همه باید برای موفقیت دولت دعا کنیم
کد خبر: 3525525
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

همه باید برای موفقیت دولت دعا کنیم

گروه اجتماعی: امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید همه برای موفقیت دولت دعا کنیم تا خدای متعال به آن‌ها توفیق دهد بتوانند مشکلات مردم و کشور را از پیش رو بردارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار  شد با بیان این‌که صرف برکناری نجومی بگیران کافی نیست، اظهار کرد: وقتی این اتفاق می‌افتد اعتبار دولت و اعتماد ملت آسیب می‌بیند و باید کسانی که به اموال مردم و حیثیت نظام دست درازی کرده‌اند، مجازات شوند.
آیت‌الله عابدینی می‌شود، با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: شهید رجایی و شهید باهنر با ایمان، تقوا و عقیده راسخ زندگی کردند و بر همان عقاید به شهادت رسیدند.
وی هفته دولت را به همه کسانی که با رنج و زحمت در عرصه خدمت به مردم قرار دارند، تبریک گفت و افزود: باید همه برای موفقیت دولت دعا کنیم تا خدای متعال به آن‌ها توفیق دهد بتوانند مشکلات مردم و کشور را از پیش رو بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به تجمع تاریخی مردم یمن در حمایت از شورای سیاسی این کشور، گفت: این اجتماع بزرگ حاکی از همدلی و وحدت میان مردم مظلوم یمن است که معادلات منطقه را بر هم زد و امریکا و عربستان سعودی را مأیوس و نا امید کرد.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به ابراز نگرانی جان کری، وزیر امور خارجه امریکا از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: امروز تنوع موشکی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که در هر سطحی توان دفاع و دفع حملات زمینی، هوایی و دریایی را دارد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های موشک‌های جمهوری اسلامی ایران همین احساس وحشت دشمن از آن‌هاست و دیگر ویژگی مهم و خاصیت موشک‌های ما، دلگرمی دوستان ما به آن‌هاست.
آیت‌الله عابدینی به روز بانکداری اسلامی نیز اشاره و تأکید کرد: قانون بانکداری بدون ربا در سال 62 به تصویب رسید و با وجود این‌که از تصویب آن زمان زیادی گذشته، اما همچنان مردم منتظرند تا ام‌الخبائثِ اقتصادی، سایه شومشان را از فضای اقتصادی کشور برچیده و مردم طعم شیرین معاملات حلال را بچشند.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر مبارزه جدی با ربا، یادآور شد: وقتی ربا در جامعه‌ای رخنه کند جامعه را به انحراف کشیده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را منجر خواهد شد. بسیاری از بی‌برکتی‌ها ریشه در حرام خوری و ربا دارد و خدا می‌فرماید: آن‌هایی که به ربا خودشان را آلوده می‌کنند آماده جنگ با خدا و رسول او باشند.
صرف برکناری نجومی بگیران کافی نیست؛ آن ها باید مجازات شوند
وی به بحث حقوق های نجومی هم اشاره و اظهار کرد: تاکنون مسئولان به ما نشان نداده‌اند که نجومی بگیران مجازات شده‌اند؛ آن‌هایی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند علاوه بر برکناری باید مجازات شوند و صرف برکناری، مجازات محسوب نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نباید مسئولان نجومی بگیران را ذخایر نظام معرفی کنند؛ آن ها چه ذخیره ای برای نظام هستند درحالی‌که ذخایر نظام را چپاول می کنند؟!
خطیب جمعه قزوین بیان کرد: رهبری مکرر تأکید کرده‌اند که باید با کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند برخورد و تکلیف آن‌ها روشن شود و در این راستا مسئولان مربوط باید به صورت جدی ورود پیدا کنند.
وی اضافه کرد: رهبری فرمودند: مردم تفاوت حقوق یک میلیونی را با حقوق 50 میلیونی می‌فهمند و وقتی این اتفاق می‌افتد اعتبار دولت و اعتماد ملت آسیب می‌بیند و باید کسانی که به اموال مردم و حیثیت نظام دست درازی کرده‌اند، مجازات شده تا آسیب‌ها به فرصت تبدیل شوند.
فصل شیدایی با هزینه صرفه جویانه برگزار شد
 آیت‌الله عابدینی به اجرای موفق نمایش فصل شیدایی و حضور بیش از 100 هزار نفری مردم استان و ثبت یک رکورد در کشور اشاره و تأکید کرد: نمایش فصل شیدایی با مشارکت نهادهای انقلابی، دولتی و مشارکت و حضور جدی مردم برگزار شد.
وی گفت: این نمایش ابتدا از 7 هزار نفر بیننده در یک شب آغاز و به 23 تا 27 هزار بیننده در یک شب افزایش پیدا کرد و این حرکت فرهنگی عظیم با هزینه صرفه جویانه برگزار شد.
امام‌جمعه قزوین خطاب به مسئولان برگزاری خاطرنشان کرد: مسئولان با ارائه گزارش‌های دقیق به برخی از شایعات مبنی بر هزینه‌های بالای این نمایش پاسخ دهند تا برخی‌ها این کار فاخر را با تهمت‌ها و افتراها به عنوان کاری مضر معرفی نکنند.
captcha