کمبودها سد راهمان نمی‌شود/ ساخت «چهل مروارید» با 500 میلیون تومان
کد خبر: 3525322
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
حاجتمند:

کمبودها سد راهمان نمی‌شود/ ساخت «چهل مروارید» با 500 میلیون تومان

گروه هنر: کارگردان فیلم سینمایی «چهل مروارید» با اشاره به اینکه کمبود امکانات مانع از ساخت این اثر نمی‌شود، اعلام کرد: علیرغم شعارهایی که مسئولان در رابطه با حمایت از کارهای ارزشی سر می‌دهند، نبود امکانات در این گونه سینمایی را درک نمی‌کنم.

هادی حاجتمند، کارگردان فیلم سینمایی «چهل مروارید» در حاشیه فعالیت‌های پشت صحنه این فیلم به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) چنین گفت: سال 88 با غواصان گردان 21 امام رضا(ع) آشنا شدم. از همان موقع ایده ساخت مستندی با نام «گردانی که بود، گردانی که هست» در ذهنم شکل گرفت. وقتی این کار تولید شد بسیاری از مخاطبان آن را پسندیدند، چون فعالیت در این حوزه از جذابیت‌های بسیار ویژه‌ای سود برده بود، به ویژه اینکه تا به امروز آنچنان حرفی در این ژانر زده نشده است، پس بسیاری از موضوعات آن بکر و جدید هستند؛ اتفاقی که باعث جذب بیشتر تماشاگر خواهد شد.

وی افزود: غواصی یکی از سخت‌ترین قسمت‌های نبرد در جنگ‌های کلاسیک است. این سختی در شرایطی نمود بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم رزمندگان ما بدون اینکه در این حوزه آموزش‌های خاصی دیده باشند، تنها به واسطه اقتضاء زمان و مکان به این حوزه ورود کرده‌اند و انصافاً نیز افتخاراتی آفریده‌اند که دنیا از آن شگفت‌زده شده است.

این کارگردان سینما ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم اگر نیروهای غواص در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود برای دفاع از این مرز و بوم مایه نمی‌گذاشتند، شاید سرنوشت جنگ آن چیزی نبود که امروز شاهدش هستم، اما متاسفانه امروزه غواصان یکی از مظلومترین نیروها در سینمای دفاع مقدس هستند.

وی درباره همکاری‌اش با علی سلیمانی در این پروژه اظهار کرد: در فیلم سینمایی «چهل مروارید» کارگردانی را به طور مشترک با علی سلیمانی انجام داده‌ام. این اتفاق هم به هیچ وجه به روی کارمان تاثیر منفی نداشته، بلکه به دلیل نزدیک بودن ایده‌هایمان، به نتایج بهتری دست یافتیم. نمونه این تجربه موفقیت‌آمیز را هم در مستند قبلی که به طور مشترک با هم کارگردانی کردیم می‌توان مشاهده کرد.

این فیلمساز درباره تامین بودجه این فیلم سینمایی این گونه اطلاع‌رسانی کرد: برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذار پیدا کنیم به سازمان‌ها و نهادهای مختلفی سر زدیم، اما همه به نحوی ما را رد کردند تا اینکه صدا و سیمای خراسان و شهرداری مشهد به دعوت ما پاسخ مثبت دادند، اما با این وجود باز هم کمبودهای بسیاری داریم که مطمئن هستم هر فیلمسازی را از پای در خواهد آورد، اما من و سلیمانی به دلیل عشقی که به شهدا داریم تا به آخر پای کمبودها ایستاده‌ایم.

حاجتمند ادامه داد: بیراه نگفته‌ام اگر ادعا کنم که شهدا در این پروژه یاری‌رسان ما بوده‌اند، والا با 400 یا 500 میلیون تومان نمی‌توان یک فیلم سینمایی آپارتمانی تولید کرد، چه برسد که آن فیلم در حوزه دفاع مقدس ساخته شود.

کارگردان «چهل مروارید» تاکید کرد: اینکه سینمای دفاع مقدس از کمبودها رنج می‌برد گفته جدیدی نیست، اما اینکه چرا چاره‌ای درباره آن اندیشیده نمی‌شود بسیار عجیب است و جای بحث دارد؛ آن هم در شرایطی که مدیران ما دائماً شعار حمایت از فیلم‌های دفاع مقدسی را سر می‌دهند.

این کارگردان سینما در پایان تصریح کرد: باور و ایمان من این است که هیچ نقصان و کمبودی نمی‌تواند توجیه مناسبی برای کم‌کاری در این حوزه باشد. این اتفاق را هم اکنون در این فیلم می‌بینید که ما با چه کمبودهایی کار می‌کنیم، اما به هیچ وجه از کار خود پشیمان نیستیم و مطمئن باشید اگر باز هم شرایط فراهم شود، در این گونه هنری فعالیت‌ خواهیم کرد.

captcha