مسئولیت اجتماعی دانشگاه، پاسخگویی به نیازهای جامعه است
کد خبر: 3525806
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
ارشاد لنگرودی:

مسئولیت اجتماعی دانشگاه، پاسخگویی به نیازهای جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه شیراز پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و در خدمت جامعه بودن را مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مجید ارشاد لنگرودی، رئیس دانشگاه شیراز  امروز، 6 شهریور در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم دانشكده علوم این دانشگاه  با بیان اینكه تولید علم وظیفه اصلی دانشگاه است، گفت: پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و در خدمت جامعه بودن، مسئولیت اجتماعی دانشگاه به شمار می‌رود.
وی با تصریح اینكه می‌توان با استفاده از توان بالای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، چالش‌های جامعه را ریشه‌یابی و برای حل آن‌ها راهكاری ارائه كرد، گفت: دانشگاه شیراز با رعایت استانداردهای علمی و پژوهشی توانسته است دانشجویانی توانمند و كارآفرین را تربیت كند كه در توسعه و پیشرفت كشور نقش تأثیر گذاری ایفا كرده‌اند.
محمدرضا مغاره، مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز نیز گفت: طرح‌های افتتاح شده به‌مناسبت هفته دولت در دانشگاه شیراز كه حدود 20 هزارمترمربع ابنیه را شامل می‌شود، با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان اجرا شده است.
وی گفت: سالن جدید ورزشی چندمنظوره دانشگاه با زیربنای حدود 2 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 500 میلیون تومان، فاز 2 خوابگاه دانشجویی با زیر بنای حدود 8 هزار متر مربع، فاز اول آزمایشگاه مركزی، پژوهشكده ملی خشكسالی، گلخانه پژوهشكده تولیدات كشاورزی و ساختمان پژوهشكده دانشجویی در دانشكده مهندسی را از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در هفته دولت اعلام كرد.
مدیر طرح های عمرانی دانشگاه شیراز گفت: با حمایت مسئولان استانی فاز دیگری از دانشكده علوم و ساختمان مركزی دانشگاه شیراز نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
captcha