اجرای طرح تحول سلامت موجب كاهش 100 میلیارد تومانی هزینه درمان مردم فارس شد
کد خبر: 3525813
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
ایمانیه:

اجرای طرح تحول سلامت موجب كاهش 100 میلیارد تومانی هزینه درمان مردم فارس شد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: در سال 93 طرح تحول سلامت موجب شده مردم استان 100 میلیارد تومان كمتر هزینه كنند تا درمان شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 6 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در سال 93 طرح تحول سلامت موجب شده مردم استان  100 میلیارد تومان  كمتر هزینه كنند تا درمان شوند.
وی با بیان اینكه دولت هنوز خدمات دندانپزشكی را جزئی از طرح تحول سلامت قرار نداده است، افزود: در استان فارس كاردان‌های بهداشت دندان تربیت كرده‌ایم تا بتوانند به كمك مردم بروند.
ایمانیه در مورد انتقادات مطرح شده به طرح پزشك خانواده اظهار كرد: من نمی‌گویم این طرح كامل است. این طرح نیز ایراد و اشكال‌هایی دارد كه باید آن‌ها را رفع كنیم. این طرح در كشورهایی مانند انگلیس و آمریكا نیز با اشكالاتی همراه است و اگر نقد دلسوزانه باشد از آن استقبال می‌كنیم چرا كه موجب پیشرفت كارمان خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه بیمه سلامت از مردادماه سال گذشته مطالبات پزشكان را پرداخت نكرده است، گفت: با توجه به طرحی كه چهارشنبه در مجلس تصویب شد قرار است به بیمه سلامت كمك شود تا بتواند بدهی‌های خود را پرداخت كند. بیمه تأمین اجتماعی نیز 60 درصد مطالبات تا اردیبهشت ماه را پرداخت كرده است.
وی در ادامه سخنان خود به روند احداث بیمارستان‌های جدید در شیراز اشاره كرد و  گفت: قرار بر این است كه شركت‌های مربوط به كره جنوبی در ساخت 13 بیمارستان بزرگ كشوری همكاری كنند كه یكی از آنها بیمارستان رسول اعظم(ص) است.
این مقام مسئول افزود: با بودجه‌های دولتی نمی‌توان این بیمارستان‌های بزرگ را در زمان مناسب به پایان رساند، بنابراین نیاز است از این شركت‌ها كمك گرفته شود. اگر شورای اقتصاد با این طرح موافقت كند ساخت این بیمارستان آغاز خواهد شد.
ایمانیه با بیان اینكه بیمارستان نمازی پابرجا خواهد ماند، گفت: زمانی كه بیمارستان جدید ساخته شد بیمارستان شهید فقیهی تعطیل می‌شود.
وی گفت: قرار است چهار قطعه زمین در مناطق سعدی و ورودی خرامه، نزدیكی میانرود، منطقه جنوب شرقی شیراز بین بلوار مدرس و بلوار احمدبن موسی و ورودی صدرا رو به روی مجتمع خلیج فارس در اختیار دانشگاه قرار گیرد كه چهار بیمارستان در آنها احداث شود.
ایمانیه افزود: این بیمارستان‌ها جمعا شامل دو هزار و 500 تخت خواهد بود كه با اضافه شدن تخت‌های بیمارستان رسول اعظم(ص) به كل تخت‌های بیمارستان استان جمعا 9 هزار تخت بیمارستانی خواهیم داشت كه با توجه به جمعیت برای هر هزار نفر 5 تخت وجود خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به فوت یكی از تبعه‌های خارجی در بیمارستان نمازی شیراز گفت: اگر فردی خارجی بخواهد پیوند شود باید فرد دهنده نیز از همان ملیت باشد. طبق قانون پیوند اعضای بدن یك ایرانی به خارجی مجاز نیست. در مورد آن كودك 12 ساله نیز دچار بیماری ویلسون بود و شرایط پیوند را نداشت وگرنه پدر وی می‌توانست دهنده باشد.
captcha