پزشکی که به طبابت از منظر قرآن می‌نگرد
کد خبر: 3524472
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

پزشکی که به طبابت از منظر قرآن می‌نگرد

گروه سلامت: پزشک و قاری بین‌المللی کشورمان همزمان با روز پزشک، جامعه پزشکی کشور را به انس با قرآن و تلاش برای ارتقای سلامت معنوی بیمار تشویق کرد و به تبیین دیدگاه پزشکی پرداخت که طبابت را از منظر قرآن می‌بیند.

پزشکی که به طبابت از منظر قرآن می‌نگرد

حسین کرمی، فوق تخصص کلیه و قاری بین‌المللی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با روز پزشک، جامعه پزشکی ایران را به انس با قرآن و استفاده از نکات اخلاقی این کتاب در برخورد با بیماران و حفظ کرامت انسانی آنان فراخواند.

وی تصریح کرد: هرگاه به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می بینیم که این آیات سرشار از نکته‌های اخلاقی در اعتلای رفتار و کردار اجتماعی و حسن خلق است.

کرمی افزود: در قرآن آمده است «و قُولُوا لِلنّاس حُسنًا: به زبان خوش با مردم سخن بگویید(بقره 83)» اگر هر پزشکی این آیه را الگوی رفتاری خود قرار دهد بسیاری از مسائل و نگرانی‌های بین پزشک و بیمار رفع می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی که به عنوان یک پزشک بتوانم رفتاری توأم با نیکی و محبت با بیمار داشته باشم و او را تکریم کنم 50 درصد از استرس ناشی از بیماری را در بیمار کاهش می‌دهم.

این پزشک قرآنی با بیان اینکه یک پزشک همواره باید به یاد داشته باشد که او تنها واسطه شفاست عنوان کرد: زمانی که یک بیمار به پزشکی مراجعه می‌کند پزشک باید این مسئله را در نظر داشته باشد که او تنها کارگزار سلامت و واسطه شفای خداوندی است و همین موضوع را به بیمار نیز بقبولاند.

وی با اشاره به دیگر آیات مرتبط با سلامت و کرامت انسان‌ها در قرآن تأکید کرد: وقتی یک پزشک از منظر قرآن به طبابت نگاه می‌کند، کمک به سلامت و احیای بیمار را فرصتی می‌داند که خداوند در اختیار او قرار داده است تا توشه‌ای برای آخرت خود پس‌انداز کند.

کرمی ادامه داد: من پزشک زمانی که کمک می‌کنم یک انسان به دنیا برگردد چنان است که همه دنیا را برگردانده‌ام. همچنین ثوابی که در پشت این طبابت است اگر از منظر معنویت به آن نگاه شود موجب این است که پزشک یک دیدگاه معنوی و الهی نسبت به کار طبابت داشته باشد.

وی نتیجه نگاه معنوی پزشک به فرایند طبابت را داشتن انگیزه بیشتر برای خدمت بیشتر به مردم دانست و اظهار کرد: وقتی یک پزشک با قرآن محشور است با بیمار خود خوش انصاف و خوش رفتار بوده و دیگر هیچ‌گاه انگیزه مادی نخواهد داشت همچنین در مقابل هم نوعش خود را مسئول می‌داند و رضای بندگان خدا را در اولویت قرار می‌دهد.

این قاری بین‌المللی کشور یادآور شد: از دیگر نتایج انس پزشک با قرآن دعوت بیمار به بالا بردن معنویات خود و تشریح نقش دعا و تلاوت قرآن در شفا است که موجب رضایت و شفای بیمار می‌شود

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رهسپار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۴:۴۹
0
0
آقای دکتر کرمی واقعا باعث افتخار جامعه قرآنی هستن.
ممنون از مصاحبه خوب ایکنا
captcha