تعداد کم فیلم‎های دفاع مقدسی نسبت به سایر ژانرها مایه تأسف است
کد خبر: 3525319
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳
مدیر جلوه‌های ویژه فیلم «چهل مروارید»:

تعداد کم فیلم‎های دفاع مقدسی نسبت به سایر ژانرها مایه تأسف است

گروه هنر: حمید رسولی اظهار کرد: برای سینمای کشوری که این همه شهید داده، شایسته نیست اکثر فیلم‌هایش تنها در قالب آثار اجتماعی ارائه شود.

حمید رسولی، مدیر جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «چهل مروارید» در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس را با تمام سختی‌هایش به دیگر ژانرها ترجیح می‌دهد، گفت: سالها در سینمای دفاع مقدس مشغول به کار هستم و به خوبی با مشکلات و محدودیت‌های آن آشنا بوده و می‌دانم این گونه تا چه حد می‌تواند برای هر فردی خطرناک باشد.

وی افزود: درباره چرایی تعلق خاطرتم هم باید بگویم سینمای دفاع مقدس یعنی پرداختن به ارزش‌های دینی و اخلاقی؛ ارزشهایی که افتخار و امنیت را برای ایران اسلامی به همراه آورده است. البته این تعاریف به هیچ وجه سبب نشده تا امکانات لازم به این گونه سینمایی اعطا شود.

رسولی با بیان اینکه با رزمندگان آشنایی نزدیک دارد، گفت: تمامی خانواده و فامیل من به نوعی با جنگ مرتبط بوده‌اند؛ برادرهایم در جبهه حضور داشتند و دیگر اعضای فامیلم نیز این افتخار را داشتند که در خدمت نظام و کشورشان باشند لذا وقتی از تعلق خاطرتم سخن می‌گویم تنها دادن شعار تو خالی نیست بلکه به واقع آنچه را که باور دارم بیان می‌کنم.

رسولی تاکید کرد: در کنار علاقه و دلبستگی شخصی تکلیف هر سینماگری است که این گونه را به عنوان الگو همیشه در کارهایش لحاظ کند، حال می‌خواهد در قالب پرداختن به شهدای دفاع مقدس باشد یا اینکه مدافعان حرم محور و مبنای فیلم یا سریال قرار گیرد.

فیلمبردار فیلم «چهل مروارید» تاکید کرد: برای سینمای کشوری که این همه شهید داده، شایسته نیست اکثر فیلم‌هایش تنها در قالب آثار اجتماعی ارائه شود.

مدیر جلوه‌های ویژ‌‌‌‌ه فیلمهای دفاع مقدسی درباره پروژه چهل مروارید توضیح داد: برای حضور در کاری که محوریت آن شهدا هستند، هیچ شرطی را برای حضور مبنا قرار نمی‌دهم چون معتقدم برای شهدا کار کردن باید با عشق و بدون گرایشات مادی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: وقتی فهمیدم که فیلم محصول مشترک هادی حاجتمند و علی سلیمانی است، بسیار خوشحال شدم چون استعداد آنها را می‌شناسم و می‌دانم که نسبت به حرفه‌شان تا چه حد دلبستگی دارند. این گفته نیز شعار نیست بلکه خود شما نیز به عینه مشاهده می‌کنید با تمام کمبودها چگونه این دو از تمام وجودشان انرژی صرف می‌کنند تا کاری خوب عرضه شود.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: از مسئولان سینمایی و سپاه پاسداران درخواست دارم که امکاناتی فراهم آورند تا شهرک دفاع مقدس مجهزتر شود چون ما برای ابتدایی‎ترین خواسته‌هایمان نیز با مشکل روبرو هستیم، اتفاقی که مطمئنا بر کیفیت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۰۹:۳۵
0
0
فیلم‌های دفاع مقدسی بیشتر ساخته شود
captcha