نامه سرگشاده اعضای گروه‌های تواشیح درباره حاشیه‌های اخیر مسابقات
کد خبر: 3524558
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

نامه سرگشاده اعضای گروه‌های تواشیح درباره حاشیه‌های اخیر مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی: تعدادی از اعضای گروه‌های تواشیح با انتشار نامه‌ای سرگشاده به نقد عملکرد مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در زمینه برگزاری مسابقات تواشیح پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تعدادی از اعضای گروه‌های تواشیح کشور با نگارش یک نامه سرگشاده به بیان برخی مطالب در مورد حاشیه‌های اخیر مسابقات تواشیح و نیز مطالب بیان شده رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در برنامه رادیویی افق(به تاریخ شنبه سی ام مردادماه 95) پرداختند. متن این نامه به شرح زیر است؛
فایل صوتی برنامه افق 30 مردادماه با حضور مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف
برادر عزیزم جناب آقای حسینی سلام علیکم
حضور حضرتعالی در برنامه روز گذشته افق و مباحث مطروحه و نیز جواب‌های حضرتعالی به انتقادات را شنیدیم که برخود دانستیم نکاتی را در جواب شما بنگاریم.
جناب آقای حسینی ابتدا لازم است یک نکته را به عرضتان برسانیم که؛ وظیفه حکم می‌کند تا همه ما دغدغه حفاظت و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را داشته باشیم و در این راه توکل به خدا و به کارگیری رهنمودهای همیشگی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای ( دام ظله ) مبنی بر حفاظت از این ارزش‌ها می‌تواند نقشه راه ما در بستر سازی مناسب در امور فرهنگی باشد .
برادر عزیزم حال که شما بر مسند ریاست مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تکیه زده‌اید و همواره سعی کرده‌اید که در راه ( حفاظت و صیانت از ارزش‌های دینی و انقلاب) گام بردارید، بر شما لازم است تا برخی انتقادات و دغدغه‌ها و پیشنهادات سازنده اساتید خبره و فعالان قرآنی کشور را جامه عمل پوشانده و حداقل به خاطر موفقیت خود و مجموعه مرکز امور قرآنی سعی در به کارگیری این نظرات و پیشنهادات کنید.
این نظرات و گاه انتقادات ولو حاد نه از روی غرض ورزی که از سر دلسوزی است و نه در جهت تخریب که در جهت اصلاح و امیدوارم شما نیز با این دید مثبت به آنها توجه و در پیشبرد اهدافتان بکار گیرید که، مدیرى موفق است که از تجارب قبلی و ظرفیت‌های  مناسب هر مکان به درستی بهره‌مند شود تا رسیدن به اهداف و خواسته‌هایش را سریع‌تر و بهتر میسر سازد.
جناب آقای حسینی عزیز، بدون تعارف عرض می‌کنم: برخی اقدامات مدیریتی حضرتعالی كه مي‌دانیم عمدتاً ناخواسته بوده است، موجبات تألم خاطر فعالان قرآنی و حتی اساتید بزرگ کشورعزیزمان شده است.
اساتیدی که زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ و تعالیم ناب قرآنی و تربیت نسلی متعهد و وفادار به اسلام و انقلاب مشهود و قابل ستایش است و هم شما و هم ما وامدار و مدیون زحمات آنان هستیم.
فعالان قرآنی، دغدغه جذب حداکثری جوانان به ارزش‌های انقلاب و تقابل با دسیسه‌ها و مکر دشمن را در سر می‌پرورانند و امید است حضرتعالی با نصب العین قرار دادن خواسته‌های آنان، با بهره‌جوئی و گماردن اساتید و نیروهای خبره، کار آمد و (معتمد) جامعه قرآنی کشور در کنار خود، نیز با برقراری ارتباط تنگاتنگ و دو طرفه با جامعه قرآنی و همچنین با اصلاح کاستی‌های موجود در زمینه برگزاری مسابقات و آئین‌نامه‌ها و .... ، موجبات ارتقای روز افزون فعالیت‌های قرآنی کشور را بیش از پیش میسر سازید.
