انتقاد از رسانه‌ها به دلیل نگاه هیجانی به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3525044
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
احمدی مطرح کرد:

انتقاد از رسانه‌ها به دلیل نگاه هیجانی به پیاده‌روی اربعین

گروه جامعه: رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ضمن انتقاد از نگاه رسانه ای مبتنی بر صرف هیجان به پیاده روی اربعین، گفت: تلاش می شود توجه رسانه ها به مسائل تبیینی جلب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این مطلب که توجه بیشتر به مباحث قرآنی جزو اقدامات محوری در مراسم پیاده روی سال جاری است، گفت: یکی از برنامه‌ها انجام مراسم جمع خوانی سوره فجر در مراسم اربعین است.

وی از برنامه ریزی برای احداث 114 موکب و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این موکب‌ها نیز خبر داد و گفت: در سال جاری موکب ویژه شعرای اربعین نیز برپا خواهد شد.

آیاتی که امام حسین قرائت کردند زمرمه زائران می‌شود

حجت‌الاسلام احمدی اعلام کرد: آیات قرآن کریم که امام حسین(ع) در خطبه‌های خود از مدینه تا کربلا آنها را قرائت کرده‌اند، جمع آوری و با شرح مختصری چاپ شده است که در اختیار زائران اربعین قرار داده‌ می‌شود.

وی با انتقاد از برنامه‌های رسانه‌ای تولید شده در خصوص اربعین که بیشتر به مسائل هیجانی پرداخته و کمتر مباحث تبیینی را مد نظر قرار می دهند، گفت: امسال تلاش می‌شود توجه رسانه‌ها به مسائل تبیینی عاشورا و اربعین بیشتر جلب شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه از درخواست تعداد زیادی از علاقه‌مندان سایر کشورها برای اعزام از ایران به پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 47 هزار زائر پاکستانی از ایران راهی پیاده روی اربعین شدند و امسال پیش بینی ما حضور 60 هزار زائر پاکستانی در ایران و اعزام از ایران به سمت پیاده روی اربعین است.

وی افزود: امسال، تاکنون، حدود چهار هزار درخواست از اروپا داریم که از ایران راهی پیاده روی اربعین شوند، برهمین اساس کارگروهی برای کمک به آنها تشکیل شده است. در حال حاضر نیز پیگیر بحث ویزای این گروه از افراد هستیم، آنها هم در سامانه سماح ثبت نام می کنند و امیدواریم مشکل این گروه از زائران کمتر از سال های گذشته باشد.

captcha