن علاقه دارم و اگر در کنارم نباشد احساس ناراحتی می‌کنم.

کوثر حسینی، حافظ 13 ساله که توانسته 4 جزء از قرآن کریم را در مدت 3ماه حفظ کند، نیز دیدگاه خود به قرآن را چنین بیان کرد: با توجه به اینکه از خانواده مذهبی هستیم ولی کسی اجباری به یادگیری قرآن به من نداشته بلکه خود علاقه‌مند به یادگیری قرآن بودم.

وی با ذوق هر چه تمام ادامه داد: با توکل و یاری از خداوند تا سال بعد حافظ کل قرآن خواهم شد.

کوثر حسینی با بیان اینکه مدرسه ما گره خورده با قرآن است گفت: مدرسه صدرا و فضای حاکم در آن نیز از دلایل علاقه‌مندی من به قرآن شده است.

وی عنوان کرد: قرآن خواندن نه تنها به درس‌های مدرسه‌ام لطمه‌ای وارده نکرده بلکه موجب تقویت آن‌ها نیز شده است.

به طرف خردسال آینده‌دار دیگری رفتم، نامش امیرعلی عطایی بود، 7 ساله است و در عرض 7 ماه 11 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است.

امیرعطایی با بیان اینکه برادر بزرگترم را که 22جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است را الگوی خود قرار دادم، اظهار کرد: همیشه شاهد علاقه و رغبت برادرم نسبت به تلاوت قران را مشاهده می‌کردم که این در من حس و گرایشی نسبت به قران ایجاد کرد.

وی با اشتیاق فراوان گفت: با توکل بر خدای متعال و راهنمایی‌های استادم تا 22 بهمن سال‌جاری حافظ کل قرآن کریم خواهم شد.

این حافظ خردسال قرآن کریم تصریح کرد: در دوران حفظ دچار خستگی می‌شوم ولی علاقه و عظمتی که در کلام‌الله مجید می‌بینم تمامی خستگی و سهل‌انکاری را از من می‌گیرد.

در پایان گفت‌وگو و تهیه گزارش با کودک 6ساله آشنا شدم که توانسته بود در عرض 2 ماه دو جزء از قرآن کریم را حفظ کند، وقتی از او میزان علاقه‌اش به قرآن را پرسیدم به این جمله اکتفا کرد: من عاشق قرآن خواندن هستم و آن را با چیزی عوض نمی‌کنم.

مادر این حافظ خردسال اظهار کرد: پسرم آن‌قدر به خواندن قرآن علاقه‌مند است که وقتی بخواهم تنبیه‌اش کنم او را با نبردن به جلسات قرآنی تهدید می‌کنم.

گفتنی است، در پایان گزارش، انرژی وصف‌ناپذیری بین قرآن‌آموزان وجود داشت که این انرژی به بقیه افراد نیز منتقل شده بود و چنان فضایی حاکم بود که گویی در بهشت به سر می‌بریم و همه با معجزه خداوند در کلا‌م‌الله مجید آشنایی دارند و چیزی به نام مهجوریت قرآن وجود ندارد.

 

captcha