جناب حسینی؛ با پیگیری دقیق مطالبات قرآنیان علی الخصوص موشحان کشور طی مصاحبه‌های انجام شده با حضرتعالی همواره ملاحظه شده است که حضرتعالی به جای بکارگیری و جامه عمل پوشاندن به این انتقادات سازنده، سریعاً واكنش منفی نشان داده و سعی در توجیه اقدامات خود داشته‌اید که این امر خود این ایحا را به ما می‌رساند که حالتی از(لجاجت) خدای نکرده، در اقدامات مدیریتی حضرتعالی باشد.
در مورد حضورتان در برنامه رادیویی افق، حضرتعالی طی حضور اخیر خود در برنامه افق رادیو قرآن فرمودید که؛ عدم اعزام به حج سبب کاهش انگیزه گروه‌ها شده است.
جواب؛ ما موشحان كشور این صحبت شما را به نوعی توهین و افترا به خود می‌دانم، مگر جوائز مسابقاتی چون مسابقات (ترنم آسمانی) و (بیان) و ... حج بوده است که این همه متسابقان با شور و اشتیاق در آن شرکت می‌کنند و مگر هزینه برگزاری این مسابقات بیشتر از مسابقات اوقاف است که این مسابقات از مسابقات اوقاف از سطح کیفی بالاتری برخوردار بوده است؟ خیر. افراد خبره و کارآمدی آن مسابقات را برگزار کرده‌اند. نیت این جامعه که هر روز رو به فزونی است چیزی ما ورای این خیالات کوته است و با احترام به زحمتکشان مرکز به نظر ما، واحد مسابقات اوقاف بسیار ضعیف عمل کرده است و به نظر می‌آید حضرتعالی می‌بایست با دیدن نتایج ضعیف این مسابقات یا عملکرد این واحد را اصلاح و یا فرد انسبی را هرچه سریعتر برای تصدی این واحد برگزینید. صد البته این را قبول داریم که قطعاً انتظارات از اوقاف به مراتب بالاتر از دیگر مسابقات است و این امر کار شما را نیز مشکلتر می کند.
ولی خوب این کیفیت مطلوب و خوب برگزاری است که شور و اشتیاق حضور در این مسابقات را افزایش می‌دهد و در غیر این صورت انتظار برگزاری مسابقات بدون نقد و بررسی انتظار دور از ذهنی بشمار خواهد آید.
به نظر ما، افول شور و اشتیاق جوانان قرآنی به مسابقات را می‌بایست در اقدامات سراسیمه و نسنجیده و اغلب غیرکارشناسانه مجموعه تحت امرتان و برگزاری نامناسب مسابقاتتان جستجو نمود که به عنوان مثال نقض‌های مکرر آئین‌نامه مسابقات با بهانه‌ها و عناوین مختلف خود نمونه‌ای از این اقدامات غیرکارشناسانه شماست.
حضرتعالی در گوشه دیگری از بیانات دیروز خود فرمودید؛ سال‌ گذشته به اندازه ۲۰ سال در ستاد عالی مسابقات کار انجام شده است.
جواب؛ جناب حسینی عزیز؛ بسیار عالی ما هم ممنون و قدر دان زحمات شما هستیم .
فارغ از من من‌های دیروزتان، طبق تحقیقاتی که انجام دادیم واقعا حضرتعالی ستاد عالی مسابقات را احیا کردید و این واقعیتی انکار ناپذیر است و بابت این امر می‌بایست از شما تشکر کنیم اما با نهایت احترام برای حضرتعالی، تقاضامندیم از طبقه ششم مرکز امور قرآنی به میان جامعه بیایید و خودتان واقعیت‌ها را  لمس کنید .
