شناسایی 3500 نخبه مددجو در کشور/ فقر استعدادها را از بین نبرده
کد خبر: 3525577
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
فتاح عنوان کرد:

شناسایی 3500 نخبه مددجو در کشور/ فقر استعدادها را از بین نبرده

گروه جامعه: رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در کشور 3500 نخبه مددجو داریم که نیاز به شناسایی و مشاوره موثر دارند، گفت: کارآفرینی هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است؛ چرا که ارتقای سبک زندگی اسلامی مددجویان را در پیش خواهد داشت.

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه در سال جاری، توانمندی و شکوفایی جامعه هدف تحت حمایت خود را داریم، گفت: با وجود تعامل خوبی که کمیته امداد امام خمینی(ره)، با دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های دیگر برقرار کرده است شاهد تحولات خوبی در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان هستیم‌.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تمهیدات کمیته امداد، در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان، افزود: اصلی‌ترین کار ما شناسایی ظرفیت و استعدادهای خانواده‌های تحت پوشش است. اینکه بدانیم این افراد چه استعداد و توانایی‌ دارند و از همان ظرفیت‌ها برای توانمندی خود آنها استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که فقر باعث نشده استعداد این افراد از بین رود، به‌طوری که امسال شاهد این بودیم، بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد در کنکور رتبه زیر هزار را کسب کرده‌اند. به‌طوری که ما متعجب می‌شویم ‌آنها کجا و چگونه درس خوانده‌اند. باید گفت بسیاری از مسئولان مملکتی و اعضای مجلس ما امروز از همین خانواده‌ها آمده‌ و پیشرفت کرده‌اند.

‌فتاح با بیان اینکه استعداد در خانواده‌های تحت پوشش موج می‌زند، گفت: در حال حاضر امور 75 هزار دانشجو و 330 هزار دانش‌آموز را انجام می‌دهیم. همچنین 3 هزار و 500 نخبه را شناسایی کرده‌ایم که نیاز است این افراد در سایر خانواده‌ها شناسایی کنیم و در کنار آن مشاوره‌های لازم و آموزش‌های موثر فنی داده شود تا به وظایفشان آگاه ‌شوند. در کنار این فعالیت‌ها اگر ما نیز بتوانیم وام قرض الحسنه اشتغال را با نظارت به آنها دهیم قطعا کار موفقی را آغاز خواهند کرد که با این اقدامات دیگر نیازی به رسیدگی‌های ما که رفع فقر آنها را هم نمی‌کند، نخواهد بود.

وی در ادامه، کارآفرینی را اساس ارتقای سبک زندگی اسلامی مددجویان دانست و افزود: بسیاری از افراد تحت پوشش هنگامی که کار آفرین می‌شوند، چندین نفر از افراد کمیته امداد را هم تحت پوشش قرار می‌دهند و دیگر به کمیته وابسته نیستند، لذا هدف اصلی ما این است که با جدیت مسئله اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش را دنبال کنیم و نخبگان را هم در این موضوع تقویت و شناسایی کنیم.
captcha