مسئولان فرصت‌ها را به مسائل حاشیه‌ای سپری نکنند/ شهید رجایی؛ حجت همه رؤسای جمهور
کد خبر: 3525501
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام صدیقی:

مسئولان فرصت‌ها را به مسائل حاشیه‌ای سپری نکنند/ شهید رجایی؛ حجت همه رؤسای جمهور

گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با گرامیداشت هفته دولت، گفت: مسئولان فرصت‌ها را به مسائل حاشیه‌ای سپری نکنند؛ تولید هنوز احیا نشده و بیکاری هنوز وجود دارد و دولتمردان در کنار خدمات، بدانند فرصت باقی‌مانده برای سیاسی‌کاری نیست و اگر این فرصت را از دست بدهند معلوم نیست مجددا به دست بیاید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک هفته دولت گفت: دو الگوی مناسب، جاوید و همیشه زنده با خون خود حقانیت خود را امضا کردند؛ بازخوانی زندگی شهیدان رجایی و باهنر، بازتولید آن برای مسئولان فعلی است.
وی با تسلیت سالگرد شهادت این دو شهید بزرگوار افزود: این دو شهید گرانقدر در عرصه انقلاب چهره پرجاذبه‌ای از مسئولیت در نظام اسلامی ارائه کردند، لذا بعد از شهادت آنها، هفته‌ای به نام هفته دولت معرفی شد که در آن هفته دولتمردان ابتدا به حساب خود برسند، قبل از اینکه مانور تبلیغاتی از فعالیت‌های خود داشته باشند و ببینند آیا تناسبی با این دو شهید دارند یا خیر.
صدیقی در ادامه به نمونه‌هایی از رفتارهای شهید رجایی اشاره کرد و گفت: یکی از نزدیکان ایشان نقل می‌کرد که مسئولان دفتر بنابه صلاحدید خود می‌خواستند موکت قدیمی و کهنه دفتر نخست‌وزیری را عوض کنند و هزینه آن 2500 تومان می‌شد شهید رجایی وقتی فهمید گفتند نمی‌شود من موکت نو داشته باشم در حالی که در این مملکت کسانی هستند که همین موکت را ندارند.
وی اظهار کرد: اما الان در دفاتر مسئولان ما چه خبر است؟ حکومت علوی کدام است؟ شهید رجایی در روز قیامت برای همه رؤسای جمهور حجت است. همچنین ولایتمداری شهید رجایی نمونه است؛ وقتی مسئولان عالی رتبه کشور در زمانی که فضای چالشی بنی صدر بود به محضر امام خمینی(ره) رفتند امام به مسئولان هشدار دادند اگر دست از درگیری با یکدیگر برندارید و حرف‌های اختلاف‌انگیز بزنید من آن فرد را به مردم معرفی می‌کنم.
صدیقی افزود: شهید رجایی وقتی به دفتر کار خود رفتند آنقدر ناراحت بودند که وقتی دلیل آن را پرسیدند گفت، نگرانم نتوانم فرمان امام(ره) را به درستی اجرا کنم. به مسئولان اجرایی توصیه می‌کنم که ببینیم آیا برای مردم الگو هستیم و راه این شهدا را می‌رویم و حرفی را که خلاف نظام و مقام معظم رهبری می‌گوییم یا نه.
خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: این مسائل است که از شهید رجایی شخصیت ماندگاری ساخته است. شهید رجایی در برابر استکبار آن چنان شیر و شجاع بود که گویی اصلا قدرتی در آنها نمی‌دید و این حالت حفظ عزت و کرامت باید در صحبت‌ها و قراردادها وجود داشته باشد و تحرکات دیپلماسی کشور باید در همه جا موجب اقتدار کشور شود.
صدیقی عنوان کرد: امیدواریم در این یک هفته، دولتمردان کارهای خوبی به مردم ارائه کنند اما مغرور نشوند و بدانند نیازهای کشور خیلی زیاد است. مسئله برجام را خیلی بزرگ نکنید. رهبری مرتبا از بدعهدی دشمن می‌گویند اما عزیزان ما یکبار حاضر نیستند از این بدعهدی‌های دشمن غدار سخن بگویند. اگر ما خودمان واقعیت‌ها را بگوییم برای مردم دلنشین خواهد بود.
وی تأکید کرد: من توقع دارم مسئولان فرصت‌ها را به مسائل حاشیه‌ای سپری نکنند. تولید هنوز احیا نشده و بیکاری هنوز وجود دارد. دولتمردان در کنار خدمات، بدانند فرصت باقی‌مانده برای سیاسی‌کاری نیست و اگر این فرصت را از دست بدهند معلوم نیست مجددا چنین فرصتی به دست بیاید. رهبر معظم انقلاب دولت را به توجه به 7 محور سفارش دادند که امیدواریم دولت در این مدت کم در دستور کار قرار دهد.
صدیقی در حوزه مسائل خارجی ابتدا به سوریه اشاره کرد و گفت: خدا قول داده است که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ». سوریه در حال اضمحلال بود و بشار اسد در حال رفتن بود و جبهه صهیونیسم جهانی در حال آمادگی برای هجمه‌های کاری‌تر بود، اما اعجاز مقاومت بود که در برابر هشتاد و چند کشور ایستاد و در مقابل این همه نیرو، پول و تجهیزات عربستان و غرب مقاومت کرد و آنها اکنون روبه ضعف هستند.
