مسابقه کتابخوانی اینترنتی شیعه‌شناسی برگزار می‌شود
کد خبر: 3526259
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

مسابقه کتابخوانی اینترنتی شیعه‌شناسی برگزار می‌شود

گروه فضای مجازی: اولین مسابقه مجازی از سری مسابقات شیعه‌شناسی با محوریت کتاب «شیعه پاسخ می‌گوید» نوشته آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسابقه کتابخوانی مجازی با محوریت «شیعه پاسخ می‌گوید» تألیف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با 110 جایزه سفر زیارتی کربلا و نجف به همراه 14 سکه تمام بهـار آزادی و همراه با 10 جلسه آموزش تلویزیونی از شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

قرعه‌کشی سراسری(جوایز ویژه) جمعه 19 آذرماه همزمان با جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، و قرعه کشی‌های استانی(جوایز عمومی) هفته وحدت از 22 آذرماه تا 27 آذرماه خواهد بود.
 
این مسابقه اینترنتی با هدف پاسخگویی به 10 شبهه اعتقادی در موضوعاتی همچون تحریف قرآن، تقیه، عدالت صحابه، احترام به قبور بزرگان، نکاح موقت، سجده بر زمین، جمع میان دو نماز، مسح پاها در وضو، بسم‌الله سوره حمد، توسل به اولیاءالله، ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش توان علمی و معرفتی شیعیان و محبین اهل‌بیت(ع) در پاسخگویی به شبهات، بزرگداشت عید غدیر، بزرگترین عید مسلمین، اهتمام به اصل «وحدت اسلامی» و همدلی بین مسلمانان است.

همچنین محتوای کتاب شیعه پاسخ می‌گوید نوشته آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با محتوای آموزه‌های مکتب ولایت و پاسخگویی به 10 شبهه اعتقادی است. این کتاب در قطع رقعی و 272 صفحه بوده که توسط انتشارات امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) منتشر شده است.

کاربران تا 30 شهریورماه مصادف با عید سعید غدیر فرصت دارند تا در این مسابقه ثبت نام کنند و مسابقه روز جمعه 14 آبان ماه به صورت آنلاین همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تعداد سؤالات 50 سؤال چهارگزینه‌ای و در مدت 25 دقیقه است که کاربران باید پاسخگوی پرسش‌ها باشند. همچنین ثبت‌نام در این مسابقه، رایگان است و شرکت‌کنندگان بابت شرکت در این مسابقه، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

برای این مسابقه، یک دوره آموزش 10 جلسه‌ای در نظر گرفته شده که با مساعدت شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران، در زمان‌های مشخصی که اعلام خواهد شد، از آن شبکه پخش می‌شود.

 امکان دانلود کتاب از سایت ghadirshenasi.ir به صورت رایگان وجود دارد. با توجه به توضیحات فوق، شرکت‌کنندگان در مسابقه، ملزم به خرید کتاب «شیعه پاسخ می‌گوید» نیستند، بلکه می‌توانند آن را به صورت رایگان از سایت غدیرشناسی دانلود کنند و یا این که چند نفر مشترکا از یک کتاب استفاده کنند.
captcha