مشكلی برای اجرای طرح تحول سلامت در فارس وجود نداشت/ فعالیت 220 پایگاه سلامت
کد خبر: 3525814
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
همتی:

مشكلی برای اجرای طرح تحول سلامت در فارس وجود نداشت/ فعالیت 220 پایگاه سلامت

گروه اجتماعی: قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: با توجه به اینكه زیرساخت بزرگی به نام پزشك خانواده در استان فارس وجود دارد برای اجرای طرح تحول سلامت مشكلی وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، عبدالرسول همتی، قائم مقام معاون بهداشتی و مشاوره رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 6 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در فارس گفت: با توجه به اینكه زیرساخت بزرگی به نام پزشك خانواده در استان فارس وجود دارد برای اجرای طرح تحول سلامت مشكلی وجود نداشت.
وی افزود: پرونده‌های الكترونیك مردم وجود دارد كه همه اطلاعات پزشكی آنها درون آن ثبت شده و هر منطقه‌ای از كشور كه باشند با ورود شماره ملی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
همتی با بیان اینكه 40 هزار بیمار در معرض دیابت و دیابتی شناسایی شده‌اند كه پیش از این نمی‌دانستند، گفت: 72 مركز جامع سلامت و 220 پایگاه سلامت در استان ایجاد شده كه هدف آن‌ها مراقبت و پیشگیری از بیماری‌ها در همه سنین است.
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه كرد: 16 درصد مردم یا از بیمه‌های نیروی مسلح استفاده می‌كنند و یا اینكه عضو شركت نفت هستند بنابراین در طرح پزشك خانواده حضور ندارند. 82 درصد مردم استان در طرح پزشك خانواده ثبت نام كرده‌اند.
وی با بیان اینكه هزار و 235 متخصص و فوق تخصص در استان با این طرح همكاری می‌كنند، عنوان كرد: طبق تفاهم نامه‌ای كه بین رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و استاندار و وزیر بهداشت به امضا رسیده و مبالغ خوبی برای ساخت مراكز سلامت استان در نظر گرفته شده است.
همتی گفت: در یك سال گذشته مبلغ 16 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساخت و تعمیر 105مركز سلامت مناطق شهری و مبلغ 15 میلیارد و 800 میلیون تومان برای 63 پروژه روستایی هزینه شده است.
captcha