دكترین غدیر تنها متعلق به جهان اسلام نیست
کد خبر: 3529236
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
احمدی:

دكترین غدیر تنها متعلق به جهان اسلام نیست

گروه اجتماعی: دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با تأكید بر اینكه زوایای مختلف شخصیت و سیره حضرت علی(ع) برای تمام نسل‌ها مطالب جدیدی همراه دارد، گفت: دكترین غدیر متعلق به دنیاست نه تنها به جهان اسلام زیرا كه حضرت علی(ع) نمونه بارز یك انسان كامل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان فارس امروز، 20 شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز  با بیان اینكه امروز نشر فضائل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) یك وظیفه است كه باید در جهان امروز آن را انجام دهیم، گفت: پیامبر(ص) در خطابه غدیر در این زمینه از تمام مردم تا قیامت پیمان گرفتند لذا باید این برنامه همیشه ادامه پیدا كند.
وی با تصریح اینكه اهمیت غدیر بر كسی پوشیده نیست و دستور خداست كه پیامبر(ص) آن را برگزار كرد، گفت: حضرت علی(ع) متعلق به تمام بشریت است نه تنها جهان اسلام چنانچه مشاهده می‌كنیم اندیشمندان غیرمسلمان نیز شیفته شخصیت حضرت علی(ع) شده‌اند چرا كه آن حضرت قهرمان عرصه‌های مختلف علم، شجاعت، كرم و بخشش، حكومت‌داری، عرفان، ارتباط با خدا و غیره است.
احمدی با تأكید بر اینكه زوایای مختلف شخصیت و سیره حضرت علی(ع) برای تمام نسل‌ها مطالب جدیدی همراه دارد، گفت: دكترین غدیر متعلق به دنیاست نه تنها به جهان اسلام زیرا كه حضرت علی(ع) نمونه بارز یك انسان كامل است و پاسخ محكمی برای همه گروه‌های فكری، سیاسی و عقیدتی در دنیاست كه به دنبال كمال هستند.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با تأكید بر اینكه باید هر كسی به سهم خویش اندیشه‌های حضرت علی(ع) را نشر دهد، گفت: همه ما ما مخصوصاً شیعیان مسئولیم تا جنبه‌های مختلف غدیر را بازگو كنیم.
وی حادثه غدیر، عاشورا و مهدویت را سه نقطه اوج جامعه اسلامی و تشیع دانست كه در آن باید بیش از هر چیزی به نشر پیام‌های آن‌ها توجه شود.

برگزاری 110 نشست تخصصی غدیرشناسی در فارس
احمدی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه از 21 تا 30 شهریورماه جاری به نام دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است، به تشریح ویژه‌ برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت در این استان پرداخت و گفت:  110 نشست تخصصی غدیرشناسی به‌صورت علمی و كاربردی در دستور كار قرار گرفته است كه تاكنون 76 دوره آن برگزار شده است.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با بیان اینكه تاكنون 3 هزار نفر در این دوره‌ها شركت كرده‌اند، گفت: این دوره‌ها همچنان در شیراز و شهرستان‌های استان فارس در حال برگزاری است.

بازسازی واقعه غدیر در نقاط مختلف فارس

وی از بازسازی واقعه غدیر توسط سپاه فجر فارس در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: در طول ایام دهه ولایت و امامت این برنامه در شهرستان‌های مختلف استان فارس برگزار خواهد شد و طی آن صحنه‌هایی از واقعه غدیر به زیبایی بازسازی می‌شوند.
احمدی، برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر و مراسم خطبه‌خوانی غدیر را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: همچنین مسابقه كتابخوانی با عنوان «قرآن ناطق» برگرفته از كتاب الغدیر علامه امینی با مشاركت 15 هزار نفر در استان فارس برگزار خواهد شد كه با همكاری ائمه جمعه به 110 نفر از برگزیدگان این مسابقه جوائز نفیسی اهدا می‌شود.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس ادامه داد: توزیع كتاب و نرم‌افزار، نشر ویژه‌نامه تا سقف 12 هزار نسخه، آذین‌بندی و چراغانی سطح شهرها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، تجمع مردمی در عصر عید سعید غدیر در 14 شهرستان و شیراز و تجمع چند هزار نفری بانوان در قالب همایش از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
وی اظهار كرد: در قالب طرح مسجد محوری در 14 مسجد ویژه برنامه دهه ولایت و امامت برگزار خواهند شد كه در آن سخنرانی‌های مذهبی و برپایی جشن به مدت 10 شب صورت خواهد گرفت.

