نخستین مدرسه دینی جمهوری نخجوان افتتاح می‌شود
کد خبر: 3525801
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

نخستین مدرسه دینی جمهوری نخجوان افتتاح می‌شود

گروه بین‌الملل: رئیس اداره امور دینی جمهوری خودمختار نخجوان از افتتاح نخستین مدرسه دینی در این منطقه در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

نخستین مدرسه دینی جمهوری نخجوان افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان با وقار بابایف، رئیس اداره امور دینی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.
وقار بابایف در این دیدار از توسعه روابط دو کشور همسایه و مسلمان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ابراز خوشحالی كرد و گفت: می‌توان انتظار داشت مناسبات دو جانبه در تمام عرصه‌ها ‌توسعه یابد و توافقات در موضوعات مختلف عملی شود.
رئیس اداره امور دینی اعلام کرد: نخستین مدرسه دینی جمهوری خودمختار نخجوان در مسجد الزهرا(س) طی فصل پاییز سال جاری در صورت آماده شدن امکانات افتتاح خواهد شد و در غیر این صورت، این مدرسه دینی قطعا سال آینده آغاز به کار می‌كند.
وی هدف اصلی از افتتاح این مدرسه را آموزش علوم دینی و تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه تبلیغ دین مبین اسلام دانست.
وابسته فرهنگی كشورمان نیز در ادامه این دیدار با تأكید بر گسترش تعاملات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان گفت: عزم و اراده مسئولان عالی ‌رتبه، دوره نو پدیدی را در تاریخ روابط دوجانبه گشوده است و تعدد اسناد منعقد شده و موضوعات آن‌ها در یک سال گذشته مؤید این مطلب است.
آقازاده در ادامه، آمادگی نهادهای جمهوری اسلامی ایران را برای مبادله تجربه در عرصه‌های گوناگون از جمله برنامه‌های فرهنگی طرح «نخجوان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 میلادی» اعلام كرد.
وقار بابایف نیز علاقه‌مندی خود را برای شرکت در برنامه‌های طرح «مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال2017 میلادی»، ابراز كرد و افزود: مدیران گروه‌های گردشگری و مردم شیعه نخجوان مشتاق افتتاح قطار نخجوان ـ مشهد مقدس هستند، چراکه با آغاز به کار این قطار شمار بیشتری از مردم برای زیارت امام رضا(ع) عازم ایران می‌شوند.
جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان است که مرکز آن شهر نخجوان است.

captcha