شاهکار کودک روشن‌دل مسلمان
کد خبر: 3524267
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

شاهکار کودک روشن‌دل مسلمان

31 کودک پنج ساله مسلمانی که مادرزادی به صورت نابینا متولد شده بود، تنها با گوش دادن به رادیو، موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابنا نوشت: یک کودک پنج ساله روشن دل، موفق به انجام کاری شد که افراد معدودی توانایی انجام آن را دارند.
این کودک مسلمان تنها با گوش فرا دادن به قرائت قرآن پخش شده از رادیو، موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.
داستان «حسین حمد طاهر» کودک اهل میانمار، از آنجا آغاز شد که پدرش برای اینکه اوقات فراغت فرزند خود را پُر کند و برای او سرگرمی ای ایجاد نماید، اقدام به خرید رادیویی برای وی کرده و آن را بر روی موجی تنظیم نمود که تمام ۲۴ ساعت را به پخش قرائت قرآن می پرداخت.
«محمد طاهر» پدر حسین در این باره اظهار داشت: به هیچ عنوان فکر نمی کردم که فرزندم بتواند تنها با گوش دادن به قرآن، آن را حفظ نماید.
محمد طاهر تا سه سال نمی دانست که فرزندش بخش های زیادی از قرآن را حفظ کرده است و هنگامی که از جده به مدینه سفر می کردند، حسین از پدر خود می خواهد تا او را به مسجد النبی ببرد.
پدر نیز شرط بُردن حسین به مسجد النبی را قرائت آیاتی چند از سوره بقره اعلام می دارد. در این هنگام حسین اقدام به قرائت تمام سوره بقره می کند و این امر موجب تحیر محمد طاهر می شود.
محمد طاهر خاطر نشان کرد: تاکنون حسین را نزد چندین معلم و حافظ قرآن بُردم تا آنان نیز حفظ کامل قرآن کریم توسط حسین را تایید کنند.
وی در ادامه عنوان داشت: اساتید و حافظان قرآن این امر را تایید و تنها متذکر شدند که او نیازمند گذراندن برخی کلاس های قرائت است تا به صورت کامل و صحیح قرآن کریم را تلاوت نماید.
محمد طاهر پدر حسین در پایان تاکید کرد: حفظ تمام قرآن توسط حسین که به صورت مادرزاد نابینا به دنیا آمده بود، خستگی تمام زحماتی را که در طول این سالیان برای او کشیده بودم، جبران و موجب مسرت و شادی فوق العاده من شد.

captcha