تقویت مبانی ارزشی و اخلاقی در جامعه موجب توسعه همه جانبه می‌شود
کد خبر: 3525513
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

تقویت مبانی ارزشی و اخلاقی در جامعه موجب توسعه همه جانبه می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه سنندج بر ضرورت توجه ویژه به انجام فرایض دینی و تقویت مبانی دینی و اخلاقی در جامعه تأکید کرد و گفت: با تقویت مبانی ارزشی و اخلاقی می‌توانیم به توسعه و تعالی همه‌جانبه جامعه امیدوار شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، پنجم شهریورماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج، بر ضرورت توجه ویژه به انجام فرایض دینی و تقویت مبانی دینی و اخلاقی در جامعه تأکید و اظهار کرد: با تقویت مبانی ارزشی و اخلاقی می‌توانیم به توسعه و تعالی همه‌جانبه جامعه امیدوار شویم.

وی به اهمیت ادای فرایض دینی بین مسلمانان و جوامع اسلامی اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم و آیات و احادیث بسیاری به برپایی نماز جمعه سفارش و تأکید شده است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه شرکت در نماز جمعه موجب قرب انسان به حق تعالی می‌شود، بیان کرد: حضور در نماز جمعه نور ایمان را در دل انسان روشن می‌کند.

وی به ویژگی‌های نماز جمعه و جایگاه عبادت روز جمعه در آیات و روایات پرداخت و بر حضور همیشگی مسلمانان در نماز دشمن‌شکن جمعه تأکید کرد و افزود: مسلمانان نباید از یاد خداوند غافل باشند بلکه در همه حال او را یاد کنند

امام جمعه سنندج با بیان اینکه نماز جمعه حج مساکین و عید مؤمنین است، گفت: اجتماع گسترده مسلمانان در این روز مبارک نه تنها بر روحیه همدلی و اتحاد در جامعه می‌افزاید، بلکه رعب و وحشت را بر جبهه دشمنان اسلام حاکم می‌کند.

خوشبختانه هم اکنون ایران اسلامی در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب، بسیار پیشرفت کرده که این مسئله به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان، افزود: مسئولان باید رفع مشکلات مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

امام جمعه سنندج، رفع مشکلات کنونی جامعه را نیازمند کار و فعالیت بیشتر دانست و یادآور شد: مردم همیشه و در تمامی صحنه‌ها یار و یاور این انقلاب و مسئولان بوده‌اند، پس در جهت مقابل نیز مسئولان باید به فکر رفع مشکلات جامعه باشند.

captcha