برگزیدگان «استعدادهای درخشان قرآنی» در فارس معرفی شدند/ راهیابی 42 نفر به مرحله كشوری
کد خبر: 3527685
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
موسوی:

برگزیدگان «استعدادهای درخشان قرآنی» در فارس معرفی شدند/ راهیابی 42 نفر به مرحله كشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الكریم تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری داوری نهایی طرح «استعدادهای درخشان قرآنی» در این استان خبر داد.

سیدحمید موسوی، مسئول دارالقرآن‌الكریم تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه داوری نهایی طرح «استعدادهای درخشان قرآنی» در این استان انجام شد، گفت: اساتیدی چون عباس رحم‌دار و محسن فصیحیان كار داوری نهایی این طرح را انجام دادند.
وی با تصریح اینكه بحمد الهی سهمیه استان فارس در این طرح از 25 نفر به 50 نفر ارتقا یافته است، افزود: برگزیدگان این طرح در طول یكسال در 12 اردوی آموزشی دو تا چهار روزه شركت می‌كنند كه در این اردوها 250 ساعت آموزش در 5 رشته تجوید، صوت و لحن، سبك زندگی، مفاهیم و حفظ یك جزء را می‌گذرانند.
موسوی با یادآوری اینكه شركت‌كنندگان این طرح در رده‌های سنی 10 تا 17 سال قرار دارند، گفت: بیشترین هدف این طرح آموزش دانش‌آموزان دارای استعدادهای درخشان قرآنی است كه دسترسی به اساتید قرآن ندارند لذا این فرصت برای آنان ایجاد می‌شود تا بتوانند از حضور اساتید فن استفاده كرده و به‌عنوان نیروهای متخصص قرآنی تربیت شوند تا بتوانند در آینده نیاز شهرستان‌های خود را تأمین كنند.
مسئول دارالقرآن‌الكریم تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد:‌ ثبت‌نام در این طرح از ابتدای مردادماه سال جاری در سطح استان آغاز شد و قریب 200 نفر از نوجوانان ما در این طرح شركت‌ كردند كه آزمون مقدماتی آن به‌صورت آزمون قرائت در شهرستان‌ها در نیمه اول مرداد برگزار شد.
وی ادامه داد: كسانی كه در مرحله اول پذیرفته شدند باید 5 قطعه از تلاوت تقلیدی خود را برای ما ارسال می‌كردند كه در این زمینه 160 نفر قرائت‌های خود را برای ما ارسال كردند و در نتیجه داوری نهایی این آثار نیز در شیراز انجام شد و حدود 60 نفر هم تأیید اولیه شدند.
موسوی بیان كرد: بعد از انجام داوری نهایی از بین تلاوت‌های تقلیدی شرکت‌کنندگان 42 نفرمجاز به شرکت در کلاس‌های این طرح شناخته شدند.
مسئول دارالقرآن‌الكریم تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: با توجه به این آمار، افراد پذیرفته شده به دو گروه سنی ده تا سیزده سال و چهارده تا هفده سال تقسیم شدند تا در کلاس‌های متفاوت در دو سطح مختلف شرکت كنند.
به گفته وی، در اجرای طرح ابتکاری که از طرف سازمان دارالقرآن مرکزویژه دانش‌آموزان پسر ده تا هفده سال تنظیم شده از حضور اساتید برجسته استانی استفاده خواهد شد.
موسوی در پایان گفت: کلیه پذیرفته‌شدگان دوره مذکور از برترین‌های تحصیلی بوده و در سال تحصیلی گذشته دارای معدل درسی  بالای 18 هستند.
captcha