گواهی قبولی قرآنی؛ شرط ورود به مقطع بالاتر در المصطفی(ص)
کد خبر: 3525561
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
حجت‌الاسلام صفورایی خبر داد:

گواهی قبولی قرآنی؛ شرط ورود به مقطع بالاتر در المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس موسسه بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی(ص) از اجرای طرح ریشه‌کن کردن بی سوادی قرآنی و کم سوادی در موسسات و مراکز وابسته به المصطفی(ص) خبر داد و تاکید کرد: دریافت گواهی قبولی قرآنی شرط ورود دانش‌پژوه به مقطع بالاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صفورایی، رئیس موسسه بنت‌الهدی وابسته به جامعه المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) گفت: یکی از برنامه‌هایی که در جامعه المصطفی(ص) اجرا می‌شود این است که هیچ طلبه‌ای بعد از دوره تمهیدی نباید در روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی و حتی تکمیلی ضعف داشته باشد.
وی ادامه داد: در سال اول ورود به جامعه المصطفی(ص) یعنی دوره تمهیدی، باید ضعف‌های قرآنی تکمیل شود زیرا شرط ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر یعنی از کارشناسی به ارشد و ... دریافت گواهی قبولی قرآنی است.
صفورایی با بیان اینکه براساس این طرح، کم سواد و یا بی سواد قرآنی در جامعه المصطفی(ص) نباید وجود داشته باشد تصریح کرد: تک تک طلاب باید این گواهی را دریافت کنند و اگر آن را نداشته باشند نمی‌توانند به مقطع بالاتر بروند و یا در اعزام به تبلیغ ارایه این مدرک لازم است.
رئیس موسسه بنت‌الهدی از اجرای طرحی در ماه مبارک رمضان هر سال در این موسسه خبر داد و گفت: براساس این طرح، سالانه در ماه مبارک رمضان 80 نفر از طلاب به مشهد اعزام می‌شوند و در طول ماه رمضان علاوه بر حضور در برنامه‌های مذهبی مانند زیارت امام رضا(ع) و اعتکاف رمضانیه موفق به حفظ دو جزء قرآن یعنی روزانه یک صفحه می‌شوند.
صفورایی با بیان اینکه امسال سومین دوره این طرح برگزار شد افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما حفظ سالانه طلاب علاقه‌مند و توانمند است به این صورت که هر سال تعدادی از افراد برای حفظ کل قرآن ثبت نام می‌شوند.
وی ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در آزمون ورودی حضور می‌یابند و از میان آن‌ها، تعدادی جذب و حداقل روزانه یک صفحه قرآن را حفظ خواهند کرد.
حضور 60 نفر در دوره حفظ کل قرآن
صفورایی با بیان اینکه آزمون امسال ابتدای اردیبهشت ماه برگزار شد گفت: از میان بیش از 1500 نفر طلبه 80 نفر ثبت نام کردند و در نهایت 60 نفر موفق به گذراندن آزمون ورودی شدند و در این دوره شرکت کردند.
وی افزود: این تعداد، حفظ قرآن را به صورت یک برنامه فوق‌العاده در کنار دروس خود می‌گذرانند و چون از میان تعداد زیادی از افراد انتخاب شده‌اند طبیعتا از توانمندی بالایی برخوردار بوده و توانایی حفظ روزانه یک صفحه را دارند.
رئیس موسسه بنت‌الهدی از فعالیت مهد کودک قرآنی برای کودکان 4 ماهه تا شش ساله خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون 730 نفر از فرزندان طلاب در این مهد نگهداری می‌شوند و محور کار ما نیز آموزش قرآن کریم است.
وی تصریح کرد: دو کلاس حفظ قرآن برای حفظ کودکان داریم و افرادی هم که توانایی حفظ ندارند برنامه‌های دیگر قرآنی را آموزش می‌بینند و گرایش اصلی ما در آموزش این مهد، قرآنی است.
captcha