طرح تحول نظام سلامت در کشور نهادینه شود
کد خبر: 3525520
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

طرح تحول نظام سلامت در کشور نهادینه شود

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد، طرح تحول نظام سلامت را یکی از موفق‌ترین عملکردهای دولت برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم این طرح در کشور به گونه‌ای نهادینه شود که برای همیشه مردم ما در عرصه درمان و سلامت با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، پنجم شهریورماه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در حرم امام رضا(ع)، با اشاره به فرارسیدن روز زیارتی این امام، اظهار کرد: برحسب آنچه در تقویم‌ها آمده، امروز، بیست و سوم ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام هشتم است، اما اول ماه در استهلالی که در سراسر کشور صورت گرفت، برای مقام معظم رهبری و مراجع عالی‌قدر ثابت نشد و چون اول ماه ثابت نشده است، بنابراین روز زیارتی، فرداست و فردا به‌حساب واقعیت ماه، روز بیست و سوم ذی‌القعده است.
وی با بیان اینکه ما دو روز زیارتی داریم، 23 و 25 ذی‌القعده، افزود: از اعمال 25 ذی‌القعده که روز دحوالارض است، زیارت امام رضا(ع) هست. این که این دو روز زیارتی معرفی‌شده، علل مختلفی را بیان کرده‌اند؛ 23 ذی‌القعده برحسب بعضی روایات، سالروز شهادت امام هشتم است که از این نظر گفته‌اند روز زیارتی.
دحوالارض، روز حرکت امام رضا(ع) از مدینه به توس است
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: نقل‌هایی است که  25 ذی‌القعده، روز حرکت امام رضا(ع) از مدینه به‌طرف خراسان است بنابراین، هم روز شنبه و هم روز دوشنبه را مقید باشید برای زیارت امام هشتم.
وی به مظلومیت امام رضا(ع) در طول مدت حضور در توس اشاره و بیان کرد: امام رضا(ع) آن‌قدر مظلوم است که شهادت ایشان، یک سال و نیم طول کشید، یعنی یک سال و نیم دوره شهادت امام هشتم بود و در هرلحظه عزیزان امام هشتم آماده بودند، خبر شهادت آن حضرت به آنان برسد و خود حضرت هم در این یک سال و نیم در حال کسی بودند که در معرض شهادت و کشته شدن قرار دارد.
وی بیان کرد: امام رضا(ع) هم این یک سال و نیم را در انتظار داغ به سر می‌بردند و لذا نقطه اصلی مظلومیت امام رضا(ع) و عزای امام رضا(ع) همان نقطه‌ای است که حضرت از مدینه حرکت کردند چون دستگاه خلافت مأمونی می‌خواست ثابت کند امام رضا(ع) می‌خواهند از مدینه به خراسان بروند و در خراسان، قدرت و حکومت به حضرت تفویض شود.
نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فرستادگانی که به مدینه آمدند، این مطلب را بین مردم تبلیغ می‌کردند و نشر می‌دادند، مردم مدینه هم خوشحال بودند که الحمدالله بعد از مدتی می‌خواهد حق به حق‌دار برسد و خلافت پیغمبر به دست عزیز پیغمبر مورد اجرا قرار گیرد لذا خوشحال و مسرور بودند و برای لحظه حرکت موکب امام رضا(ع)، شهر را زینت کرده بودند، همه مردم مدینه با خوشحالی و سرور آماده بدرقه امام رضا(ع) بودند.
وی ابراز کرد: امام هشتم باید به یک وسیله‌ای واقعیت مطلب را به مردم بگویند؛ برای اینکه این توطئه شیطانی مأمونی خنثی و خاک و خاکستر شود و از بین برود از همین رو اولین حرکتی که امام رضا(ع) کردند، عزیزان خودشان را قربانی کردند، درست مثل جد مظلومشان امام حسین(ع)، چطور بچه چهارساله خود را به کربلا آورد که ندای او و اشک و سخن او، اعلان مظلومیت ابی‌عبدالله(ع) را بکند، دقیقاً همان نقشه را امام رضا(ع) اجرا کردند.