تمام جامعه قرآنی از آن چند سال فعالیت صورت نگرفته به زعم شما (در زمان مدیر سابق)، بیشتر راضی هستند تا فعالیت 20 ساله و صدها جلسه شما. در این خصوص یک نظر سنجی کوچک همه چیز را مشخص می‌کند .
برادر عزیزم تمامی تلاش‌های شما قطعا در پیشگاه خداوند متعال مزد و اجر دارد اما آن اثر مطلوب ما و شما را نداشته و قطعاً حضرتعالی نیز تا کنون به این نتیجه رسیده‌اید و اگر در صدد اصلاح هستید جرأت به خرج دهید و فشل آن طرح را اعلام و با مشورت با اساتید و خبره‌های معتمد ما در هر بخش گام جدیدی را در پیشبرد اهداف عالیه خود بردارید .
جناب حجت‌الاسلام حسینی؛ (خواسته‌ها و مطالبات مکتوب و مستند 300 تن از نمایندگان تواشیح کشور) در سال گذشته را مشاهده نمودید آیا امروز پاسخ دیروز را دارید؟
لطفا یک بار دیگر مطالعه بفرمایید، آیا پاسخی برای گفتن وجود دارد؟ واقعا سیاهه حضرتعالی محقق شده، پیشرفت که نه، حد اقل در همان مقطع دیروز هستیم؟
شما در جواب موشحان در آن برهه به نوعی، حساب شده بودن طرح جدید را اعلام و خواستار شکیبایی و عدم پیش داوری آن شدید .
موشحان کشور نیز با وجود اینکه نپختگی طرح جدید را می‌دانستند ولی با حسن ظن و با اعتماد و اتکا به تجارب شما، در مسابقات دوره قبل با تمام قوا حاضر وهمکاری با شما را در جهت آزمایش طرح نو اختیار کردند .
و اما نتایج طرح جدید و اصرار بر اینگونه اقدامات؛
1- برگزاری مسابقات به پایین‌ترین سطح کیفی ممکن
2- کناره‌گیری بسیاری از گروه‌های ممتاز تواشیح کشوراز حضور در مسابقات آتی و در نتیجه حصول بند ذیل الذکر
3- افول بی‌سابقه سطح کیفی گروه‌های شرکت کننده در این دوره به اذعان (استاد جاودان) رئیس هیئت داورن مسابقات
4- کناره‌گیری (جناب استاد شاهمیوه) از حضور در داوری این مسابقات، ایشان از بزرگترین اساتید تواشیح کشور هستند که خوب است تا مطالبات و خواسته‌ها و نظراتش شنیده و به آنها جامه عمل پوشانده شود، به نظر حقیر به هر شکل ممکن با حفظ کرامت و شأن استاد ایشان نیز در تصمیم گیری‌های کلان تواشیح کشور سهیم نمایید که ایشان مورد اعتماد گروه‌های تواشیح بوده و هستند.
5- ایجاد فضایی متشنج و ناسالم و فاصله بسیار زیاد در بین موشحان و برگزار کنندگان و حتی داوران و اساتید
6 - دلسردی و عدم مشارکت گروه‌ها و کم کم برچیده شدن مسابقات تواشیح
7- وارد آمدن لطمه جدی به بدنه قرآنی کشور و باز شدن فضا و مجال فعالیت بیشتر دشمنان اسلام
8-  جامه عمل نپوشاندن به منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله)
در پایان ما هیچگاه از شما نخواهیم پذیرفت که نبود پول را دلیل اصلی مشکلات خود عنوان کنید (اشاره به بیانات حضرتعالی در فینال دوره قبل) زیرا با نگاهی گذرا به برگزاری موفق مسابقات ترنم آسمانی و بیان، می‌توان یافت که قطعاً هزینه این دو مسابقات بیشتر از شما نبوده است ولی دربالاترين سطح کیفیت و در فضایی صمیمی و دوستانه و با تنوع رشته‌هایی بیش از اوقاف برگزار شده است، لذا پول به تنهائی عامل برگزاری مناسب مسابقات نبوده و نیست.
