آشنایی با قاریان شناخته شده مسابقات اوقاف تهران
کد خبر: 3524775
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

آشنایی با قاریان شناخته شده مسابقات اوقاف تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن استان تهران و در رشته قرائت آقایان شرکت‌کننده‌هایی حضور دارند که در این گزارش بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

آشنایی با قاریان شناخته شده مسابقات قرآن اوقاف استان تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه هیجانی‌ترین بخش مسابقات قرآن، رقابت قرآنی‌ها در دو بخش قرائت و حفظ کل است که از جذابیت‌های بیشتری برخودار هستند و برای بسیاری مهم است که در این دو رشته چه افرادی تنور رقابت‌ها را داغ می‌کنند.
در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن استان تهران که رقابت‌های بخش آقایان آن از روز دوم شهریورماه آغاز می‌‌شود، شاهد حضور چهره‌هایی هستیم که هر کدام به تنهایی می‌توانند، باعث گرمای مسابقات شوند، شرکت کنندگانی که در این دوره هر کدام نیم نگاهی به کسب رتبه برتر مسابقات در دو بخش قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم دارند.
در گزارش اول، چهره‌های بیشتر شناخته‌شده رشته حفظ کل قرآن در بخش آقایان معرفی شدند و در ادامه که آخرین بخش این گزارش نیز هست، چهره‌های شناخته شده رشته قرائت تحقیق معرفی خواهند شد. البته این موضوع را باید مدنظر داشت که تعدادی از قاریان و حافظان مطرح که طی امسال در مسابقات بین‌المللی حضور داشته و موفق به کسب رتبه‌ شده‌اند از مرحله کشوری وارد مسابقات می‌شوند و در این رقابت‌ها حضور نخواهند داشت.
***
علی خشنود؛ متولد 13 خرداد 1362 در تهران و وی متخصص کسب رتبه در مرحله استانی مسابقات قرآن است، داری مدرک کارشناسی رشته اقتصاد صنعتی بوده و از حدود سال 81 در مسابقات حضور دارد، البته در این بین برخی سال‌ها از حضور در مسابقات امتناع ورزیده است. در سال‌های اخیر دوباره در صحنه مسابقات حاضر شده و مقام اول استان تهران را به دست آورده است.
خشنود علاوه بر کسب رتبه در مسابقات قرآن استان تهران،‌ موفق به کسب رتبه‌هایی همچون رتبه اول مسابقات دانشگاه آزاد، مقام اول دانش‌آموزی سراسر کشور، مقام اول جلسات قرآنی تهران، مقام اول مسابقات کارکنان دولت و مقام‌های اول و دوم استان تهران با گروه نجم‌الثاقب را در کارنامه خود دارد. وی هم اکنون در رادیو قرآن و در بخش نظارت بر تلاوت‌ها مشغول به کار است.
***
سعید پرویزی؛ متولد سال 1366، دارای مدرک کارشناسی نرم‌افزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است که امسال در مسابقات اوقاف استان تهران حضور یافته است تا از طریق این حضور نیم نگاهی به کسب رتبه در مسابقات کشوری را نیز داشته باشد. پرویزی هم اینک به عنوان مربی قرآن در آموزش و پرورش فعالیت دارد.
وی در مسابقات متعددی حضور داشته و موفق به کسب رتبه‌های نسبتاً زیادی نیز شده است. کسب رتبه اول مسابقات بسیج در سال 89، رتبه اول مسابقات قرائت مدهامتان در کشور در سال‌های ۸۷ و ۸۹،‌ رتبه اول مسابقات دانشجویان کشور در سال۹۱ و ۹۳‌،‌ از جمله رتبه‌های این قاری ممتاز کشوری است. علاوه بر قرائت وی در زمینه ابتهال نیز شناخته شده بود و در سال 93  در مسابقات کشوری ابتهال‌خوانی رتبه اول را به دست آورده است.
***
علی قاسم‌آبادی،‌ از پیشکسوتان و با تجربه‌‌های مسابقات قرآن با 25 سال تجربه حضور در صحنه رقابت‌ها است، تا چند سال قبل بیشتر در مسابقات قرآن استان خراسان رضوی حضور می‌یافت اما به دلیل سکونت در تهران طی سال‌های اخیر بیشتر از این استان در مسابقات حضور یافته است،‌ سال گذشته پس از حضور در مسابقات قرآن استان تهران موفق به کسب رتبه سوم این رقابت‌ها شد. وی متولد ۱۳۵۶ شهر نیشابور است.
