انس با قرآن بهترین هدیه برای حافظان قرآن است
کد خبر: 3526966
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
ژرفی یگانه:

انس با قرآن بهترین هدیه برای حافظان قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ قرآن کریم تاکید کرد: انس با قرآن بهترین هدیه برای حافظان قرآن است که در لحظات گوناگون زندگی به کمک آنان می‌آید.

محمد ژرفی‌یگانه، حافظ شرکت‌کننده در رشته 20 جزء مسابقات استانی اوقاف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: من به برکت توفیق الهی حافظ کل قرآن هستم ولی در این مسابقات در رشته 20 جزء شرکت کردم.
محمد ژرفی، حافظ قرآن طلبه
وی افزود: من حفظ قرآن را از سال 83 شروع کردم و  در طرح یکساله حفظ قرآن، در جامعه القرآن موفق به حفظ قرآن شدم و 12 سال است که حافظ قرآن هستم.
ژرفی یگانه ادامه داد: چند سالی بود که در مسابقات حضور نداشتم و دور آن را خط کشیده بودم ولی معتقدم مسابقات سبب می شود تا انسان انگیزه بیشتری برای تثبیت حفظ که بسیار فرار است داشته باشد و به همین دلیل هم به عرصه مسابقات برگشته ام.
این حافظ کل قرآن که طلبه حوزه علمیه است به فعالیت های قرآنی در حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه ازمون سالانه حفظ را برگزار می کند که باعث نگهداری محفوظات و تثبیت آن می شود.
وی افزود: مسابقات قرآن و عترت سالانه نیز در حوزه برگزار می شود که مسابقات باشکوهی است و طلاب از سراسر کشور در آن حضور دارند اما در ساختار حوزه فعالیت خاص و چشمگیری که مورد انتظار است دیده نمی شود البته آزمون سالانه حفظ قرآن، گردهمایی سالیانه طلاب است.
ژرفی بیان کرد: معتقدم انس با قرآن بهترین هدیه به حافظان قرآن است و گاهی انسان با اینکه آیه ای را مکررا مرور کرد هاست ولی در لحظاتی که مشکلی در زندگی او ایجاد می شود به عنوان شاه کلید رفع مشکلات روحی و ذهنی به کمک او می آیند و قدرت ایمان و توکل را در او افزایش می دهند.
وی افزود: حفظ قرآن به خودی خود بسیار برای زندگی حافظ موثر است البته زمانی این تاثیر بیشتر خواهد شد که انسان با تفسیر و مطالعات تفسیری نیزمانوس باشد البته هر فردی به اندازه ظرفیت خود از قرآن حظ و بهره خواهد برد.
این حافظ قرآن در پاسخ سؤالی درباره چرایی حضور کمرنگ قرآنی ها در فعالیت های سیاسی و اجتماعی موثر گفت: یکی از دلایل آن برچسب هایی است که گاهی به فعالان قرآنی زده می شود که نباید به آن توجهی کرد از طرف دیگر جایگاه حافظان و قاریان به صورت مدونی تعریف نشده و حضور در این عرصه به عنوان یک هنر شناخته نشده است اگرچه کارهای خوبی برای رفع این مهجوریت در حال انجام است.
یادآور می شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.
captcha