تنها با برگزاری همایش و نوشتن كتاب و مقاله نمی‌توان از مكتب علوی دفاع كرد/ لزوم استفاده از ابزار روز
کد خبر: 3525381
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
آیت‌الله حسینی قزوینی:

تنها با برگزاری همایش و نوشتن كتاب و مقاله نمی‌توان از مكتب علوی دفاع كرد/ لزوم استفاده از ابزار روز

گروه اندیشه: مدیر شبكه جهانی ولایت خواستار استفاده از تكنولوژی روز در ترویج مكتب اهل بیت(ع) و فرهنگ علوی شد و گفت: امروز اگر بخواهیم فرهنگ علوی را ترویج كنیم با برگزاری جلسات هزار نفری، نوشتن كتاب و مقاله و غیره نمی‌توانیم این كار را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله سیدمحمد حسینی قزوینی، مدیر شبكه جهانی ولایت عصر دیروز، 3 شهریور در همایش تخصصی غدیرشناسی كه در شیراز برگزار شد، كار كردن برای امیرالمؤمنین(ع) افتخاری دانست كه نصیب هر كسی نمی‌شود، گفت: این انتخاب هم مربوط به دوران ذرع است.

فعالیت 300 شبكه وهابی بر علیه مكتب تشیع

وی با بیان اینكه امروز وهابیت با تحریك آمریكا و صهیونیزم بین‌الملل و به سركردگی دولت نامیمون عربستان سعودی، حمله‌های فراوانی را بر مكتب اهل بیت(ع) و پیروانش روا می‌دارند، افزود: تقریباً از 800 فركانس ماهواره‌ای قابل دریافت، بیش از 300 شبكه ماهواره‌ای در اختیار وهابیت قرار دارد كه كاركشان هجمه پراكنی بر علیه شیعه و مكتب اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله حسینی قزوینی ادامه داد: از آنجا كه خداوند حجت را بر همگان تمام كرده است، همانطور كه در دوران حضرت امیرالمؤمنین(ع)، شخصیت‌هایی نظیر مالك اشتر، میثم تمار و حجر بن‌عدی و غیره با زبان و بیان و حركاتشان جانانه از آن حضرت دفاع كردند، امروز هم هستند افرادی كه چنین كنند.
مشاور بین‌الملل آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی با اشاره به آیه 8 سوره صف «یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانید»، افزود:‌ مثل دشمنان حضرت علی(ع) همانند همین دشمنان است كه تلاش می‌كنند تا نور خدا را خاموش كنند، اما تلاششان بی‌فایده است.

میزان گرویدن اهل سنت و وهابیون به مكتب تشیع در طول 50 سال اخیر بی سابقه بوده است
وی با بیان اینكه در 50 سال اخیر سیل رویكرد بزرگان اهل سنت و وهابیت به طرف مذهب شیعه بی‌سابقه بوده است، گفت: یعنی افراد شاخصی از وهابیت كه در این مدت به مكتب شیعه گرویدند شاید بتوان گفت هزاران برابر دهه‌های گذشته است.
آیت‌الله حسینی قزوینی به برخی از پیامك‌هایی كه به شبكه جهانی ولایت درباره شیعه شدن افراد مختلف ارسال می‌شود، اشاره كرد و افزود:‌ قریب 46 نفر از روحانیان طراز اولو دوم مولوی و ماموستایی در داخل كشور طی سال‌های اخیر شیعه شدند كه این تعداد تنها در داخل كشور است.  
مدیر شبكه جهانی ولایت تأكید كرد: اگر وهابیت به جای 300 شبكه ماهواره‌ای 300 هزار شبكه هم تأسیس كند، نمی‌تواند نور خدا را خاموش كند حتی اگر بناست تا دشمنی‌اش تا قیام قیامت برپا باشد.
وی در ادامه به بیان نكاتی درباره غدیر پرداخت و افزود:‌ مسئله غدیر دارای فراز و نشیب‌های زیادی در تاریخ است و مشكلات زیادی در تاریخ متوجه این مسئله شد اما با همه این احوال امروز مشاهده می‌كنیم هر سال مراسم‌های غدیر باشكوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و این جز عنایت الهی نیست.

اجابت دعای پیامبر(ص) در روز غدیر در حق پیروان مكتب علوی

آیت‌الله حسینی قزوینی با تأكید بر اینكه دعایی كه پیامبر(ص) در روز غدیر در حق پیروان امیرالمؤمنین(ع) كرده، اجابت شده است، گفت: بهترین راه تضمین شده برای یاری جستن از درگاه الهی و رفع گرفتاری‌ها دفاع از ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.
وی، همچنین داشتن اخلاص را برای دفاع از حضرت علی(ع) بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: اثربخشی این دفاع از گرفتن ده‌ها ختم صلوات هم بیشتر است چون ضمانت این مسئله همان دعای پیامبر(ص) در روز غدیر است.
استاد حوزه علمیه قم اظهار كرد: حدود 10 سال قبل در یكی از شبكه‌های عربستان مناظره‌ای با علمای وهابیت داشتم كه مخاطب آن حداقل 70 میلیون نفر بود و بعد از آن تعدادی از جوانان وهابی برای دریافت پاسخ سئوالات و شبهه‌های خود به قم آمدند و بعد از انجام مدتی تحقیقات، به حقانیت مكتب تشیع پی برده و به این مكتب گرویدند.