قاسم‌آبادی در اولین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم موفق به کسب مدرک درجه دو تلاوت که معادل کارشناسی ارشد است، شد. تاکنون نیز دو بار موفق به کسب مقام نخست مسابقات کشوری نیرو‌های مسلح و مقام ششم مسابقات سراسری قرآن کریم شده است. وی همچنین در سال 92 در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور موفق به کسب رتبه برتر شده است. قاسم‌آبادی امسال نیز قصد دارد تا با کسب رتبه در این مسابقات دورخیزی برای کسب رتبه در مسابقات کشوری داشته باشد.
***
حبیب صداقت؛ همچون سعید پرویزی یک ابتهال‌خوان شناخته شده است و حتی یک رتبه کشوری در این زمینه نیز دارد. وی متولد آبان ماه سال 66 و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک است که هم اینک در سازمان صدا و سیما مشغول به فعالیت است.
صداقت سال گذشته در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه رتبه سوم را کسب کرد تا به این ترتیب مهم‌ترین رتبه بین‌المللی خود را کسب کرده باشد. وی نیز همچون بسیاری از قاریان ممتاز در طرح ارزیابی قاریان حضور یافته و موفق به کسب مدرک درجه دو شده است. صداقت علاوه بر مسابقات قرآن کشور ترکیه در مسابقات داخلی نیز موفق به کسب رتبه‌هایی شده است که رتبه دوم مسابقات سراسری بسیج و ششم کشوری از جمله آنها است.
***
محسن قاسمی؛ 29 ساله، از دیگر شرکت کنندگان مطرح این دوره از مسابقات قرآن استان تهران است، وی حدود 17 سال سابقه تلاوت به صورت حرفه‌ای دارد و تاکنون چهار دوره در مسابقات کشوری قرآن حضور داشته که تنها یکبار موفق به حضور در فینال مسابقات شده است. قاسمی کارشناسی مدیریت بازرگانی داشته و در حال حاضر نیز مسئول دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات وزارت نفت است.
وی تاکنون رتبه‌های مختلفی را در مسابقات به دست آورده است که نفر اول مسابقات قرآن سپاه کل کشور،‌ نفر اول مسابقات قرآن کارکنان دولت، نفر اول مسابقات وزارت نفت،‌ نفر برگزیده مسابقات کشوری بسیج و مدهامتان و نیروهای مسلح،‌ از جمله آنها است.
***
حمید رحیمی؛‌ با اینکه تجربه سال‌ها تدریس و جلسه‌داری دارد اما امسال اولین بار است که در مسابقات حضور می‌یابد، وی متولد فروردین‌ماه سال 1355 است و به نظر می‌رسد با بیش از 40 سال سن‌ یکی بالاترین شرایط سنی را در بین سایر شرکت کننده‌ها داشته باشد. رحیمی اولین رقابتی که حضور داشته است، «جشنواره تلاوت‌های مجلسی» بوده است که در اولین دوره آن و با حضور قاریان برجسته‌ در این جشنواره توانست رتبه اول را کسب کند، رحیمی امسال حرف‌های زیادی در مسابقات اوقاف استان تهران خواهد داشت.
وی امسال بنا به درخواست دوستان خود برای حضور در مسابقات اوقاف ترغیب شده و حالا می خواهد در کنار جلسه داری در امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر، ‌حضور در مسابقات قرآن را نیز تجربه کند. وی مدیر دارالقرآن دادگستری‌های غرب استان تهران نیز هست و در کنار آن در گروه تواشیح بین‌المللی اهل بیت(ع) نیز عضویت دارد.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۷:۰۱
0
0
لطفا نفرات برتر سایر رشته ها هم معرفی کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۲۰:۲۶
0
0
عجبا !!!!!!!!بعیداست ازشماکه نام محمدجواددلفانی جوان متولد۱۳۷۳حافظ کل قرآن ومسلط براختلاف قرائت وقاری کشوری مهندس رشته عمران وساکن تهران و.......راچگونه فراموش کرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.تمام مواردی که برای تسلط این عزیزان درآموزه های قرآنی نام بردیددراین جوان مخلص وبی تکبراگربیشترنباشدقطع به یقین کمترنیست به گونه ای که بعضی ازاین عزیزان به هرنحوی دریادگیری اختلاف قرائت ازایشان کمک میگیرند.لطفاگاهی شما رهروان قرآنی فقط خودرادرمعرض قضاوت خداوندببینیدنه انسانها.
captcha