محاکمه شیخ قاسم توطئه ضدشیعی آل‌ خلیفه را آشکار کرد
کد خبر: 3523554
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
شیخ حسین الدیهی:

محاکمه شیخ قاسم توطئه ضدشیعی آل‌ خلیفه را آشکار کرد

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق» بحرین اظهار کرد: محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، طرح‌ها و توطئه‌های رژیم آل‌خلیفه برای هدف قراردادن هویت شیعیان و علمای این کشور را آشکار کرد.

محاکمه شیخ عیسی قاسم، طرح ضد شیعه مقامات بحرینی را فاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «منامه پست»، شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق» بحرین، دیروز، 26 مردادماه، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به اتهام پول‌شویی و جمع‌آوری اموال بدون مجوز دولت، طرح‌ها و توطئه‌های مقامات بحرینی علیه شیعیان را آشکار کرد و نشان داد که آل‌ خلیفه پیروان مذهب اهل بیت(ع) را هدف قرار داده است.
وی در ادامه افزود: رژیم بحرین از طریق دادستان عمومی این کشور، در مسئله اخذ وجوهات شرعی از جمله خمس از سوی علمای شیعه بحرین دخالت و بسیاری از روحانیون شیعی از جمله آیت‌الله قاسم را به پول‌شویی و جمع‌آوری خمس بدون مجوز متهم کرد.
الدیهی در ادامه توئیت خود آورده است: دادستان عمومی بحرین برخی از علمای شیعه را نیز  به همین بهانه(اخذ خمس بدون مجوز) بازداشت کرده است.
الدیهی تأکید کرد: کینه و نفرت کور سیاسی که بر عقل، خرد و مصحلت کشور در بحرین حاکم‌شده و غرور، تکبر، تبعید و استبدادی که هرگونه نظر دیگری را نفی و درصدد از بین بردن هویت، اعتقادات و تفکر دیگران است، منجر به شعله‌ورشدن آتش فتنه‌‌ فرقه‌ای در بحرین شده و این مسئله امنیت و ثبات منطقه را نیز تهدید می‌کند.
یادآور می‌شود، مقامات بحرین، 31 خردادماه تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور را به اتهام پول‌شویی، جمع  اموال به صورت غیرقانونی و حمایت از تروریسم سلب کردند که این اقدام با واکنش‌ گسترده بحرینی‌ها و طرفداران وی در کشورهای عربی و اسلامی و مناطق مختلف جهان مواجه شد.
دادگاه کیفری بحرین 24 مردادماه قصد داشت دومین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم را برگزار کند، اما فقط چند دقیقه از آغاز جلسه نگذشته بود که آن را به تاریخ دیگری موکول کرد.
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در این جلسه نیز همچون جلسه اول محاکمه حاضر نشد و جلسه بعدی محاکمه وی به 15 سپتامبر (25 شهریور) موکول شد.
captcha