اعلام فراخوان نشریه «بساتین»
کد خبر: 3525615
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

اعلام فراخوان نشریه «بساتین»

گروه اندیشه: نشریه بساتین تنها مجله تخصصی پژوهشی نسخه‌های خطی با گرایش اسلامی و شیعی برای شماره پنجم خود فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌ (ایکنا)، نشریه بساتین تنها مجله تخصصی پژوهشی نسخه‌های خطی با گرایش اسلامی و شیعی برای شماره پنجم خود فراخوان داد.
نشریه «بساتین» در زمينه مطالعات کتاب‌‌شناختی، مباحث نسخه‌‌شناختی، تاريخ علم مسلمانان (با اولويت ايرانيان و شيعيان)، کتابخانه‌های تراثی، مجموعه‌داری کتب خطی و اسناد کهن، با محوريت «ميراث مکتوب کهن شيعه»، به صورت دو فصلنامه، منتشر می‌گردد.
قلمرو فعاليت نشریه بساتین شامل تمامی حوزه‌های متنوع کتاب‌شناختی آثار تراثی، نسخه‌شناسی، تصحیح متون کهن، فهرست‌نویسی نسخ خطی و اسناد کهن، منحصراً در قالب «پژوهشي» و ساختار «علمی» است.
دو فصلنامه بساتین، در شماره پنجم خود، طبق سنت جاری نشريه بخشی از مقالات هر شماره را به يکي از معصومين عليهم‌السلام اختصاص می‌دهد. 30 درصد از مقالات شماره پنجم، متناسب به شخصيت حضرت علی بن موسي الرضا عليهما السلام است و حدود هفتاد درصد محور مقالات نيز به همان رويه تراثی پيشين، در قالب تأليف و ترجمه و نقد و تحليل خواهد بود.
یادآور می‌شود، که علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را برای شماره پنجم این مجله را تا پا پایان آبان ماه به آدرس basatin@manuscripts.ir ارسال نمایند.

captcha