بدرقه مردم و خنثی شدن توطئه شیطانی مأمون
امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم اطراف خانه امام هشتم هجوم آوردند امام را بدرقه کنند، مأموران مأمون یک موکب سلطنتی خیلی باعظمت و جلالت برای امام آماده کردند تا امام را با این موکب حرکت بدهند که یک‌باره مردم متوجه شدند، صدای شیون شدیدی از میان خانه امام هشتم بلند شد، این صدای شیون، صدای گریه اهل‌بیت(ع) پشت سر یک مسافر نیست، یک حادثه‌ای اتفاق افتاده که اهل‌بیت(ع) این‌طور در داخل خانه ضجه می‌زنند، مردم متعجب بودند که چرا این حادثه به وجود آمده؟ یک کنیزی درحالی‌که اشک می‌بارید و با دو دست بر سر خود می‌کوفت، از میان خانه بیرون آمد، مردم اطراف او را گرفتند که چه خبر است؟ چرا این گریه و ضجه؟ کنیز صدا زد، مردم شما مسرورید برای اینکه امام را می‌خواهند ببرند قدرت و خلافت به او بدهند، امام در خانه فرموده عزیزانش برای غربت او گریه کنند، این‌ها می‌خواهند امام رضا(ع) را ببرند در یک سرزمین دوردست و ایشان را بکشند.
آیت‌الله علم‌الهدی به افشای نقشه مأمون از سوی امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: وضع مدینه برگشت، مدینه عزا خانه شد، حاکم مدینه و مأموران دولت هرچه می‌کردند مردم را ساکت کنند، موفق نمی‌شدند، یک پیرمرد محاسن سفیدی بر بلندی ایستاد و صدا زد مردم مدینه، هرکدام از بچه‌های پیغمبر(ص) از دروازه این مدینه خارج شدند، خبر کشته شدنش را به مدینه بازگرداندند، الآن هم این‌ها می‌خواهند امام رضا(ع) را بکشند که از مدینه خارج می‌کنند.
وی افزود: از همان‌جا توطئه مأمون با این حرکت امام رضا(ع) به‌کلی خاک و خاکستر شد زیرا یک سال و نیم این خانه، عزاخانه بود؛ مسرور خادم می‌گوید من همراه جوادالائمه(ع) از شهر بیرون آمده بودم که ایشان را گردش و سیر بدهم تا در فراغ پدر خیلی ناراحتی نکند، یک‌مرتبه دیدم ایشان غایب شد، من سراسیمه که چه کنم؟ این آقا کجا رفت؟ جواب خانواده و امام رضا(ع) را چگونه بدهم؟ نکند به سرش بلایی بیاید؟ ناراحت به هر طرف می‌زدم که یک‌مرتبه دیدم این بزرگوار با گریه ظاهر شدند. گفتم آقا کجا بودی؟ کجا رفتی مرا مضطرب کردی؟ گفت من در توس بودم، سرزمین خراسان، بابایم شهید شد، دیگر من یتیم شدم.
کشاورزی و بهداشت، نقطه قوت دولت یازدهم
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان، گفت: هفته‌ای که در آن قرار داریم، هفته دولت است که این هفته را گرامی می‌داریم، مقام معظم رهبری فرمودند هفته دولت، فرصتی است که بایستی یک ارزیابی منصفانه نسبت به فعالیت‌های یک‌ساله دولت صورت بگیرد؛ مجموعه برنامه‌هایی که این دولت خدمتگزار طی یک سال اجرا کرد، بر سه قسم بود.
وی با اشاره به نقاط قوت و برجسته دولت یازدهم، ادامه داد: یک قسم برنامه‌ها و طرح‌ها خوشبختانه موفق بود و در کشور اثر بسیار قابل‌توجه داشت، در این مدت در مسئله کشاورزی به حمدالله دولت موفق عمل کرده است و ما از نظر گندم، خودکفا شدیم و در سایر محصولات کشاورزی هم خوشبختانه توسعه و رشد قابل‌توجه بوده، کشاورزان ما هم در یک وضعیت بسیار قابل‌توجهی دارند به سر می‌برند، در کشاورزی دولت موفق بوده است.
طرح تحول نظام سلامت در کشور نهادینه شود
آیت‌الله علم‌الهدی، طرح تحول نظام سلامت را یکی از موفق‌ترین عملکردهای دولت برشمرد و تصریح کرد: طرح تحول سلامت، مولود فکر توانمند وزیر بهداشت، فرزند سرزمین خراسان است که امیدواریم با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تجدیدنظر در این طرح صورت بگیرد و این طرح به‌صورتی در کشور نهادینه شود که برای همیشه مردم ما در عرصه درمان و سلامت با مشکل مواجه نشوند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمودند برای یک بیمار، تحمل درد و بیماری و برای یک بیماردار، رنج بیمارداری کفایت می‌کند اما این که دغدغه هزینه داشته باشد و به خاطر تنگ‌دستی از عهده هزینه درمان برنیاید، این قابل‌تحمل نیست که یک عزیز خانواده جلوی چشمشان پرپر بزند و نتوانند کاری بکنند چون پولش را ندارند، این طرح تحول سلامت خوشبختانه ازاین‌جهت خیلی مؤثر بود البته اشکالاتی به وجود آمد که امیدواریم با درایت عزیزان ما، این اشکالات برطرف شود.