خواهش مجدد ما این است که در برگزاری مسابقات تواشیح کشور و برای مسابقات آن از امسال نیروهای خبره و کار بلدی چون؛ استاد شاهمیوه و یا نیروهای جوانتر برگزار کننده مسابقات طی سالیان قبل بهره بجوئید و البته هرچه سریع‌تر کاستی‌های موجود در این روش جدید را یا اصلاح و یا روش برگزاری قبلی مسابقات را از سر بگیرید و در این راه (برگزاری نشست‌های کارشناسانه متعدد با معتمدان گروه‌های تواشیح) بسیار راه‌گشاست  .
باشد که در کنار هم و باهم از لحظات شیرین خدمت به کلام وحی الهی و ترویج فرهنگ ناب قرآنی بهر مند و سیراب شویم.
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۲:۲۱
4
4
جدا ایشان اصول اولیه مدیریتی رو نه در لفظ بلکه در عمل هم رعایت نمیکنند. به نظر میرسد که نباید زمان رو با ایشان سوزاند و هر چه سریعتر با مشورت دلسوزان واقعی قرآنی نه حلقه موجود، چاره اندیشی کرد و فردی کاردان و کاربلد و مستقل رو جایگزین ایشان کرد. نمیدونم آقای یاراحمدی رو برداشتیم که پسرفت کنیم؟ حالا این اشتباه صورت گرفته و شجاعانه باید قبول کرد و ایشان رو جابجا کنیم. جلوی ضرر و زیان رو هرچه سریعتر بگیریم.این بنده خدا تقصیر نداره، مقصر رده بالاتر هستش و بایستی بپذیرند که اشتباه کرده اند. اگر تجدید نظر نکنین، فردا دیر است و بایستی در محضر خداوند جوابگو باشین. والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۹
3
0
بوی نوشته های مجیدی مهر رو میده...خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۶:۳۸
1
2
بسم الله الرحمن الرحیم
مدیریت محترم ایکنا
سلام
هرچند امکان انتشار این نظر را محال میدانم، منتها مشخصا لازم است مطرح گردد که گروه های متعدد تواشیح چه افرادی هستند؟ امضا کنندگان این نامه چه افرادی هستند. اینکه یک نفر به نام دکتر!!!حمید مجیدی مهر خود را نماینده ی گروه های تواشیح می داند و خبرگزاری ایکنا هم بدون هیچ استفسار و پرس و جویی آن را در تیتر خبرگزاری خود میگذارد جای بسی تامل دارد.
بهتر است این خبرگزاری برای اعتبار خودش هم که شده به جای اعتماد یه یک فرد حقیقی، نکات را در راستای اهداف والای خبررسانی آن هم با رویکرد قرآنی از مصادر معتبر خود اخذ کند و مانند بسیاری از بنگاه های خبرپراکنی در پی افزایش بازدیدکننده نباشد.
ضمنا مستندات مختلفی از رذالتهای موجود در فضای قرآنی کشور به زودی ارسال خواهد شد تا ببینیم آیا این خبرگزاری به راحتی پخش این گونه اراجیف، آنها را نیز به راحتی منتشر خواهد کرد یا خیر.
و السلام علی من اتبع الهدی
مدیر پایگاه مخاطب گرامی
نامه مذکور از طرف جمعی از مدیران و اعضای گروه های تواشیح به ایکنا فرستاده شده و امضا و تائیدیه این عزیزان  بصورت محفوظ در اختیار خبرگزاری می باشد. ضمن احترام به همه فعالان قرانی منجمله اقای مجیدی مهر به اطلاع می رساند در انتشار این نامه هیچ ارتباطی با ایشان دخیل نبود.
لازم به تاکید است مجموعه ایکنا به عنوان تریبون جامعه قرانی عمل می کند و لزوما انتشار مطالب عزیزان قرانی به معنی تایید مطلب توسط ایکنا نیست.همچنانکه انتشار مصاحبه ها و گزارش مسئولان هم بمعنی تایید مطالب مطروحه نمی باشد.
