حفظ آیات قرآن در کنار طرح مشاعره قرآنی
کد خبر: 3524428
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

حفظ آیات قرآن در کنار طرح مشاعره قرآنی

گروه ادب: برای اولین بار دوره تربیت مربی مشاعره قرآنی در شیراز برگزار شد. شرکت کنندگان در این طرح علاوه بر آشنایی با اشعار قرآنی حافظ، به حفظ آیات قرآن نیز می‌پردازند.

غلامرضا سبوحی، معاون آموزشی مؤسسه قرآنی ذکر جمیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با طرح تربیت مربی مشاعره قرآنی گفت: این اولین بار است که چنین طرحی در کشور به اجرا درمی‌آید. آیات قرآن در ادبیات کشور ما تجلی خاصی دارد و در این بین اشعار حافظ اشاره بیشتری از آیات قرآن دارد.
وی افزود: در اشعار حافظ، بسیاری از آیات قرآن به چشم می‌خورد. برخی از این آیات واضح و قابل یافتن هستند و برخی دیگر به تفسیر بیان شده و به راحتی قابل یافتن نیستند. به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا این طرح را با اشعار حافظ آغاز کنیم و در ادامه قصد داریم تا از شاعران دیگری که آیات قرآن و تفاسیر آنها در اشعارشان وجود دارد استفاده کنیم.
آموزش قرآن در قالب اشعار قرآنی
معاون آموزشی انجمن حافظ‌پژوهان جوان ادامه داد: برای اجرای این طرح، مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس با انجمن حافظ‌پژوهان جوان، همکاری کرده و طی آن شرکت کنندگان ضمن آموزش اشعار حافظ، به حفظ قرآن نیز می‌پردازند،. شرکت کنندگان با فراگیری اشعار، هر آیه که به آن مربوط است را حفظ می‌کنند و به این ترتیب به حفظ قرآن نیز می‌پردازند.
سبوحی به مبانی آموزشی این طرح اشاره کرد و گفت: در این دوره آموزشی به مبانی مانند روانشناسی رشد و کودک، قرآن‌شناسی و آشنایی با تفاسیر، حافظ‌شناسی، تجوید و صحیح‌خوانی آیات قرآن و صحیح‌خوانی اشعار حافظ نیز توجه می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: در این طرح، کلاس‌ها دو روز در هفته برگزار می‌شود و از آغاز اولین دوره آن دو هفته می‌گذرد و تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت. در پایان دوره نیز به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود و از طرف دیگر با معاونت قرآنی ارشاد، سازمان دارالقرآن فارس و واحد قرآنی شورای هیئات مذهبی همکاری داشتیم تا بتوانیم از خروجی این دوره‌ها در این سازمان‌ها استفاده کنیم.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۴:۳۷
0
0
واقعا خدا قوت به مسوولین موسسه قرآنی ذکر جمیل
جای این طرح حقیقتا در کارهای قرآنی خالی بود
لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه میتوانیم در شهرستانه هم این دوره را برگزار کنیم؟
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۵:۵۹
0
0
بسیار عالی است
بنده در این دوره شرکت میکنم و با وجود گذشت فقط ۶جلسه چیزهای جالب و روش جدید آموزشی نصیبم شده
از مسئولین موسسه تشکر میکنم
خانمم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۶:۰۲
0
0
سلام
کاش این روش تدریس فراگیر و با تعداد بیشتری انجام میشد چون واقعا تاثیر گذار است.
زهرا
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۲۱:۰۹
0
0
سلام هزینه ی دوره چقدر هست و کل دوره یک ماهه هست آیا؟
captcha