اسفند؛ زمان برگزاری مسابقات بین‌‌المللی دانش‌آموزان
کد خبر: 3525626
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
كفاش به ایكنا خبر داد:

اسفند؛ زمان برگزاری مسابقات بین‌‌المللی دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان در اسفندماه سال جاری خبر داد.

حمیدرضا كفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه امسال بعد از گذشت سال‌ها مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان را برگزار خواهیم كرد، گفت: پیش از این 4 دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان در كشورمان برگزار شده بود اما سال‌ها این مسابقات متوقف شده بود و امسال پنجمین دوره آن را در اسفندماه سال جاری برگزار خواهیم كرد.

برگزاری مرحله بین‌المللی مسابقات قرآن دانش‌آموزی، موجب خروج این مسابقات از بن‌بست می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تصریح اینكه این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ برگزار می‌شود، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان، این مسابقات را از بن بست خارج می‌كند زیرا پیش از این دانش‌آموزان نخبه ما بعد از كسب رتبه در مسابقات كشوری،‌ دیگر متوقف می‌شدند در حالی نخبگان قرآنی ما می‌توانند در جهان اسلام درخشش پیدا كنند و چهره‌های بین‌المللی از داخل همین مسابقات دانش‌آموزی معرفی و مطرح شوند.
وی تأكید كرد: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی، موجب می‌شود تا دانش‌آموزان نخبه ما از بن بست خارج شده و در سطح دنیا بدرخشند و جزو چهره‌های بین‌المللی و برتر جهانی شوند.

هیچ تغییری در رشته‌های مسابقات قرآن دانش‌آموزی وجود نداشت
كفاش در ادامه سخنان خود با تأكید بر اینكه هیچ تغییری در رشته‌های مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سال جاری وجود نداشت، گفت: در رشته‌های دیگر یكسری رشته‌ها ادغام شد اما در مسابقات قرآن هیچ رشته‌ای حذف و یا تغییر نكرد.
 وی با یادآوری برگزاری مرحله كشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سال جاری گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی در شهرهای همدان و مشهد و به تفكیك دختران و پسران برگزار شد و برگزیدگان هر بخش نیز معرفی شدند.
captcha