میزبانی از زائران با برنامه‌های متنوع قرآنی در حرم امام مهربانی‌ها
کد خبر: 3525416
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
در هفته پایانی ذی‌القعده صورت می‌گیرد؛

میزبانی از زائران با برنامه‌های متنوع قرآنی در حرم امام مهربانی‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی در هفته پایانی ماه ذی‌القعده و در بازه زمانی ششم الی دوازدهم شهریورماه سال جاری، با برنامه‌های متنوع قرآنی میزبان زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در هفته پایانی ماه ذی‌القعده و در بازه زمانی ششم الی دوازدهم شهریورماه سال جاری، با برنامه‌های متنوع قرآنی میزبان زائران و مجاوران در حرم امام رضا(ع) است.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، ترتیل خوانی کلام الله مجید در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که صادق قربانی و مهدی یعقوبی، اساتید تلاوت‌کننده در این برنامه هستند.
همچنین در هر روز این هفته، از ساعت 17:15 الی 17:54 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد، ترتیل خوانی قرآن کریم انجام می‌شود که ابوالفضل چمنی و مجید افخم‌الشعرا، از قاریان برجسته امر تلاوت را بر عهده دارند.
علاوه بر این، این هفته هر روز از ساعت 17:45 الی 19 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد، محفل انس با قرآن با حضور سیدجواد حسینی، سیدمحمدجواد علمی، جواد کاشفی، حمید حق‌طلب، امید حسین‌نژاد، حمید صفدری، جواد پناهی، مهدی تقی‌پور، حمید شاکرنژاد، سیدجواد حسینی و جواد سلیمانی، قاریان برجسته و بین‌المللی و سیدخلیل‌الله نجات حسینی و علی‌رضا اسحاقی، قاریان نوجوان برپا می‌شود.
همچنین در این محافل انس با کلام وحی رضا عابدین‌زاده، مهدی حسنی، سیدعلی مؤمنیان، علی عرفانیان، سعید قره‌دشی و رضا گلشاهی، حافظان برجسته قرآن کریم و گروه‌های تواشیح سیره‌النبی، بینات، رضوان، مرسلات، فدک‌الزهراء(س)، عروة‌الوثقی و ولیعصر به اجرای برنامه می‌پردازند.   
علاوه بر این، در روز جمعه، 12 شهریورماه مانند دیگر جمعه‌های سال، به ترتیب جلسه آموزش قرآن، ترتیل خوانی، محفل انس با قرآن کریم و تفسیر ویژه بانون از ساعت 8 الی 11:15 و با حضور اساتید بانو همچون دهقان، فرزانه کلالی، دبیری، سالمیان، شوشتری و خیاطی در دارالقرآن‌الکریم حرم رضوی تشکیل می‌شود.
براین اساس، تلاوت اذان‌گاهی و اذان افق‌های سه‌گانه در حرم مطهر رضوی نیز توسط جمعی از مؤذنان و اساتید برجسته قرآن در طول این هفته صورت می‌گیرد که به ترتیب افق صبح روزهای این هفته از شنبه تا پنجشنبه را جواد سلیمانی، حامد علیزاده، سیدمحمود سعیدی، حمید حق‌طلب، سعید بیژنی و مسعود پنجه انجام می‌دهند.
همچنین افق ظهر را به ترتیب مهدی یعقوبی، امید حسین‌نژاد، امیر لعل‌اول، محمدجواد رجایی، کبیر قلندزاده، مهدی شجاع و افق مغرب را نیز سیدمرتضی سادات‌فاطمی، سیدجواد حسینی، جواد کاشفی، هاشم روغنی، جواد پناهی، حمید شاکرنژاد و سیدجواد سادات فاطمی بر عهده دارند.
علاوه بر این، برگزاری مسابقات متنوع در موضوعات قرآنی به صورت هفتگی و مناسبتی مانند «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، «مسابقه فرقان»، «لبیک، اللهم لبیک»، «در محضر قرآن»، «غدیریه» و ... در دارالقرآن حرم رضوی از دیگر برنامه‌های این اداره به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود، دارالقرآن‌الکریم حرم مطهررضوی همه روزه با برنامه‌ها و کارگاه‌های متنوع در موضوعات تصیح قرائت قرآن و اذکار نماز، حفظ قرآن، پاسخگویی به سوالات قرآنی و حدیثی، تفسیر و حدیث، تدبر در قرآن و سیره معصومین(ع)، نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم و ... آماده میزبانی از زائران و مجاوران است.
captcha