تشکیل کلاس‌های قرآن همراه با تدبر در مساجد
کد خبر: 3525220
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
تأکید حجت‌الاسلام صدیقی به ائمه جماعات؛

تشکیل کلاس‌های قرآن همراه با تدبر در مساجد

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه موقت تهران برپایی و تشکیل کلاس‌های قرآن همراه با تدبر را جز رسالت ائمه جماعات مساجد دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گوی اختصاصی با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، پیرامون مسجد و آموزش قرآن گفت: در اسلام کلاس مسجد است، کتاب قرآن است و معلم هم پیامبر(ص) و کسانی که بعد از پیامبر(ص) کار او را انجام می‌دهند یعنی علما و فرهنگ‌سازان.


http://8pic.ir/images/uu82w61u2gp4ekglouhq.jpg

مساجد محل تشکیل کلاس‌های قرآن و پرورش قرآنی
امام جمعه موقت تهران مسجد را محل تشکیل کلاس‌های قرآن و پرورش قرآنی دانست و گفت: اساسا از ابتدا یکی از شئون مساجد تشکیل کلاس‌های قرآن بوده است، در اصل مساجد محلی است که در آن هم آموزش و هم محل پرورش بوده است یعنی اینکه در مساجد هم قرآن را آموزش دادند و هم با پرورش قرآنی افراد را همراه می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر کسی که این موارد را در مسجد عمل نکند در واقع خاصیتی برای مسجد معتقد نیست.

رسالت مهم ائمه جماعات؛ برپایی کلاس قرآن همراه با تدبر
صدیقی برپایی و تشکیل کلاس‌های قرآن همراه با تدبر را جز رسالت ائمه جماعات مساجد دانست و افزود: تشکیل کلاس های قرآنی در مساجد جز رسالت‌های عظیم ائمه جماعت است.

وی در ادامه گفت: یکی از کارهای مهمی که در مساجد انجام می‌شود تشکیل کلاس‌های قرآن همراه با تدبر در آن است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی قرآنی
امام جماعت موقت تهران در پایان این گفت‌وگو به ارائه سبک زندگی قرآنی در کلاس‌های قرآن مساجد اشاره و بیان کرد: باید در مساجد این کلاس‌های قرآنی برای تمامی سطوح و اقشار مختلف تشکیل شود و با تدبر در قرآن پیام‌های نورانی آن را برای جامعه، جوانان و خانواده بگویند و آنها را با سبک زندگی قرآنی آشنا کنند.

 امیرمحسن سلطان احمدی
captcha