ممنوعیت تعالیم قرآنی و اسلامی برای اقلیت روهینگیا
کد خبر: 3523481
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

ممنوعیت تعالیم قرآنی و اسلامی برای اقلیت روهینگیا

گروه بین‌الملل: مقامات میانمار با احضار ده‌ها معلم مسلمان روهینگیا آن‌ها را مجبور کردند که تعهدنامه‌ای کتبی را مبنی بر عدم تدریس آموزه‌های قرآنی و اسلامی امضاء کنند.

ممنوعیت تدریس تعالیم قرآنی و اسلامی در روهینیگا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «treckat.com»، برخی ناظران محلی براین باورند که این اقدام مقامات میانمار در منع مسلمانان روهینگیا از فراگیری قرآن و آموزه‌های دین اسلام، آینده هویت اسلامی را در ایالت «آراکان» این کشور به خطر می‌اندازد.
بنابراین گزارش، مقامات میانمار ده‌ها نفر از معلمان مسلمان روهینگیا در مناطق جنوبی شهر «منگدو» را احضار و آن‌ها را مجبور به امضای تعهدنامه‌ای کتبی کردند که براساس آن، معلمان حق تدریس و آموزش قرآن و یا هر چیزی که مرتبط با تعالیم و آموزه‌های اسلامی می‌شود، ندارند.
براساس این تعهدنامه، معلمان مسلمان روهینگیا حتی اجازه تدریس قرآن و علوم اسلامی در خانه‌های خود را نیز ندارند.
در همین راستا، مقامات میانمار، معلمان را تهدید کردند که در صورت نقض مفاد این تعهدنامه به بیش از 10 سال حبس محکوم می‌شوند. همچنین، به آن‌ها ابلاغ کردند که در آینده نیز تحت کنترل مقامات این کشور قرار خواهند داشت.
شواهد حاکی از آن است که مقامات میانمار تلاش دارند، این تصمیم را در سایر مناطق و شهرهای ایالت «آراکان»(ایالت مسلمان‌نشین میانمار) اجرایی کنند.
یادآور می‌شود، مقامات میانمار در دولت نظامی قبلی این کشور، بسیاری از مساجد و مدارس روهینگیا را پس از حوادث خشونت‌بار علیه مردم این منطقه در سال 2012 میلادی تعطیل کردند و با وجود تغییرات دموکراسی در این کشور و روی‌ کارآمدن نظام جدید، اما همچنان وضع مدارس و مساجد منطقه روهینگیا تغییر نکرده است.
captcha