تأمین برق روستاهای کشور مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است
کد خبر: 3525811
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
چیت‌چیان:

تأمین برق روستاهای کشور مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است

گروه اجتماعی: وزیر نیرو گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نیرو تأمین برق برای مردم کشور است و تأمین برق روستاهای کشور مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، روز گذشته، پنجم شهریورماه پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه، با بیان اینکه به یک هزار و 538 روستای کشور برق‌سانی شده است، اظهار کرد: تا پایان امسال 10 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور تا پایان سال 95 از نعمت برق بهره‌مند خواهند شد.
وی گفت: 38 واحد نیروگاهی در سه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است که ظرفیت 6 هزار مگاواتی دارند و برای به بهره‌برداری رسیدن این نیروگاه‌ها 12 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
این مسؤول به مسائل امنیتی که در کشورهای همسایه وجود دارد اشاره کرد و تصریح کرد: کشور ایران به همت نیروهای مسلح و مردم از امنیت گسترده برخوردار است.
چیت‌چیان بیان کرد: میدان اقتصاد و فرهنگ در کشور رشد یافته است و سال گذشته محصولات اورانیوم غنی سازی شده و یا آب سنگین تولید شده در کشور به صورت کامل به اروپا صادر شده است و این موضوع به معنای این است که سیاست خارجی ایران از کارایی لازم برخوردار هستند.
وزیر نیرو گفت: اگرچه دشمنان ایران در نتایج حاصل از برجام، علیه ایران اقدام کرده‌اند و با تمام توان در مقابل ایران ایستادگی می‌کنند ولی ایران اسلامی با تمام توان مقابل این ناملایمات ایستادگی خواهد کرد.
وی گفت: در جای جای استان آذربایجان غربی کارگاه‌های فعالی برای آبادانی و عمران در بخش آب و برق دایر است.
این مسؤول اعلام کرد: سد سیلوه تا سه ماه آینده در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و سد کانی‌سیب نیز با ظرفیت 670 میلیون مترمکعب، آب را وارد دریاچه ارومیه خواهد کرد.
چیت‌چیان علت اصلی خشکی دریاچه ارومیه را افزایش چندین برابر باغات کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار کرد: از 20 سال گذشته باغات استان در اراضی اطراف دریاچه ارومیه از 150 هزار هکتار به 500 هزار هکتار افزایش یافته است.
وزیر نیرو تصریح کرد: مصرف بی رویه آب کشاورزی سبب کاهش شدید آب دریاچه ارومیه شده است و ضرورت دارد بهره‌وری استفاده از آب بالا رفته و روش‌های آبیاری را تغییر دهیم.
این مسؤول مهمترین راهکار احیای دریاچه ارومیه را صرفه‌‌جویی در بخش کشاورزی استان اعلام کرد و افزود:  دولت یازدهم از بدو فعالیت خود برنامه‌ریزی مدونی برای احیای دریاچه ارومیه انجام داده و در سال آبی 93- 94 دریاچه ارومیه تثبیت شده است و هم اکنون شاهد افزایش 54 میلیمتری آب سطح تراز دریاچه ارومیه هستیم.

captcha