تصویرگری فاجعه منا در «24 سپتامبر»
کد خبر: 3525624
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

تصویرگری فاجعه منا در «24 سپتامبر»

گروه هنر: «24 سپتامبر» عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی مریم ابراهیم‌وند است که در آن به یکی از قاریان شهید در فاجعه منا پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سال گذشته فاجعه منا تمام دنیا را تکان داد، اتفاقی که تنها به واسطه بی‌مبالاتی آل‌سعود پدید آمد و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد. بعد از این اتفاق شاهد عکس‌العمل‌های متعددی بودیم که در این میان سینماگران نیز به انحای مختلف نسبت به آن واکنش نشان دادند. در این میان مریم ابراهیم‌وند، فیلمساز جوان کشورمان که خود حافظ چند جزء از قرآن کریم است تصمیم به ساخت فیلمی درباره شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر،‌ یکی از قاریان جان‌باخته در این فاجعه گرفت که تصویربرداری آن از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. 

این فیلم در ابتدا با نام «خانم سادات» جلوی دوربین رفت، اما در ادامه نام این فیلم به «24 سپتامبر» تغییر کرد. اما نکته جالب توجه پیرامون این فیلم به حواشی که پیرامون آن به وجود آمد مربوط می‌شود. این فیلم از سوی خانواده شهید محسن حاجی‌حسنی که داستان بر مبنای زندگی وی ساخته می‌شود با مخالفت رو به رو شد، به این دلیل که معتقد بودند زندگی این قاری شهید به شکلی صحیح در فیلم تصویر نشده است، ولی کارگردان مدعی بود که با مشاوره خانواده شهید کار را جلوی دوربین برده است.

به هر حال پیرامون اتفاقات به وجود آمده کشمکشی در گرفت که در نهایت به این امر منتهی شد که نظرات خانواده شهید در این فیلم قرآنی لحاظ شود. در این کار مریم ابراهیم‌وند علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی کار را نیز برعهده دارد و جواد مزدآبادی نیز وظیفه نگارش فیلمنامه را عهده‌دار بوده است. در این کار امین زندگانی نقش شهید حاجی حسنی را ایفا می‌کند و مرحوم بهمن زرین‌پور آخرین بازی خود را در این کار ارائه داد. آفرین عبیسی و گلاره عباسی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

captcha