ثبت 4 وقف جدید در سراب
کد خبر: 3526975
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
حجت‌الاسلام تقی‌زاده خبر داد؛

ثبت 4 وقف جدید در سراب

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه سراب از ثبت 4 وقف جدید به صورت انتفاعی و منفعتی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام عزت‌الله تقی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه سراب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی در خصوص این خبر افزود: یکی از این وقف‌ها قطعه زمینی برای احداث مسجد که به صورت انتفاعی در منطقه مهربان وقف شده است.

وی ادامه داد: متراژ این موقوفه 220 متر مربع و به ارزش ریالی بالای 800 میلیون ریال و جهت احداث مسجد در این منطقه وقف شده است.

رئیس اوقاف و امورخیریه سراب به دومین وقف ثبت شده در سراب اشاره کرد و گفت: دومین وقف در شهریورماه به صورت منفعتی توسط فاطمه سیاری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این موقوفه قطعه زمینی به متراژ 330 مترمربع و به ارش ریالی 2میلیارد ریال وقف شده است که این موقوفه قابل بهره‌وری است و طبق نیت واقف تمامی عواید حاصل از آن صرف مخارج مسجد خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده همچنین در خصوص دو وقف جدید دیگر در سراب، چنین گفت: این دو موقوفه توسط اکرم باغبانی وقف شده است که یکی از آن‌ها احداث مسجد بین‌راهی در جاده تبریز- اردبیل است، که کلنگ احداث توسط مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زده شده و دیگری نیز به صورت منفعتی برای هزینه‌های مسجد صرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقف احداث مسجد بین‌راهی رسول‌الله(ص) به متراژ 204 مترمربع بوده و همچنین وقف منفعتی که در کنار این مسجد نیز قرار دارد به متراژ 100 مترمربع است که با ساخت چندین مغازه تمامی عواید حاصل از آن صرف هزینه‌های مختلف مسجد خواهد شد.

captcha