دعوت نبیه بری به مراسم گرامیداشت «امام موسی صدر»
کد خبر: 3525455
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

دعوت نبیه بری به مراسم گرامیداشت «امام موسی صدر»

گروه بین‌الملل: رئیس پارلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای از مردم لبنان برای شرکت در مراسم «وحدت مردم و پایداری وطن» که به مناسبت سالروز ربوده‌شدن امام موسی صدر برگزار می‌شود، دعوت کرد.

دعوت نبیه بری برای شرکت در مراسم گرامیداشت «امام موسی صدر»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه امام موسی صدر، مراسم سی و هشتمین سالگرد ربودن امام موسی صدر، ۳۱ آگوست برابر با ۱۰ شهریور در شهر «صور» لبنان برگزار می‌شود. 
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، به مناسبت سالگرد ربودن امام موسی صدر و ۲ همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، بیانیه‌ای صادر کرده و برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است. متن بیانیه وی به شرح زیر است: 
«ای لبنانیان، ای انسان لبنان، ای ثروت لبنان، ای فرزندان امام صدر، ای محرومان و ای کسانی که می‌خواهید لبنان پارلمانی و لبنان دموکراتیک، وطنی برای عدالت اجتماعی و مشارکت و محیطی پاک باشد و وطنی باشد که از نیروی کار و تولید محافظت و صیانت کند و وطن فرصت‌ها و امید و بوستانی برای آزادی باشد. 
افواج مقاومت لبنانی، امل، جنبش امام صدر است، جنبشی لبنانی است به سوی امر برتر، مسابقه‌ای است به سوی حرکت مطالبه‌محور برای لبنان و رفع محرومیت در وطن و از وطن و مسابقه‌ای است به سوی مقاومت و مقابله با دشمنی‌های اسرائیل با لبنان و نیز، آزادی لبنان و ثروت‌هایش و انسانش و زمینش از طمع‌ورزی‌های اسرائیل؛
جنبشی است که برای جلوگیری از زبانه کشیدن و استمرار جنگ داخلی نقش راهبری را بر عهده داشت و گفت‌وگوی ملی و دموکراسی مورد اتفاق را بنیان گذاشت و در التزام به پیمان آشتی ملی که توافق طائف نماد آن بود، بر دیگران پیشی گرفته بود؛ 
جنبشی که مؤسس و رهبر آن، یعنی امام سید موسی صدر، کوشید تا اختلافات را در سطح ملی از میان ببرد و برای دست یافتن به امنیت عربی و کار و غذا و بازار مشترک عربی، فعالیت‌های مشترک عربی انجام داد. حزب حاکم در لیبی و قذافی و یارانش او را در حالی ربودند که برای همین امور تلاش می‌کرد؛ 
جنبشی که مؤسس و رهبر آن، امام صدر، برای وحدت مسلمانان و بنا کردن و ساختن بالاترین تفاهم‌ها میان الازهر شریف و نجف اشرف تلاش می‌کرد و برای همین هدف به کشور عربستان سعودی سفر کرد؛ 
جنبشی که رهبر آن برای بنا کردن و ساختن برترین روابط انسانی دست به فعالیت‌های بین‌المللی می‌زد؛
جنبشی که از آغاز و تاکنون در کنار مردم فلسطین و مسئلۀ بحق آنان و امید ملی آنان برای آزادسازی و بازگشت و تعیین سرنوشت و برپایی دولت فلسطینی و پایتخت آن قدس و تلاش مؤمنان برای آزادسازی قدس بوده است؛ 
جنبشی که صلح در لبنان را برترین شکل جنگ برضد اسرائیل می‌داند و وحدت لبنانیان را سلاح بُرندۀ آنان در مقابله با دشمنیِ اسرائیل. 
جنبش امل از شما دعوت می‌کند تا در مراسم وحدت مردم و پایداری وطن، در مراسم اعلام وفاداری به امام و پیشوایمان سید موسی صدر و ۲ همراه گرامی‌اش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین شرکت کنید.
این مراسم در ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر روز چهارشنبه، ۳۱ آگوست در شهر صور برگزار می‌شود تا در آن بر آزادی امام و ۲ همراهش از چنگال نظام منقرض‌شده قذافی و بقایای آن تأکید کنیم و بر ادامه آزادسازی سرزمین‌های لبنانی در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا از اشغالگری اسرائیل و نیز زدودن آثار دشمنی اسرائیل و آزادی خاک لبنان از آثار اشغال مانند مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای و آزادی ثروت‌های طبیعی لبنان در دریا و تعیین مرزهای آبی تأکید کنیم تا لبنانی با ثبات داشته باشیم و انسان لبنان شکوفا باشد و بتواند نقش عربی و جهانی خود را همچون کانونی برای گفت‌وگوی تمدن‌ها و ادیان ایفا کند.»
مراسم مارونی‌های بیروت درباره اندیشه امام موسی صدر
کانون مارونی‌های ارتودکس سریانی در لبنان نیر مراسمی با عنوان «انسان در اندیشه امام سید موسی صدر» برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه امام موسی صدر، این مراسم همزمان با ایام سی و هشتمین سالروز ربودن امام موسی صدر و ۲ همراهش، به همت کانون مارونی‌های ارتودکس‌ سریانی و با همکاری واحد منطقه یک جنبش امل در بیروت برگزار می‌شود.
در این مراسم عالیجناب مار اقلیمیس دانیال کوریه (سراسقف بیروت) و دکتر محمد السماک، دبیرکل کمیته گفت‌وگوی اسلامی ـ مسیحی و استاد هانی قبیسی سخنرانی خواهند کرد.
مراسم «انسان در اندیشه امام سید موسی صدر»، سه‌شنبه، سی آگوست ۲۰۱۶ برابر با ۹ شهریور از ساعت 18 در کلیسای مار پطرس و پولس ـ مار سویوریوس در منطقه مصیطبه بیروت برگزار خواهد شد.

captcha