تنها با برگزاری همایش و نوشتن كتاب و مقاله نمی‌توان از مكتب علوی دفاع كرد
وی خواستار استفاده از تكنولوژی روز در ترویج مكتب اهل بیت(ع) و فرهنگ علوی شد و گفت: امروز اگر بخواهیم فرهنگ علوی را ترویج كنیم با برگزاری جلسات هزار نفری، نوشتن كتاب و مقاله و غیره نمی‌توانیم این كار را انجام دهیم زیرا دشمنان ما از تمام امكانات روز اعم از ماهواره، فضای سایبری و مجازی و غیره استفاده می‌كنند بنابراین ما اگر بخواهیم با پدیده شوم تهاجم فرهنگی مقابله كنیم باید از امكانات روز استفاده كنیم.
مدیر شبكه جهانی ولایت به نحوه چگونگی راه‌اندازی این شبكه در منزل شخصی‌اش اشاره كرد و گفت: طی صحبتی كه با مراجع تقلید داشتم آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی به من اجازه راه‌اندازی یك شبكه جهانی را دادند كه در اوایل كار طبقه دوم منزلمان اتاق فرمان شبكه جهانی ولایت بود.
وی با تأكید بر اینكه اگر برای اهل بیت(ع) كار كنیم، قطعاً آنان نیز ما را یاری می‌دهند، افزود: امروز بیش از 6 سال از عمر شبكه جهانی ولایت می‌گذرد و بیش از 140 میلیون مخاطب در زبان‌های مختلف برای این شبكه وجود دارد و همچنین 3 شبكه زنده نیز در شبكه اینترنتی راه‌اندازی كرده‌ایم.
آیت‌الله حسینی قزوینی، تنها شبكه جهانی را كه در 5 قاره به صورت شبانه‌روزی دارای برنامه است را شبكه جهانی ولایت معرفی كرد و گفت: این شبكه در تمام نقاط دنیا قابل پوشش است.

راه‌اندازی زبان هوسا در شبكه جهانی ولایت
مدیر شبكه جهانی ولایت اظهار كرد: بعد از جنایاتی كه ارتش نیجریه بر علیه شیخ زكزاكی انجام دادند بلافاصله 24 ساعت بعد زبان هوسا كه زبان رسمی اكثر كشورهای آفریقایی است و 450 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌كنند را در شبكه جهانی ولایت راه‌اندازی كردیم كه با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شد زیرا عربستان پیش از این 12 شبكه به زبان هوسا را برای تضعیف مكتب اهل بیت(ع) راه‌اندازی كرده بود اما با این كار، تمام تلاش آن‌ها به باد رفت.
وی با یادآوری اینكه برای حفظ مكتب علوی سرها زیادی بر دار رفته و زندگی‌های فراوانی به آتش كشیده است، اما ما برای این مسئله چه كرده‌ایم، گفت: ظلمی كه به حصرت علی(ع) در تاریخ شده است برای احدی انجام نشده است چنانچه در زیارتنامه آن حضرت نیز می‌خوانیم سلام بر تو ای اول مظلوم تاریخ.

مظلومیت علی(ع) به خاطر این بود كه مردم او را نشناختند
آیت‌الله حسینی قزوینی تأكید كرد: مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) به این نبود كه 25 سال او را خانه‌نشین كردند و یا به خانه‌اش حمله كرده و همسرش را در مقابل چشمانش كتك زدند و كشتند و یا اینكه در محراب فرق سرش را شكافتند، بلكه مظلومیت او این بود كه مردم، علی(ع) را نشناختند.
مدیر مؤسسه تحقیقاتی ولیعصر(عج) در ادامه سخنان خود با بیان اینكه قریب 3 ترابایت از كتاب‌های دینی اهل سنت عكسبرداری و ذخیره شده است، گفت: از طریق تلاش می‌كنیم تا برای هر سخن خود با رؤیت جلد كتاب و شماره صفحه و جزئیات آن به مخاطبان خود سخن گوییم.
وی بیان كرد:‌ طبق كتب اهل سنت آمار كسانی كه در غدیر شركت كردند از 90 هزار تا 120 هزار نفر اعلام شده است اما تنها 100 نفر حدیث غدیر را نقل كردند و این بالاترین ظلم در تاریخ است.
captcha