حج مقبول 64000 زائر ایرانی به حج نرفته/ نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت
کد خبر: 3529359
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

حج مقبول 64000 زائر ایرانی به حج نرفته/ نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت

گروه جامعه: امسال هرکه دلش مکه خواست، حاجی می‌شود. امسال یک حاجی واقعی جور همه ما ایرانیان عاشق را خواهد کشید، هر سال ما تمام حج را به جست و جوی مهدی(عج) سپری می کردیم، شاید امسال او سراغ ما را گرفت.

امسال کعبه بوی گلاب ناب ایرانی نمی‌‌‌دهد، مسئولان عربستانی حتی حاضر نشدند گلاب ناب ایران را برای شست‌وشوی کعبه تحویل بگیرند. امسال نه تنها حق 64 هزار زائر ایرانی که حق یک ملت ضایع شد. اما به قول امام راحل «به سوی كعبه نماز می‌گزاریم و به سوی كعبه می‌میریم و خدا را سپاس می‌گزاریم كه در میثاقمان با خدای كعبه پایدار مانده‌ایم و پایه‌های برائت از مشركین را با خون هزاران هزار شهید از عزیزانمان بنیان نهاده ایم».

اما اگر چه دلتنگیمان برای مسجد النبی و تک تک ستون های آن، خانه و مسجد مظلوم فاطمه(س)، کعبه، حجر اسماعیل، حجرالاسود، صفا و مروه، عرفات، منا... آه منا، رمی جمرات، قربانی و هر چه بوی بندگی دهد تنگ شده، یک امید روشن هست. یک امید حی و حاضر و زنده و ناظر.

هر سال هزاران ایرانی با نیت دیدن امام زمانشان در حج محرم می‌شدند، هر سال هزاران ایرانی دعای اولشان در حج ملاقات با امام زمان (عج) و دعا برای ظهور ایشان بود.

هر سال هزاران ایرانی فرقی نمی‌کند شیعه یا سنی با احتیاط در حرم امن الهی گام بر می‌داشتند و آرزو می‌کردند که ای کاش حاجی کنارشان مقصد و محبوشان باشد، هر سال هزاران ایرانی به عشق مهدی(عج) تمام سعیشان صفای دلشان بود شاید دیده هایشان به نور جمالی بی بدیل روشن شود.

و چه اشک ها و چه لبخندها و چه دیدارها و تجدید دیدارها رخ می داد. به یاد دارم سال ها پیش وقتی پرده خانه کعبه را تعویض می کردند موج زائران ایرانی اطراف کعبه بلند منجی و امید ظهور را فریاد می زدند و این در حالی بود که سایر زائران فقط ایستاده بودند.

امسال دل نه 64 هزار ایرانی که دل میلیون ها ایرانی حاجی می شود. دل همه عمره گزارانی که در عمره مفرده‌شان بارها و بارها به نیابت مهدی (عج) طواف کرده اند، نماز خوانده اند، دعا کرده اند، امسال هرکه دلش مکه خواست حاجی می شود. سر بتراشید قربانیتان مقبول درگاه حق شده است.

امسال یک زائر و تنها یک زائر نائب تمام ایرانیان در حجی است که برای ما صد عن سبیل الله کردند. امسال مهدی (عج) باز هم مُحرم می‌شود، باز هم حج به جا می آورد، شاید هم دلتنگ زائران ایرانی شد، شاید هم برای ما دلتنگی کرد. حتماً دلش دعای عرفه حجاج ایرانی را خواهد خواست. حتماً دلتنگ و بی صبر دعای کمیل بین الحرمین خواهد بود. هزاران نه بلکه میلیون ها ایرانی هر سال در عمره و حج به جست و جوی مهدی موعودشان رفته اند، شاید امسال مهدی (عج) ما را جست و کرد، شاید سراغ ایرانیان عاشق را گرفت.

خدا را چه دیدی شاید به نیابت از یک ملت دل شکسته و محرم شده از حج، حج گذارد و برایمان و برای تمام حجاج پر کشیده‌مان دعا کرد.

حجکم مقبول و سعیکم مشکور.

زهرا ایرجی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
از قطعه ای از بهشت/ مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۲:۱۷
0
0
سلام
چه زیبا بود توصیف این خبرنگار عزیز
واقعا گزارش دلنشینی بود مرحبا به این قلم
و نقطه اوج این گزارش ... . امسال مهدی (عج) باز هم مُحرم می‌شود، باز هم حج به جا می آورد، شاید هم دلتنگ زائران ایرانی شد، شاید هم برای ما دلتنگی کرد. حتماً دلش دعای عرفه حجاج ایرانی را خواهد خواست. حتماً دلتنگ و بی صبر دعای کمیل بین الحرمین خواهد بود. هزاران نه بلکه میلیون ها ایرانی هر سال در عمره و حج به جست و جوی مهدی موعودشان رفته اند، شاید امسال مهدی (عج) ما را جست و کرد، شاید سراغ ایرانیان عاشق را گرفت.

خدا را چه دیدی شاید به نیابت از یک ملت دل شکسته و محرم شده از حج، حج گذارد و برایمان و برای تمام حجاج پر کشیده‌مان دعا کرد.
و تبریک به این خبرنگار با این قلم.. و خوشا به حالش
امید که اول از همه امام زمان نایب ایشان در حج امسال باشند...
ان شاءالله
captcha