آغاز ثبت نام آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه علمیه در کرمانشاه
کد خبر: 3529224
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

آغاز ثبت نام آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه علمیه در کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاونت پژوهش و دفتر قرآن وعترت حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه علمیه در دو بخش کتبی و شفاهی خبر داد.

حجت‌الاسلام برهان قلعه‌بالایی، معاونت پژوهش و دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، از آغاز ثبت نام آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه علمیه در کرمانشاه خبر داد.
وی گفت: آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه طبق سنوات گذشته در سراسر حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام قلعه‌بالایی تصریح کرد: این مسابقات منطبق بر معارف قرآن و عترت است و براساس مصوبه هشتاد و یک حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن بر تلاش حافظان قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه افزود: این آزمون در دوبخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که پذیرفته شدگان در آزمون کتبی به مرحله شفاهی راه می‌یابند و پس از کسب حدنصاب نمرات در این آزمون به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
حجت‌الاسلام قلعه‌بالایی با اشاره به اینکه این آزمون امتیازاتی را در بردارد، اظهار کرد: طلاب می‌توانند در ادامه تحصیل خود در حوزه از این امتیاز برخوردار شوند.
وی گفت: ثبت نام در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه از 10 شهریورماه آغاز و تا 10 مهرماه سال‌جاری ادامه دارد که تاریخ ثبت نام و زمان برگزاری آزمون به 9 مدرسه علمیه استان ابلاغ شده است.
یادآور می‌شود، آزمون سراسری حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه علمیه 30 مهرماه برگزار خواهد شد.
captcha