برگزاری 350 برنامه دهه ولایت در دستگاه‌های دولتی فارس
احمدی از برپایی جشن دهه ولایت و امامت به‌مدت 10 شب در ساختمان بنیاد غدیر فارس خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های دولتی 350 برنامه ویژه این ایام در ادارات دولتی فارس برگزار خواهند شد.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با بیان اینكه 470 ویژه برنامه در استان تحت عنوان مراسم‌های جشن و شادی و مسابقه در این ایام برگزار خواهند شد، گفت: 214 مبلغ دینی كه شامل 200 مبلغ بومی و 14 نفر مبلغ تخصصی هستند در این ایام به نقاط مختلف فارس اعزام خواهند شد.
برگزاری همایش تطبیقی روان‌شناسی با بیان نكات زیبایی از بیانات حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، برپایی نمایشگاه تصویری و كتاب، برگزاری دو شب شعر در شیراز و جهرم به‌صورت ملی از دیگر برنامه‌هایی بود كه احمدی از آن‌ها نام برد.
وی با بیان اینكه یك برنامه بزرگ و مردمی در شب سعید غدیر در مسجد حاج عباس شیراز با سخنرانی آیت‌الله ملك‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان كهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد، گفت: در روز عید سعید غدیر نیز مراسم جشنی در محل ساختمان بنیاد غدیر با سخنرانی آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس از ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

اطعام 200 هزاری نفر در ایام دهه ولایت و امامت
احمدی از اطعام 200 هزار نفری در طول ایام دهه ولایت و امامت در نقاط مختلف فارس خبر داد و گفت: در صبح روز عید غدیر نیز آش صلواتی در نقاط مختلف شیراز توزیع خواهد شد كه لازم به ذكر است هزینه تمام این‌ها از سوی بانیان خیر تأمین شده است.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با بیان اینكه به طور كلی 820 عنوان برنامه در ایام دهه ولایت و امامت در فارس برگزار می‌شود، افزود: همایش بزرگ رزمی در روز سه‌شنبه، 30 شهریورماه با همكاری اداره‌كل ورزش و جوانان در شیراز برگزار خواهد شد.

اشاره به تاریخچه تشكیل بنیاد غدیر در فارس
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به تاریخچه تشكیل این بنیاد در فارس، گفت: بنیاد غدیر استان فارس از سال 92 كار رسمی خود را با اجرای 24 طرح علمی ـ فرهنگی آغاز كرد.
وی، سفیران غدیر، سفیران كمیل، كارگزاران حكومت علوی و غیره را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: كلنگ احداث ساختمان بنیاد غدیر استان فارس در سال 93 به زمین زده شد كه بحمد الهی با اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز طی دو سال این ساختمان بنا شد و در فروردین‌ماه سال جاری با حضور آیت‌الله صدیقی، دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر این ساختمان افتتاح شد.
احمدی با تصریح اینكه بنیاد غدیر با برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی غدیرشناسی 4 هدف عمده را دنبال می‌كند، تبیین فلسفه غدیر در جامعه اسلامی به‌صورت علمی و كاربردی با حضور اساتید برجسته و برگرفته از آیات و روایات اسلامی، پاسخ به شبهات اعتقادی، آشنایی مردم با مفاهیم نهج‌البلاغه و نشر فضایل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) از جمله این اهداف برشمرد.

راه‌اندازی كتابخانه تخصصی غدیرشناسی
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با بیان اینكه با افتتاح ساختمان بنیاد غدیر در فارس 5 معاونت علمی، فرهنگی، تبلیغی، اداری و مالی و امور بانوان در این بنیاد راه‌اندازی شده است، گفت: تاكنون 80 درصد كتابخانه تخصصی غدیرشناسی استان فارس آماده شده است و امیدواریم بتوانیم در ایام دهه ولایت و امامت آن را افتتاح كنیم.
captcha