حجت‌الاسلام حسام مقید به خواندن دعای افتتاح بود/ با سخنش از مبانی اسلام دفاع می‌کرد
کد خبر: 3523687
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
در محضر علماء/ نگاهی به زندگی مرحوم حسام

حجت‌الاسلام حسام مقید به خواندن دعای افتتاح بود/ با سخنش از مبانی اسلام دفاع می‌کرد

کانون خبرنگاران نبأ: دبیر جامعه وعاظ تهران گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسام در شبهای هیئت با کمال خضوع دعای افتتاح را می‌خواند و در مبانی عالی اسلام چه در ایران و چه در خارج دفاع می‌کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در سلسله گزارشات در محضر علماء این باره به گوشه‌ای از زندگی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی حسام که یکی از  اعضای جامعه وعاظ و از پیرغلامان و شاعران اهل‌بیت(ع) بودند می‌پردازیم و با دبیر جامعه وعاظ تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی مصاحبه‌ای داشتیم. 



حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی دبیر جامعه وعاظ تهران در گفت وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،گفت: درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسام را به عموم مردم و خاندانش به ویژه اهل منبر تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب پیشکسوت اهل‌بیت در پاسخ به این سؤال که از چه سالی با حاج آقا حسام آشنا شدید؟ گفت: من از دوران کودکی با خاندان ایشان با پدرش و با شخص حاج آقا حسام مأنوس بودم او را به عنوان یک خدمتگذار می‌شناسم طبع شعری داشت و مبانی عالی اخبار، آیات و روایات  در مغز و فکر او جای گرفته بود و در معنویت ایشان تأثیرگذاشته بود چه در ایران و چه در خارج ایران در بالای سنگر سخن از مبانی عالی اسلام دفاع می‌کرد.

* ویژگی برجسته حاج آقای حسام را بفرمایید؟


حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی گفت: حاج آقای حسام، خوش فکر بود و اعتقاد داشت که در شبهای هیئت با کمال خضوع دعای افتتاح را بخواند و  شاعر بود و شعرهای بسیار جالبی را در مدح اهل‌بیت سرود و سالها هم در یک خط مستقیم عالی انقلابی و علاوه بر این اعتقادی موفق بود.

* چرا روضه‌های و منبرهای ایشان در دل مردم می‌نشست؟

خطیب پیشکسوت اهل‌بیت گفت: علت اینکه سید، معنوی و روحانی بود علاوه براین خودش علاقه خاصی به اهل‌بیت(ع) داشت.

*خاطره‌ای از حاج آقای حسام دارید بفرمایید؟

دبیر جامعه وعاظ با بیان خاطره‌ای از حجت‌الاسلام حسام گفت: بهترین خاطره‌ای که من از حاج آقای حسام دارم؛ وی در  مواقع حساسی از اهل منبر می‌دیدم که در مجلس، مریضی و در خصوصیات شادی آنها شرکت می‌کرد و با کمال صفا اظهار همدردی و هم شادی داشت. 

* حجت‌الاسلام والمسلمین حسام در یک جمله

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی، دبیر جامعه وعاظ تهران در معرفی حجت‌الاسلام والمسلمین حسام گفت: آقای حسام یک نوکر خوب اهل‌بیت بود.
علیرضا برومند

captcha