ان شاالله دوستان گرامی ضمن پاسخ گویی مناسب به خواسته های منتقدان ،اصول حرفه ای  تنها خبرگزاری قرانی کشور را با کم لطفی زیر سوال نبرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۶:۳۸
1
2
من واقعا متاسفم در یک کشوری دارم زندگی می کنم که حتی یک نفر هم اگر با برنامه های قرآنی یا ورزشی و یا ... موافق نباشه جوری می تواند اعتراض خودش رو از طرف جامعه انعکاس نموده و فضا را به هم بزند که انگار زلزله اومده. برادر عزیز آقای مجیدی مهر بس کنید دیگر.
آیا کسی به این فکر نمی کند که چرا بلافاصله بعد از اخراج ایشان حواشی این مسابقات به یک باره زیاد شده و فضای این مسابقات که این همه مدت دارد برگزار می شود و همواره با نقاط قوت و ضعفی هم همراه بوده است به هم ریخته است.
یکی نیست سوال کند که این مدل برگزاری مسابقات تواشیح از سال قبل شروع شده و چطور شده امسال اعتراضات علنی شده است و آن هم یک ماه اخیر که ایشان به دلیل حواشی که خودشان دارند اخراج شده اند.
متاسفانه خبرگزاری های کشور ما هم همه چیز را بدون اینکه راستی و درستی مطلب را بدانند منتشر می کنند. آیا نمی دانید که تحقیق در چنین موردی واجب است. قرآن کریم فرموده است که خبر از سوی هر کسی قابل اعتماد نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۷:۵۲
1
3
۱.من به عنوان عضو کوچک جامعه قرآنی از تحولات بوجود آمده در مسابقات استقبال می کنم
۲. تمامی تحولات بوجود آمده در مسابقات با برگزاری جلسات و اخذنظرات اساتیدصاحب نظروپیشکسوتان قرآنی وکارشناسی جمعی انجام شده است .
۳.نارضایتی یک نفر دلیل بر نادرست بودن تصمیمات کارشناسی نمی باشد .
۴. درنگارش نامه دقت شود نامه گروهی تهیه شده است یافردی؟؟؟؟( درمتن آمده بدون تعارف عرض می کنم ویا به نظر حقیر.....) پس معلومه فردبوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۸:۳۴
2
2
واقعا ایشون مسابقات به قهقرا بردند
جناب محمدی در پیشگاه خدا مسئولید با این انتصابتون
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۲:۳۵
2
0
سلام علیکم
ضمن تشکر از خبرگزاری ایکنا بابت شجاعتشون در درج خبر
باید عرض کنم که برخی کامنتها که زیر خبر گذاشته شده و به نوعی اعتراض از خبر درج شده را در آنها قابل مشاهده است قطعا و یقینا با هدایت مرکز امور قرآنی درج شده است و نیازی به اثبات نیست و واضحه
لکن من روی صحبتم با این آقایان این است که در کجای مرام قرآنی آمده است که به این راحتی به عملکرد و شخصیت یک فرد بارز چون دکتر مجیدی مهر تهمت روا داشته شود؟
بجای تهمت زدن جواب این همه فعال قرآنی در زمینه تواشیح خوانی و همخوانی قرآن را بدهید و به فرافکنی نپردازید.
جای بسی تأسف داره
فکر آبروی خودتون نیستید فکر آبروی قرآن باشید که شماها سکان دار مدیریت این مجموعه شدید از بد حادثه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۹:۲۲
2
0
از شجاعت شما برای نشر این خبر سپاسگزارم. ناکارآمدی...... بر کسی پوشیده نیست. ای ماش مسیولین به خودشون بیان
پیشکسوت جامعه قرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۹:۴۲
2
0
زمان ریاست اقای یاراحمدی مسابقات عالی برگزارمیشد. اعتراض به مسابقات تواشیح بیش ازیک ساله که مطرح شده و راه به جایی نبرده, چطور در کامنتها می گن فقط یک ماهه! از زمان تغییر شیوه برگزاری مسابقات تواشیح اعتراضها دامن گرفت و شکوه وعظمت مسابقات با بی تدبیری زیر سوال رفت
عليدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۲۳:۱۹
2
0
بهتر نيس بجاي كامنت گذاشتن عليه كسي، بريد نقاط ضعف خودتون رو اصلاح كنيد؟!!!
