«سپر»؛ تصویرگر صلابت مدافعان حرم
کد خبر: 3529961
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

«سپر»؛ تصویرگر صلابت مدافعان حرم

گروه هنر: «سپر» اثر جدید حامد زمانی، تصویرگر صلابت شیردلانی است که با جان خود به دفاع از حریم اهل بیت(ع) برخاسته‌اند.

درباره کارکرد و تاثیراتی که برنامه‌های نمایشی سینما و تلویزیون در جامعه دارند، اظهار نظرهای فراوانی شده است، اما معمولاً ما از این رسانه آن گونه که باید بهره نمی‌بریم. این کم‌کاری در شرایطی است که معمولاً سرمایه‌گذاری عجیبی از سوی دشمنان در این حوزه می‌شود، حتی واتیکان چند دهه‌ای است که به حمایت مالی از فیلم‌هایی که با موضوعات خاص و مورد نظر آن ساخته می‌شود و اهدافش را در سینما دنبال می‌کند می‌پردازد.

هدف از مقدمه فوق پرداختن به موضوعی است که تا چند ماه پیش به خاطر کم‌کاری در آن آسیب‌های فراوانی به وجود آمد. پرداختن به موضوع «مدافعان حرم» منظور این یادداشت است. وقتی درباره کم‌کاری در این حوزه سخن می‌گوییم به آن زمانی بر می‌گردد که در این حوزه هیچ کاری پخش نمی‌شد، برای همین این اجازه را به شبکه‌های ماهواره‌ای داده بودیم تا هر دروغ و تحریفی که می‌خواستند به خورد مردم بدهند. برای مثال این نکته را که مدافعان حرم برای پول به جهاد برخاسته‌اند یا اینکه آنها مدافعان اسد هستند، در صورتی که همه به خوبی این نکته را می‌دانند که هیچ پولی ارزش جان انسان را ندارد، همچنین طبق گفته مدافعان حرم به هیچ وجه این دست انگ زدن‌ها صحیح نیست.

اما این کینه‌توزی شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه در ادامه به سدی محکم برخورد که پرده از دروغ‌های آنها برافکند. این اتفاق زمانی روی داد که صدا و سیما با تولید برنامه‌های مستند و نماهنگ، تصویرگر چهره واقعی مدافعان حرم شد. اولین کار در این حوزه نماهنگ «ارغوان» بود که توسط مهدیار عقابی کارگردانی شده بود. در این کار از زبان چند نوجوان آرمان‌های مدافعان حرم به زیبایی به بیننده منتقل می‌شد. در چند روز گذشته نیز نماهنگی دیگر به بازار عرضه شده کهمی‌توانآن را هم جزء کارهای فاخر در این حوزه نام برد.

«سپر» عنوان این موزیک ویدیو است.این اثر با صدای حامد زمانی و شعری از احمد بابایی و تنظیم امیر جمالفرد تهیه شده است و کارگردانی این موزیک ویدئو را وحید امینی برعهده دارد.این ترانه حماسی در دو بخش فارسی و عربی خوانده شده و کار مملو از صحنه‌های جلوه‌های ویژه است؛ ویژگی که به شدت بر جذابیت تصویری کار افزوده. به ویژه استفاده از سازهایی چون گیتار برقی بر قدرت و کوبندگی ترانه حجم بیشتری داده است.


دریافت فیلم

دریافت نسخه موبایل

درباره شعر این فیلم هم باید به این نکته معترف بود که احساس در کنار شکل حماسی کار ترکیبی دوست داشتنی در نماهنگ ایجاد کرده که توصیه می‌شود حتماً به دقت به آن توجه شود. کارگردانی، جلوه‌های ویژه و بازی‌ها همه از کیفیت بسیار خوبی بهره برده است. این امتیازات نشان می‌دهد که اگر در این قبیل موضوعات سرمایه‌گذاری شود دستاورد آن بسیار بزرگ خواهد بود.

درباره خواننده این نماهنگ هم موضوع ناگفته‌ای وجود ندارد. حامد زمانی به واسطه پرونده کاری خود نشان داده که دغدغه فعالیت در چنین کارهایی را دارد، حتی طبق اظهارنظر خودش کارهایش (مرگ بر آمریکا) نیز به تایید مقام معظم رهبری رسیده است.استقبال مردم از کارهایاین خواننده جوان که از سوی برخی جریان‌های انحرافی کوبیده می‌شود، نشان می‌دهد تا چه حد مقبولیت دارد.

در انتهای این مطلب باید تاکید کرد که ساخت موزیک ویدیوهایی چون «سپر» علاوه بر اینکه در داخل کشور دستاوردهای فراوانی دارد، در خارج از ایران هم می‌تواند بازخوردهای فراوانی داشته باشد، به ویژه که این تولیدات می‌تواند علاوه بر پرده‌برداری از چهره واقعی داعش به تمامی مدافعان حرم انگیزه بیشتری بدهد.

captcha