آئین اختتامیه طرح «1450؛ قرآن، کتاب زندگی» برگزار شد + عکس
کد خبر: 3529378
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

آئین اختتامیه طرح «1450؛ قرآن، کتاب زندگی» برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه طرح قرآنی 1450؛ قرآن، کتاب زندگی با محوریت سوره حدید با حضور مسئولان کشوری و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1450 با محوریت سوره حدید با حضور مسئولان کشوری و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی برگزار شد. این مراسم با جمع‌خوانی آیاتی از سوره حدید توسط گروه‌های تواشیح «انوارالهدی» و «معراج» شهر قم و سخنرانی محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در طلیعه اختتامیه طرح 1450 ضمن خوش آمدگویی به حضار به نکاتی راجع به سوره حدید پرداخت و گفت: سوره حدید، آغازش با بیست نام زیبای خداوند است و راه تسبیح و شناخت را برای همه ما گشوده است، به واسطه این طرح خانواده‌ها، منویات مقام معظم رهبری را اجرا کردند و علاوه بر این منتشر شدن میلیون‌ها آیه در سطح کشور توسط رسانه‌ها، فضای قرآنی را در کشور به وجود آورده و عطر قرآن به همه خانواده‌ها صفا بخشیده است.
آئین اختتامیه طرح «1450؛ قرآن، کتاب زندگی» برگزار شد 
وی افزود: ارزش افزوده این طرح نسبت به گذشته سه جشنواره با موضوعات جمع‌خوانی قرآن کریم، عکاسی و خوشنویسی با محوریت سوره حدید بود که برگزار شد. همچنین این طرح با این نیت، برنامه‌ریزی شد تا بتواند اوقات فراغت خانواده‌ها را در فضای قرآنی غنی کند. 
وی در ادامه تصریح کرد: شرکت مؤثر مردم در مسابقات مختلف، اعم از مسابقات کتبی و برنامه‌های تلویزیونی طرح، موجب رشد این دوره نسبت به قبل شده است. علاوه بر شرکت‌کنندگان، مخاطبان این طرح افزایش داشته و بالغ بر شش میلیون مخاطب پیگیر، همراه این طرح بودند.
در ادامه این برنامه، حسن خانچی، خواننده آواهای دینی به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن از خانواده‌های شهدای قرآنی فاجعه منا، شهیدان آیت الله مؤیدی قمی، حسن دانش، محمدرضا جلالی، محسن حاجی حسنی کارگر، محمدسعید سعیدی‌زاده، امین باوی و فواد مشعلی تجلیل به عمل آمد. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، سخنران دیگر این مراسم بود که ضمن تشکر از دست اندرکاران طرح قرآنی 1450 گفت: در سال گذشته در محضر کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع و گروه تواشیح این کاروان، بودیم و لحظاتی که برای من سخت گذشت، آن لحظاتی بود که خبر شهادت قرآنیان را شنیدم؛ چرا که هر روز با این عزیزان مأنوس بودم، همچنین از مقام معظم رهبری که بیاناتشان، تسکین دهنده خانواده‌های شهدای منا بود، تشکر می‌کنم.
آئین اختتامیه طرح «1450؛ قرآن، کتاب زندگی» برگزار شد
در ادامه این مراسم، نفرات برگزیده در جشنواره‌های این طرح معرفی شدند، که به ترتیب در جشنواره جمع‌خوانی آیات گروه‌های انوارالهدی و معراج به عنوان برترین معرفی شدند، در بخش جشنواره عکس، حسن رمضان‌زاده، حمید عزیزی، ژاله دهنوی، سیدمحمدصادق حسینی و مطهره کلانتری انتخاب شدند و بالاخره در بخش خوشنویسی، هادی پناهی‌منش، سیدمرتضی جعفری، سارا عطارزاده، محمدعلی آبادی، امین فیضی، ستار ولی‌نژاد و عذرا عبدالله‌پور به عنوان نفرات برگزیده شدند.
در ادامه، نوبت به سخنرانی محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسید، وی در مورد پیشرفت‌های به وجود آمده در زمینه‌های مختلف گفت: در برخی زمینه‌ها از قبیل تکنولوژی و ... به سطح قابل قبولی رسیده‌ایم، اما اگر این پیشرفت‌ها بدون پیروی در زمینه قرآنی باشد در واقع به موفقیت نرسیده‌ایم. 
وی در مورد منشور و اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: این شورا برای نهادینه‌سازی فعالیت‌های قرآنی و بهره‌گیری کامل از تمام ظرفیت‌ها و هماهنگ و هم‌افزا کردن فعالیت‌ها و جریانات قرآنی کشور به وجود آمده است تا از نخبگان قرآنی به صورت بهینه استفاده شود.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم جامعه نمونه اسلامی را معرفی کنیم، وجه ممیزه ما قرآن خواهد بود و موفقیت ما در عرصه‌های مختلف زمانی است که بتوانیم الگوی جامعه قرآنی را پیاده کنیم، همچنین جامعه قرآنی کشور باید پویاتر شود و برنامه‌های آن نیز فراملی شود.
آئین اختتامیه طرح «1450؛ قرآن، کتاب زندگی» برگزار شد
در ادامه این مراسم گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) به اجرای برنامه پرداخت. قرعه کشی بخش مسابقه پیامکی طرح 1450 نیز با حضور جمعی از قرآنیان صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، آخرین سخنران این مراسم بود که تصریح کرد: در دنیایی که رسانه‌های استکباری شرایط سختی را به وجود آورده‌اند، باید با آن‌ها مقابله شود و برای این تقابل نیز هیچ چاره‌ای جز تمسک به قرآن وجود ندارد.
این مراسم به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه افق پخش شد. هادی ربیعی و فرشته ایزدی، اجرای این آئین را برعهده داشتند و به یاد ادوار گذشته این طرح ملی سیدوحید مرتضوی، مجید یراقبافان و مهدی صفری، مجریان شبکه قرآن و معارف سیما حضور داشتند و لحظاتی از اجرای مراسم را برعهده گرفتند.
گزارش تصویری را اینجا ببینید.
captcha