اگر اين آقاي اخراجي! انقدر قدرت داره كه فضاي جامعه قرآني و گروههاي تواشيح رو عليه مركز شورانده! كه بايد بهش خداقوت گفت و دوباره جذبش كرد! چون معلومه نفوذ و محبت بالايي داره! و يك مركز باهوش بايد از همچين نيروهايي بهره ببره
راستي! يعني پست و مقام اونم تو مركز امور قرآني اوقاف! انقدر مهمه كه بخاطرش اين بساط رو راه انداختيد؟!

اتقوا الله!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۴:۴۹
1
0
به عنوان کسی که بیش از ۲۰ سال است تواشیح می خوانم و در چندین سال گذشته در سطح اول تواشیح کشور بوده و به زیر و بم و پیدا و نهان آن شناخت دارم عرض می کنم:
اولا نحوه برگزاری فعلی مسابقات ، ذبح تواشیح است و بس.
ثانیا نامه فوق حاوی مطالب بسیار متقن و صحیح است. ولی گوش شنوایی برای این نامه ها و انتقادات نیست. گوششان کر است و مغزو قلبشان قفل ...
ثالثا متن کامنتهای اول و ساعت درج آنها توسط مخاطبان محترم نشان می دهد که گروهی قلیل با هماهنگی تیمی و شاید هم اداری(!!!) قصد چشم پوشی ب... و سوق دادن جریان به شخص دیگری هستند.
و این صحت موارد مندرج در متن نامه را نشان میدهد.
علیزاده-کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۵:۳۶
1
0
با سلام واحترام ، واقعا متاسفم برای کسانی که در دفاع از مرکز قرآنی چشم و گوش خود را به روی واقعیت ها بسته اند.بنده سالهاست که با مسابقات قرآن آشنا هستم و از شرکت کنندگان این مسابقاتم
مسابقات در این دوسال اخیر بسیار ضعیف برگزار شده و نسبت به سالهای قبل تر متاسفانه به جای پیشرفت، پسرفت داشته -نمونه آن مسابقات کشوری کرمانشاه
مسابقات تواشیح هم که از رونق افتاده و بسیار ضعیف برگزار میشه
تا جایی که پیگیر بودیم مدیریت جدید نیروهای مجرب و فنی که در سالهای قبل مشغول خدمت بودند را به نوعی رد کرده و از نیروهایی که تجربه ندارند استفاده می کنند
امثال آقای دکتر مجیدی مهر که از قاریان و موشحان خوب کشور هستند چرا باید اخراج شوند
به نظر می رسد کامنت قبل که به ایشان توهین شده بود خط گرفته از مرکز قرآنی بوده
آقایان کمی به خود بیایید و مسابقات را نجات دهید
یکی از داوران کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۶:۴۳
1
0
سلام علیکم
پیشگاه ملت بزرگ کشور و جامعه قرآنی ایران اسلامی عرض سلام دارم
بی درنگ اصل مطلب را عرض کنم
مطالب را یکی از دوستان برایم ارسال نمود . البته دقیق تر بگویم یک نفر از قرآنیان قم هم پیامک نمودند . لذا بر آن شدم بیایم و نظری دهم باشد که مقبول درگاه احدیت قرار گیرد . ابتدا مطلبی در مورد قرآنی باصفا و با وجدانمان آقای دکتر مجیدی مهر عرض کنم .