کار فرهنگی محور فعالیت‌های کمیته امداد قرار گیرد/ ضرورت ارتقای سبک زندگی اسلامی مددجویان
کد خبر: 3523356
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
فتاح عنوان کرد:

کار فرهنگی محور فعالیت‌های کمیته امداد قرار گیرد/ ضرورت ارتقای سبک زندگی اسلامی مددجویان

گروه سلامت: رئیس کمیته امداد در نشست تخصصی مدیران فرهنگی این نهاد بر تعمیق و ترویج فرهنگ اسلامی در بین خانواده های تحت پوشش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در نشست تخصصی مدیران فرهنگی سراسر کشور بر ارائه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و ارتقاء باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی آنان از طریق فعالیت‌های آموزشی، تربیتی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی، تاکید کرد.

وی با اشاره به تفاوت زوایای دید افراد در فقر فرهنگی اظهار کرد: همه ما باید نگاه دقیق و شفاف تری نسبت به مسائل فرهنگی داشته باشیم چرا که فلسفه کار فرهنگی، بصیرت است و در صورت اصلاح زاویه دیدمان نسبت به مسائل فرهنگی می توان انتظار موفقیت در همه ابعاد را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت و رویکرد اصلی کمیته امداد فرهنگی است اظهار کرد: اجرای کار فرهنگی ریشه، بنیان و اساس امداد محسوب می شود چراکه اگر امدادگران در حوزه فرهنگی توجه جدی به ماموریت کاری خود داشته باشند بازخورد این موفقیت در دیگر حوزه ها نیز قابل لمس خواهد بود.

رئیس کمیته امداد بر لزوم برگزاری برنامه و کلاسهای آموزشی فرهنگی برای امدادگران و مددجویان تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن این امر موجب تاثیر گذاری بیشتر در ادامه فعالیت ها و ارائه خدمات به جامعه هدف است. آموزش های کارمندی باید معطوف به ماموریت امداد باشد.

فتاح، ترویج و تبیین فرهنگ دینی در بین خانواده‌های تحت حمایت را ضروری دانست و عنوان کرد: فرهنگ صبرو شکیبایی بر مشکلات و ناهمواری‌های زندگی مددجویان باید نهادینه شود.

فتاح اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی را که موجب نشاط اجتماعی مددجویان می شود مهم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: اعزام خانوادهای تحت حمایت به سفرهای زیارتی و معنوی مشهد مقدس و عتبات عالیات یکی از اولویت‌های این نهاد است چراکه موجب تقویت روحیه افراد می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۰:۲۳
0
0
باید فرهنگ دینی در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند
captcha