وی سپس به تحولات یمن پرداخت و اظهار کرد: نزدیک دوسال است که عربستان با حمله به یمن در حال آدم‌کشی، کودک‌کشی و بمباران بیمارستان‌ها و زیرساخت‌هاست، اما پس از این مدت شرارت بی‌سابقه در تاریخ طرفی نبسته است. تشکیل شورای عالی سیاسی در یمن با حمایت جمعیت میلیونی مردم یمن، شکست جدید سیاسی است که نصیب عربستان، عنصر فتنه‌گر منطقه، شده است و امیدواریم شاهد استقلال یمن و اضمحلال ائتلاف ضدبشریت عربستان و حامیانش باشیم.
صدیقی با اشاره به پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به ورزشکاران قهرمان المپیک گفت: ایشان خطاب به این قهرمانان فرمودند دل ملت را شاد کردید و رضای خداوند در رضای دل ملت است. آقا علاوه براین تفقد و تبریک، بر یک جهت دیگر هم عنایت کردند و آن هم حضور یک بانو با حجاب ایرانی ـ اسلامی بود که یک انتقال فرهنگ است و این برای ما جای سرافرازی است.
خطیب جمعه تهران با اشاره به اهمیت مساجد گفت: یکی از مسائلی که در هفته دولت از آن غفلت شده است ارائه گزارش از وضعیت و عملکرد فرهنگی است. در مدارس و دانشگاه‌ها چه ابتکاراتی در حوزه فرهنگ صورت گرفته است. به وزیر آموزش و پرورش گفتم همه همت شما باید این باشد که مدارس را مسجدی کنید؛ امروز خطر هجمه فرهنگی از موشک‌ها و بمبارن‌ها بیشتر است.
صدیقی یادآور شد: در فضای مجازی فرصت‌هایی برای هدایت جامعه است و هم تهدیدهایی است که باید برطرف شود. لذا همه مدارس و دانشگاه‌ها باید مسجدمحور باشند. مساجد برای ما سنگر است و جبهه‌ای که سنگر ندارد در معرض نابودی است. مساجد ما کانون مقاومت و صدور فرهنگ هستند و همه باید همت کنند مساجد آباد شوند.
بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث مربوط به سوره حمد و آیه شریفه «مالک یوم الدین» گفت: نکته اول در ادامه زوایای قبلا اشاره شده درباره این آیه آن است که مالکیت خدا انحصاری است؛ نه کسی سهمی در ملک خدا دارد، نه شریک دارد و نه ظهیر و پشتیبان می‌خواهد.
وی افزود: خداوند در آیه 22 سوره سبا چهار فرض را مطرح کردند؛ مالکیت بالاستقلال، نداشتن شریک، نفی پشتیبان و ظهیر و چهارم شفاعت است. شفاعت امکان دارد و بلکه حقیقت است اما آن هم به اذن خداست. مالکیت پروردگار علی الاطلاق است و به هیچ وجه قابل تجزیه نیست. در ظاهر شاه و رئیس جمهور وزیر وجود دارد اما همه اینها قرارداد است و از بین می‌رود و خدا برای امتحان این تملیک اعتباری را صورت داده است.
صدیقی عنوان کرد: خدا در همه عالم امکان، سلطنت واقعی دارد و مشیت، مشیت اوست و هیچ موجودی در برابر اراده خدا توان مقابله ندارد.
وی در تشریح نکته دوم «مالک یوم الدین» اظهار کرد: بهشت، جهنم و جزای اعمال اختصاص به قیامت ندارد بلکه هم‌اکنون بهشت و جهنم وجود دارد و هر کسی جزای عملش را هم اکنون همراه خود دارد ولی در باطن خودش است و در قیامت بروز و ظهور پیدا می‌کند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: در سوره «ق» مطالب لطیف، اثرگذار و کاربردی درباره نظارت خداوند در همه جا بیان شده است. در آیه 7 سوره روم آمده است که انسان‌ها ظاهری از حیات دنیا را می‌دانند. یعنی در حیات دنیا هم زوایای مخفی وجود دارد که مافوق آن چیزهایی است که دانشمندان به آنها دست یافته‌اند و نشانگر آن است که آخرت همین الان وجود دارد.
صدیقی یادآور شد: همچنین بخش دوم آیاتی است که اهل یقین آن را درک می‌کنند. خداوند در قرآن می‌فرماید اگر علم یقین داشتید «جحیم» را می‌دانستید. آتش جهنم همین الان موجود است اما چون اهل یقین نیستیم نمی‌توانیم آن را ببینیم.
وی با اشاره به آیه 10 سوره نساء اظهار کرد: این آیه می‌فرماید کسانی که مال یتیم را می‌خورند، اگر کسی باطن آنها را می‌دید، مشاهده می‌کرد که آنها آتش تناول می‌کنند، اما مهم‌تر از این، پذیرش مسئولیت‌هایی است که در رابطه با بیت‌المال است. تبعیض‌ها، حقوق‌های نجومی، بی‌تفاوتی‌ها و دفتار پرزرق و برق، بازی کردن با آتش است.
صدیقی ابراز کرد: کسی تصور نکند این مسئولیت‌ها، یک شانس و فرصت است بلکه سرازیری جهنم است و خداوند به صراحت در قرآن به آن هشدار داده است.             
captcha