سال گذشته توفیقی شد با ایشان در برنامه مسابقاتی حاضر شدم که مدیریت امور اجرایی و فنی آن را ایشان عهده دار بودند . حقیقتا جوان بسیار منظم. کوشا. خوش فکر . خوش ایده . با وجدان کاری . تحصیلکرده و خوش اخلاق و البته در فنون تلاوت و تواشیح به ویژه شناخت الحان هم تسلط قابل توجهی داشتند. بنده به شخصه از بودن چنین شخصی در بدنه اوقاف بسیار مشعوف گردیدم . بسیار فردی خوش سخن و دلسوز جامعه قرآنی . اتفاقا همان موقعی بود که این طرح تواشیح غیرحضوری که دوستان در چند روز اخیر در موردش صحبت ها رانده اند در فضاهای مختلف ظاهرا تصویب شده بود .ایشان بشدت گله مند بود و نگران گروه ها و فعالان این عرصه و میگفت من بارها مخالفت کرده ام اما چه سود که آقایان حرفشان تغییر نکرده است و خیلی صحبتهای دیگر . صمیمانه عرض میکنم صداقت در کلامش موج میزد .اابته همه اهل واقعی قرآن همینند. همان جا به یکی از اساتید عرض کردم که مدیریت را در چهره ایشان دیدم . ایشان جوانی مدیر و لایق هستند . حال بماند که امروزه مورد بی مهری عده ای قرار گرفته است اما خداوند تبارک و تعالی خود میداند قدر افراد با اخلاص را و مطمئن هستم روزی همگان به ظرفیت بالای ایشان پی خواهند برد
لذا از دوستان ایکنا تقاضامندم به نوعی از ایشان دلجویی شود چرا که نباید قرآنیانمان را اینگونه ناجوانمردانه از میدان به در کنند .والله خداوند قهرش خواهد گرفت
حتما این کار را انجام دهید
و اما نکته بعدی مطالب در خصوص ضعف مسابقات است
بنده خود یکی از داوران کرمانشاه بوده ام و یقینا این ضعف را در مواردی که دوستان عنوان کردند مشاهده نموده ام البته سایر اساتید هم شهادت خواهند داد
در بعد فنی بسیار بی نظم و بی برنامه و بدون مسئولیت پذیری بودند . بنده در تبریز هم داور بودم و نظم دوستان فنی را شاهد بودم .آقای مجیدی و خسروی و آن جوانی که از قم آمده بودند خوب اداره میکردندش مسابقه را .
من تواشیح خوان نیستم اما در بعد مسابقات قرآن که عرض میکنم واقعا پسرفت هایی مشاهده میشود
در مورد تواشیح هم حتما دوستان صداقت دارند در کلامشان
تا جایی که خاطرم هست بیش از چند ماه است اعتراضاتی وجود دارد که توصیه مینمایم مسئولین حج و اوقاف حتما رسیدگی نمایند و چاره ای بیندیشند
ممنون از خبرگزاری خوب شما
یک معلم و داور ساده قرآن کریم
شهریور ماه ۱۳۹۵
قاری قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۶:۵۵
1
0
با تشکر از زحمات همه خادمان قرآن کریم
باید عرض کنم که حدود ۱۵ سال است که از استان تهران در مسابقات شرکت میکنم و اتفاقا به عنوان مبتهل نیز حضور داشته ام
متاسفانه مدتی است شاهد تضعیف سطح مسابقات در همه زمینه ها بودم و خیلی افسوس می خورم که چرا مرکز قرآنی به روند خوبی که از دوران آقای یاراحمدی شروع شد ادامه نداد و پسرفت قابل ملاحظه ای کرد
مدتیست که دیگر از حضور نیروهای متخصصی چون حجت الاسلام و المسلمین میریان، استاد زمان نامیان، آقای خسروی عزیز ، جناب پردل و آقای دکتر مجیدی مهر خبری نیست.
