«زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم(ع)» منتشر می‌شود
کد خبر: 3522950
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
محمدزاده:

«زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم(ع)» منتشر می‌شود

گروه ادب: یک نویسنده از ویرایش کتاب «زنان پیامبر(ص) و زنان با پیامبر(ص)» خبر داد و گفت: کتاب «زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم(ع)» توسط انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود.

مرضیه محمدزاده، نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به کتاب خود که درباره زنان پیامبر اکرم(ص) است، گفت: این کتاب درباره زنان پیامبر اکرم(ص) بوده و به زندگی آنها به اندازه‌ای که در تاریخ وجود دارد، پرداخته شده و همچنین فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی آنها مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: بخش دوم این کتاب مربوط به زنانی چون مادر، دختر، دایه، زنان صحابی و ... است که همراه پیامبر(ص) بوده‌اند. در این بخش بیشترین تأکید روی زنان صحابی است که دارای فعالیت موثر اجتماعی و سیاسی بوده و یا در جریان‌های تاریخی روزگار خود نقش برجسته‌ای ایفا و روایاتی را از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده‌اند.
محمدزاده ادامه داد: با توجه به اینکه این کتاب در چاپ نخست خود از سوی سازمان چاپ و انتشارات وابسته به اوقاف و امور خیریه منتشر شده بود و جلد دوم آن با عنوان «زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم(ع)» را به انتشارات امیرکبیر سپردم. به همین دلیل انتشارات امیرکبیر حق چاپ جلد اول را از ناشر قبلی گرفت و دو جلد را در دست انتشار دارد.
این نویسنده با اشاره به کتاب «زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم(ع)» گفت: این کتاب دو بخش با عنوان زنان ائمه معصوم(ع) و زنانی که همراه ائمه معصوم(ع) بوده‌اند را شامل می‌شود که به ابعاد گوناگون زندگی آنها پرداخته‌ام.
وی در ادامه عنوان کرد: در این اثر به زنانی که در زمان امام حسین(ع) بودند یا در کربلا حضور داشتند و یا زنانی هستند که در آن مکان حضور نداشتند، اما نقش مهمی داشتند، مانند ام‌البنین و ام‌عقیل که اشعاری را در مورد امام حسین(ع) و کربلا بیان کرده‌اند و یا در زمان امام محمدباقر(ع)، زنان اغلب راوی هستند و احادیث آن حضرت را ثبت و ضبط می‌کنند پرداخته می‌شود. 
این نویسنده تصریح کرد: زنان در زمان سه امام معصوم(ع) از جمله امیرالمؤمنین علی(ع)، امام حسین(ع) و امام جعفر صادق(ع) نقش برجسته‌ای داشتند که در این کتاب به چگونگی ایفای نقش آنها می‌پردازم.
محمدزاده یادآور شد: این دو جلد اکنون مراحل پایانی چاپ را طی می‌کند و تا یک هفته آینده روانه بازار نشر می‌شود، همچنین جلد نخست در چاپ جدید با ویرایش و طرح جلد نو همراه است.
captcha