قطره چشمی؛ توصیه‌ای برای روزهای گرم تابستان
کد خبر: 3522947
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

قطره چشمی؛ توصیه‌ای برای روزهای گرم تابستان

یک چشم‌پزشک با اشاره به اینکه گرمای تابستان می‌تواند زمینه‌ساز ناراحتی‌های چشمی شود، اظهار کرد: استفاده از قطره چشمی می‌تواند باعث بهتر شدن ناراحتی‌های چشمی در روزهای گرم تابستان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایسنا نوشت: جمشید وفا با اشاره به اینکه میزان ترشح اشک در افراد مختلف، متفاوت است، خاطرنشان کرد: خشکی چشم یکی از ناراحتی‌هایی است که افراد به دلیل گرم بودن هوا در تابستان به آن مبتلا می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به حساس شدن چشم در تابستان و اینکه میزان ترشح اشک در افراد متفاوت است، توصیه می‌شود که افراد از قطره‌های چشمی در روزهایی که هوا گرم است، استفاده کنند. این افراد در صورتی که دچار خشکی یا سوزش چشم شدند، بهتر است تحت معاینه یک چشم‌پزشک قرار گیرند تا از بروز سایر ناراحتی‌های چشم جلوگیری شود.
وفا ادامه داد: معمولا گرمای هوا باعث خشکی چشم می‌شود،اما عوامل دیگری نیز در بروز این اختلال دخیل هستند. بنابراین توصیه می‌شود افراد ابتدا به چشم‌پزشک مراجعه کنند و در صورت تشخیص اینکه این اختلال به سبب گرمای هوا است، از قطره چشمی استفاده کنند تا کمتر در معرض ناراحتی‌های چشمی قرار گیرند.

captcha