350 درخواست مجوز جهت ایجاد خانه‎های قرآن
کد خبر: 3525570
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
مدیر دارالقرآن استان قم خبر داد:

350 درخواست مجوز جهت ایجاد خانه‎های قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر دارالقرآن استان قم از ارائه 350 درخواست مجوز تأسیس خانه‎های قرآن در این استان خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی، مدیر دارالقرآن استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‎ها و اقداماتی که توسط دارالقرآن‌الکریم استان قم انجام می‎شود، ارائه و اعطای مجوز خانه‎های قرآن در استان است.
وی افزود: فعالیت خانه‎های قرآن از نیمه شهریورماه شروع می‎شود و به همین خاطر گروه‎ها و اشخاص مختلفی برای دریافت مجوز اقدام کرده‎اند که پس از دریافت درخواست و بررسی، نتایج بیان می‎شود.
مدیردارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 150 خانه قرآن شهری مجوزدار  در استان قم مشغول به فعالیت هستند که با توجه به محدودیتی که وجود دارد، برای اعطای مجوزهای جدید باید ملاحظاتی را مدنظر قرار داد.
وی گفت: هم اینک بیش از 350 نفر درخواست دریافت مجوز جهت تاسیس خانه قرآن را ارائه کرده‎اند که در نهایت می‎توان به 200 درخواست از بهترین درخواست‎ها پاسخ مثبت داد.
عظیمی بیان کرد: در این خانه‎های قرآن آموزش‎های لازم به اقشار مختلف به خصوص قشر کودک و نوجوان ارایه می‎شود؛ در این کلاس‎ها با داستان و شعر و قصه نیز مفاهیم قرآن برای کودکان بیان می‎شود.
وی گفت: بیشترین تمرکز این خانه‎های قرآن برای همین قشر است ولی در مقطع سنی جوانان و بزرگسالان نیز برنامه‎هایی وجود دارد که در دوره جدید سعی می‎شود با ابلاغ برنامه‎های جدید فعالیت این خانه‎ها را جهت توسعه آموزش به خانواده‎ها و افراد بزرگسال افزایش دهیم.
عظیمی اظهار کرد: این خانه‎های قرآنی به دلیل اینکه از ظرفیت مردمی در برنامه‎ها سود می‎برد و کاملا خودجوش است ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه فعالیت‎های قرآنی در کشور به شمار می‎رود زیرا کسانی می‎توانند مجوز بگیرند که هم مدارک لازم برای استادی قرآن را داشته باشند و هم بتوانند در سطوح مختلف تدریس و آموزش داشته باشند.
وی گفت: یکی از نکات جالب توجه این خانه‎ها آن است که بیشترین تعداد خانه‎های فعال و درخواست مجوز از منطقه نیروگاه قم بوده است.
captcha