تقدیر طلاب فعال در تولید محتوای بومی از اقدامات و حمایت‌های وزارت ارتباطات
کد خبر: 3525283
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

تقدیر طلاب فعال در تولید محتوای بومی از اقدامات و حمایت‌های وزارت ارتباطات

گروه فضای مجازی: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به استان قم سفر کرده است، ضمن افتتاح مرکز داده خدمات ابری نور، با طلاب فعال در زمینه تولید محتوای بومی در فضای مجازی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات؛ واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: خوشحالم که در ابتدای این هفته در استان قم و در جمع طلاب و مراجع حضور دارم.

وزیر ارتباطات ضمن استقبال از طرح‌ها و ایده‌هایی که در این جلسه از طرف طلاب مطرح شده است، گفت: امروز طرح‌ها و ایده‌های خوبی از طرف طلاب عزیز مطرح شد که لازم است مسئولین و مدیران وزارت این طرح‌ها را برای رسیدن به نتایج نهایی پیگیری کنند.

واعظی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم توجه جدی به تولید محتوای بومی در فضای مجازی گفت: ما به دنبال تولید محتوای سالم و فاخر در فضای مجازی هستیم و این مسأله را از ابتدای دولت تدبیر و امید به یک نهضت همگانی در کشور تبدیل کردیم.

وی افزود: این کار از سال گذشته به طور جدی شروع شد و در اجرای آن از همه سازمانها و نهادها و فعالان این حوزه در جهت تولید محتوای فاخر و سالم درخواست همکاری کردیم.

واعظی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد تولید محتوا در کشور گفت: برای ارتقای کمی و کیفی تولید محتوا در فضای مجازی اقدامات خوبی در این وزارت انجام گرفت که امیدواریم روند به رشد آن ادامه یابد.

وی یکی از اقدامات مهم را اختصاص یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به تولید محتوا دانست و گفت: یکی از 7 پروژه اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات 10 برابر کردن تولید محتوای بومی در برنامه ششم توسعه است که کمک شایانی به موضوع تولید محتوا خواهد کرد.

واعظی اقدام بعدی را تشکیل یک شورا اعلام کرد و افزود: شورای فرهنگی و اجتماعی تولید محتوای بومی را در وزارت ارتباطات تشکیل دادیم تا در جهت تولید محتوای فاخر و سالم گامهای جدی‌تر برداریم.

وزیر ارتباطات یکی از مشوق‌های ارتقای تولید محتوا را درآمدزا کردن این حوزه قلمداد کرد و گفت: در پی تصویب مصوباتی در کمیسیون تنظیم مقررات هستیم تا تولید محتوای بومی به یک کسب و کار نوین دارای درآمد تبدیل شود تا فعالان این حوزه بیشتر به این سمت سوق یابند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ارتقا و تکمیل زیرساخت‌های شهر قم گفت: حاضریم برای طلاب و فعالان تولید محتوای بومی دیتا سنتر رایگان و پهنای باند با قیمت حداقلی فراهم کنیم تا فرایند تولید محتوای بومی در این شهر ارتقای بیشتری پیدا کند.   

در این مراسم طلاب فعال حوزه تولید محتوای بومی از اقدامات و حمایت‌های وزارت ارتباطات و وزیر ارتباطات در زمینه تولید محتوای بومی تقدیر و تشکر کردند. همچنین در پایان این مراسم و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز داده خدمات ابری نور در قم افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

captcha