افرادی که سالها تجربه برگزاری مسابقات را داشتند
به شخصه از رفتن این عزیزان از آن مرکز متاثر شدم ، چرا که ایشان افراد متخصص، خوش برخورد و کاربلد بودند
متاسفانه مدیریت جدید مرکز قرآنی با مدیریت ضعیفی که دارند این مسابقات را به سمت افول و نابودی سوق داده اند
خواهشا چاره ای بیاندیشید
از طرف دلسوز قرآنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۸:۰۴
دلسوز عزیز

.....

چقدر خوب میشد از خبرگزاری ایکنا زحمت میکشیدند یک پیگیری و مکاتبه ی ساده با سازمان اوقاف می کردند که دلیل خروج دوستان از مرکز امور قرآنی به صورت مشخص چه بوده است. شاید مطلب وارونه باشد. لطفا اصرار به ذکر این نکته نداشته باشید چون اگر قرار به دفاع باشد همین دوستان که نام بردید و بردم بیشترین ضرر را خواهند کرد.
موشح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۸:۱۴
1
0
واقعا مشخصه كه كامنتهاي اوليه با هدايت ... درج شده است
بنده به شخصه با دكتر مجيدي مهر اشنايي دارم و چنين تهمت هايي به ايشان روا نيست
اين نامه از طرف گروه هاي تواشيح ميباشد كه به شخصه گروه خود ما يكي از ان گروه ها بود
ضمنا اعتراضات تازگي ندارد و از همان بدو تغيير روش ما شاهد اعتراض ٩٥درصدي كل گروه هاي كشور بوديم
متاسفانه و متاسفانه به نظر حقير با تمام احترامي كه براي جناب حسيني قائلم ولي ايشان به هيچ وجه صلاحيت اداره امور قرآني كشور را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۰:۱۳
0
0
....... عزیران شما مسابقات قرآن مالزی را ببنید که قبل از افتتحایه به طور دقیق مشخص شده و از همه مهمتر اطلاع رسانی شده که قاری و حافظ در چه روزی به اجرای مسابقه میپردازند ولی در مصلی اصلا کسی نمیدونست در یک روز مسابقه چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟ اصلا هیچ اطلاع رسانی درباره برنامه ها نمیشد. البته اطلاع رسانی در مورد مسابقات داخلی هم قبلا خبرگزاری در مورد آن کار کرده است و این مسئله جدیدی نیست.
بعد از پایان مسابقات بین المللی قرآن همین آقا میگفت سریعا آیین نامه مسابقات سال بعد برای افراد شرکت کننده خارجی منتشر خواهیم کرد. جالبتر برخی از شرکت کنندگان خارجی هم از عدم اطلاع رسانی درباره مسابقات ایران گله میکردند.
کمترین قرآنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۴:۱۵
0
1
دوستان عزیز کاملا مشخصه که کدوم مطالب هدایت شده هست. دفاع از یک شخص اونم تاکید بر جذب ایشان و دکتر بودنش!!! و پسرفت مرکز و موفق بودن مدیریت قبلی و ... هر انسان عاقلی اگه بررسی کنه براحتی میتونه بفهمه که هدف اصلاح مدیریت مرکز قرآنی و نگرانی جامعه محترم قرآنی از عدم پیشرفت در فعالیت های قرآنی است یا یک نفر با ادبیات مختلف از سیستم های مختلف با پیش نویس های مختلف سعی میکند چند نکته را مکرر مطرح نماید. متن نامه نشون میده که گروهی از قرآنیان نوشته اند یا یک نفر! لطفا دقت بفرمایید.
این دوستان که الان از مدیریت قبلی دفاع میکنند بدترین انتقادها را در زمان ایشان داشته اند. تکلیف خودشان را با خودشان مشخص کنند خیلی خوبه ولی متاسفانه... این ها مشکل نان دارند نه مشکل تبلیغ و ترویج قرآن. سازمان حج و اوقاف در تبلیغ قرآن با جدیت بیش از قبل فعالیت میکند. معاونت قرآنی اوقافم برنامه هایش تحولی و رو به جلو هست.
لطفا از پرداختن به شخص پرهیز کنیم و منصفانه قضاوت کنیم.
captcha