برنامه مطالعاتی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی/ «تفسیر بشری» را می‌نویسم
کد خبر: 3529818
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

برنامه مطالعاتی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی/ «تفسیر بشری» را می‌نویسم

گروه ادب: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره رابطه خود با کتاب و کتابخوانی گفت: روزانه با کتاب ارتباط داشته و درباره تفسیر و زبان قرآن نیز کتاب‌هایی را در دست نگارش دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره رابطه‌اش با کتاب و کتابخوانی گفت: من روزانه با کتاب درگیرم و بعضی وقت‌ها حدود 4 – 5 کتاب را به صورت موردی مورد مراجعه و مطالعه قرار می‌دهم. در حوزه تفسیر نیز کار می‌کنم و اخیراً تک‌نگاری‌هایی درباره سوره مبارکه «حدید» انجام داده‌ام.
وی افزود: با توجه به اینکه به صورت روزانه کارشناسی برنامه «فهم زبان قرآن» در رادیو قرآن را نیز برعهده دارم، در این زمینه نیز مطالعه می‌کنم. این برنامه جنبه آموزشی داشته و در راستای ترویج فهم قرآن، جذب مخاطبان برای فراگیری زبان قرآن و تدبر در آیات اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: در حال حاضر تفسیر سوره حدید در این برنامه انجام می‌شود که منبع ارائه آن کتاب حجت‌الاسلام محسن قرائتی است و این موضوع در حدود 16 دقیقه در برنامه یاد شده تبیین می‌شود.
وی در ادامه به کارهای تألیفی در دست انجام خود اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر تألیف کتاب «زبان قرآن» دوره متوسطه جلد هشتم و نهم را تألیف می‌کنم که موضوعات آن به ترتیب درباره تجزیه و ترکیب جزء 30 و ترکیب موضوعی است. این کتاب در سه سطح مقدماتی، متوسطه و عالی بوده و در هر سطح 5 مجلد ارائه خواهد شد و تاکنون پنج مجلد دوره مقدماتی به چاپ رسیده و از سطح متوسطه نیز 2 مجلد ششم و هفتم منتشر شده است. علاوه بر این در حال نگارش «تفسیر بشری» نیز هستم.
captcha