تاثیر طرح دانشجومعلم قرآن کریم بر ارتقاء دانش قرآنی
کد خبر: 3525447
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
برگزیدگان از طرح دانشجومعلم قرآن کریم می‌گویند:

تاثیر طرح دانشجومعلم قرآن کریم بر ارتقاء دانش قرآنی

گروه دانشگاه: با پایان یافتن سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم، برگزیدگان از کیفیت و مطالب ارائه شده در این دوره، سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نیره احمدی، دانشجوی ترم آخر کارشناسی رشته علوم و معارف قرآن کریم در پردیس شهرری دانشگاه قرآن و حدیث است؛ او که مادر دو فرزند و مدرس قرآن در مناطق 14 و 15 شهر تهران است، سومین دوره طرح دانشجو معلم قرآن کریم را برای دانشجویان مفید قلمداد کرد و گفت: این دوره به ارتقاء دانش قرآنی حاضران کمک کرد.

ارتقاء دانش قرآنی در طرح دانشجومعلم قرآن کریم

وی گفت: در این دوره کوتاه مدت، مطالبی در خصوص روخوانی، روانخوانی و تجوید به دانشجویان ارائه شد و معتقدم این طرح در دوره‌های بعد باید این امکان را فراهم آورد که استادان به آسیب‌شناسی تک‌تک شرکت‌کنندگان بپردازند و نقاط ضعف هر کدام را برطرف کنند؛ البته در این دوره نیز استادان از این مطالبه دانشجویان استقبال کردند ولی کمبود زمان، پرداختن به این دغدغه را منتفی کرد.

وی با بیان اینکه آموزه‌های این دوره تا حد زیادی سطح دانش قرآنی دانشجویان حاضر را ارتقاء داد، افزود: نکته دیگری که باید در دوره‌های بعدی ارائه شود، عرضه مطالبی در خصوص، روانشناسی برخورد با فراگیران و همچنین مفاهیمی درباره اخلاق تدریس به مربیان است.

احمدی، با اشاره به اینکه علاقه به تدریس قرآن، انگیزه حضورم در این دوره بود، اظهار کرد: معتقدم دوره کارورزی پس از خاتمه طرح، باید اجباری باشد.

وی گفت: پیش از آغاز دوره، فکر می‌کردم که این دوره قرار است شغلی برای دانشجویان فراهم کند، اما اینگونه نیست و دانشجویان پس از اتمام طرح خود باید به دنبال یافتن شغل باشند.

وی که هم اکنون در دارالقرآن حضرت علی‌اصغر(ع) و سرای محله ابوذر، به تدریس روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم اهتمام دارد، بار دیگر بر اضافه شدن مطالبی در خصوص روانشناسی مخاطب و اخلاق تدریس تاکید کرد و گفت : دانستن این مفاهیم به مربیان کمک خواهد کرد که دانش قرآنیشان را به نحو مطلوب‌تری به فراگیران انتقال دهند.

وی در پایان همچنین از مسئولان برگزاری طرح دانشجومعلم قرآن کریم، خواست تا ضمن منظم‌تر برگزار کردن دوره‌ها به منظور جلوگیری از سردرگمی دانشجویان و اتلاف وقت، تاریخ آزمون پایانی دوره را از پیش تعیین و از تغییر آن خودداری کنند.

captcha