نمی‌توان تلاش تیم مذاکره‌کننده را به خاطر حضور یک جاسوس نادیده گرفت
آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه ابراز کرد: در برخی موارد هم عدم موفقیت دولت مربوط به خود دولت نبود، کارگزاران اجرایی نظام زحمت خودشان را کشیدند و فعالیت خودشان را کردند منتها به خاطر عوارض دیگری در این موقعیت‌ها دولت ناموفق شد که از جمله، مسئله مذاکرات و جریان برجام بود؛ مقام معظم رهبری هم دو روز گذشته فرمودند ناموفق بودن جریان مذاکرات و برجام، به دلیل خیانت، نامردی و نابکاری طرف مقابل است و الاّ عزیزان ما در این عرصه، هم زحمت کشیدند، هم تحمل زیادی کردند و هم فعالیتشان قابل‌توجه بود، حالا وجود یک عنصر خائن هم به‌عنوان جاسوس انگلیسی در تیم مذاکره، باعث نمی‌شود ما زحمات بقیه‌ای که با اخلاص زحمت‌کشیده‌اند را نادیده بگیریم.
وی با بیان اینکه در بخش سوم، عدم موفقیت‌ها در برخی موارد، مربوط به خود عزیزان ما در عرصه کارگزاری نظام است و آن، مخصوصاً در حوزه فرهنگی است که مقام معظم رهبری تعبیر فرمودند به ولنگاری فرهنگی در آفند و پدافند فرهنگی، گفت: خوشبختانه این اصطلاح پدافند فرهنگی را بنده همیشه استعمال می‌کردم و این استعمال مورد تعبیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و تأیید شد که فرمودند در آفند و پدافند فرهنگی، یک ولنگاری وجود دارد و یا به‌عبارت‌دیگر، تساهل و تسامحی در این عرصه موجود است که این ولنگاری، در حقیقت دارای علتی است و علتش، توجه سیاسی مسئولان، کارگزاران و متولیان فرهنگی در دولت به قشر اقلیت لائیک در این کشور است.
وی افزود: این مسئولان از نظر سیاسی توجه دارند که یک قشر لائیک و بی‌دین را جذب کنند و برای خوشایند آن قشر لائیک و بی‌دین در اجرای ارزش‌های دینی و احیاء ارزش‌های مقدس، دچار ولنگاری، تسامح و تساهل شده‌اند تا این‌جایی که برای خوشایند این‌ها، حتی توهین به روحانیت وابسته به مقام ولایت را هم انجام می‌دهند و باکی ندارند، این درست نیست، این ولنگاری واقعاً قابل‌اغماض نیست که مردم روزبه‌روز در کشوری که شهید داده‌اند، خون داده‌اند، جان داده‌اند، شاهد حرکت‌های غیر ارزشی و ضد ارزشی باشند؛ این مردم دینشان را بیش از جان و مال خود دوست دارند، اگر دینشان را دوست نداشتند از اول به‌فرمان یک مرجع تقلید و یک رهبر دینی، با سینه خشک به استقبال گلوله نمی‌رفتند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند یک ارزیابی منصفانه نسبت به فعالیت‌ها و موفقیت‌های دولت داشته باشیم و یک ارزیابی هم عزیزان ما نسبت به برخوردها و عملکردهای خود داشته باشند، گفت: در این مسئله برای چندمین بار است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ولنگاری فرهنگی و عزیزان ما در دولت این را پاسخ دهند و درصدد علاجش بربیایند تا در این دوره باقی‌مانده از دولت، این مارک و آرم «ولنگاری فرهنگی» بر پیشانی این دولت نچسبد که بگویند یک دولتی آمد در همه ابعاد زحمت کشیدند و رنج بردند تا آنجایی که توانستند اما دولت ولنگار فرهنگی بود.
وی ابراز کرد: ان شاالله عزیزان ما در دولت سعی کنند با یک سلسله فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی در احیای حدود الهی و ارزش‌های مقدس دینی تلاش کنند تا این نقطه خلأ و کسر هم جبران شود.
captcha